Nexen Winguard WT1 jest przeznaczona do lekkich samochodów dostawczych i minivanów. Charakteryzuje się konstrukcją przystosowaną do ciągłego, wysokiego obciążenia mechanicznego, długą żywotnością i doskonałymi jak na swój segment osiągami na zimowych drogach.
Opona ta jest przystosowana do warunków tzw. "europejskich" zim, które charakteryzują się częstymi odwilżami. Z tego powodu ten zimowy model jest wyposażony w dobrze rozwinięty system odprowadzania wody. Jego głównymi elementami są trzy szerokie podłużne rowki.
Najbardziej zewnętrzne z nich mają kształt zygzaka, dzięki czemu elementy te, oprócz odprowadzania wody z powierzchni styku, zapewniają jej dodatkowe poprzeczne krawędzie trakcyjne. Dzięki temu wyraźnie wzrasta efektywność bieżnika przy przyspieszeniach wzdłużnych.
Bieżnik opony jest usiany drobnymi falistymi lamelami. Różnią się nie tylko swoją licznością, ale także wieloetapową lokalizacją. To dodatkowo zwiększa efektywność tych elementów, zapewniając oponie lepszą trakcję na oblodzonych i mokrych nawierzchniach.
Kolejną cechą bieżnika jest konstrukcja strefy barkowej. Posiada liczne sfazowania, które spełniają kilka funkcji. Jedną z nich jest uformowanie dodatkowych krawędzi trakcyjnych, które poprawiają osiągi opony podczas jazdy po drogach nieoczyszczonych od śniegu. Elementy te zapewniają również dodatkową ochronę bieżnika przed bocznymi przebiciami i przecięciami.
Centralne bloki bieżnika mają kompozytową konstrukcję, dzięki czemu w kontakcie z nawierzchnią tworzą 3-żebrowe szczeliny. Skutecznie chwytają i zatrzymują śnieg z powierzchni drogi, zapewniając lepszą przyczepność.
Dowiedz się więcej o oponach Nexen