Nexen N fera SU4 została specjalnie zaprojektowana do samochodów osobowych różnych klas o wysokich osiągach. Jednocześnie przynależność do kategorii Ultra High Performance jest w dużej mierze warunkowa, ponieważ ten model wyróżnia się nie tylko sportowo dopracowaną obsługą, ale także dość wysokim poziomem komfortu, co znacznie rozszerza jego grupę docelową.
Jednym z najważniejszych obszarów, na których skupiono się podczas opracowywania tego modelu, jest przyczepność na mokrej nawierzchni. Dzięki temu wydajność systemu odwadniającego jest na bardzo wysokim poziomie. Zasada jego działania opiera się na cyrkulacji wody nie tylko w podłużnych, ale również w poprzecznych rowkach drenażowych — od wewnętrznej do zewnętrznej strony bieżnika.
Główne obciążenie spoczywa na podłużnych rowkach oddzielających od siebie obszary funkcjonalne bieżnika. Bloki bieżnika charakteryzują się bardzo dużą objętością wewnętrzną, co pozwala im na odprowadzanie niemal każdej ilości wody z powierzchni styku, zapewniając tym samym wysoką odporność na aquaplaning.
Centralna część wzoru bieżnika, podobnie jak obszary barkowe, jest strukturalnie bardzo sztywna. Zapewnia to masywne wymiary wszystkich trzech podłużnych żeber znajdujących się pośrodku bieżnika. Obecność tych sztywnych elementów w tej części rzeźby bieżnika zapewnia oponie szereg istotnych korzyści.
Najważniejszą z nich jest błyskawiczna reakcja opony na nawet niewielkie ruchy kierownicą. Oznacza to, że opona reaguje nie tylko szybko, ale również bardzo precyzyjnie, co znacznie ułatwia kontrolę nad samochodem, zwłaszcza przy dużych prędkościach.
Dowiedz się więcej o oponach Nexen