Continental SportContact 6 to jeden produktów niemieckiego giganta w branży oponiarskiej, który podobnie jak wszystkie pięć jego poprzedników może pochwalić się parametrami technicznymi, które są zauważalnie wyższe niż w przypadku większości bezpośrednich konkurentów. Najwyższa jakość została osiągnięta dzięki zastosowaniu najnowszych osiągnięć technologicznych i nowoczesnych materiałów.
Była to jedna z pierwszych opon niemieckiej firmy, w której zastosowano zaawansowaną mieszankę Black Chili. W obecnej wersji mieszanka ta pozwala bieżnikowi jeszcze ciaśniej toczyć się po nierównościach drogi. Jednocześnie wiązania tworzące się na poziomie atomowym na styku opony z nawierzchnią zwiększają przyczepność mieszanki gumowej. Dzięki temu znacznie poprawia się trakcja niezależnie od warunków drogowych.
Wzór bieżnika tej opony zawiera specjalne elementy, które optymalizują przenoszenie mocy z przekładni kierowniczej poprzez przekierowanie sił kierujących. Są to podłużne żebra, których w zależności od szerokości bieżnika może być trzy lub cztery. Każdy z tych elementów jest niezwykle sztywny i odporny na odkształcenia, co przekłada się na lepszą reakcję układu kierowniczego podczas jazdy.
Podczas manewrowania duża część obciążenia zewnętrznego jest przenoszona na zewnętrzną stronę bieżnika. Z tego powodu znajdujące się tutaj strefy barkowe mają ogromne rozmiary. Bloki, mimo że różnią się konstrukcją, są pogrupowane w taki sposób, że funkcjonują jako całość. Podczas pokonywania zakrętów wzajemnie na siebie oddziałują, zapewniając lepszą przyczepność i sprawne prowadzenie.
Wiele rozmiarów tego modelu zaprojektowano do jazdy z prędkością do 360 km/h. Aby to osiągnąć, niemieccy producenci opon musieli znacznie zmienić konstrukcję ramy. Do jej produkcji użyto materiału Aralon350, który składa się z dwóch sznurów włókien aramidowych przeplatanych sznurkiem nylonowym. Dzięki temu opona zachowuje swój kształt, gdy działa na nią siła odśrodkowa przy dużych prędkościach.
Dowiedz się więcej o oponach Continental