Komentarz: W momencie, gdy piszę moją recenzję, opony Continental AllSeasonContact 195/60R16 89 H użytkuję przez równo pół roku. Przez ten czas przejechałem na nich jedynie 2.800 kilometrów i niestety nie miałem okazji wypróbować zachowania tych opon na śniegu i lodzie lub na błocie poślizgowym, więc w tabelce, jeśli chodzi o te kategorie, wstawiam "zachowawcze" 4 gwiazdki.
Fabrycznie mój Opel Crossland wyposażony był w opony Bridgestone Turanza T001. Ten samochód jest dość sztywno zawieszony, a pierwszym moim wrażeniem po wymianie z opon Bridgestone Turanza T001 na opony Continental AllSeasonContact było, że samochód zaczął jechać o wiele bardziej komfortowo.
Z oponami Turanza T001 mój Opel Crossland jechał twardawo, a z Continentalami jeździ o wiele bardziej miękko.
Kolejną sprawą jest fakt, że z Continentalami mój samochód lepiej wchodzi w zakręty.
W przypadku Bridgestonów często odnosiłem wrażenie, że auto się zaraz przewróci, gdyż układ ASR zbyt mocno ingerował w pracę kół, przyhamowując któreś z nich. Tutaj takiego wrażenia nie ma.
Podoba mi się również, że AllSeasonContact mają wyższy profil, niż Turanza T001, co powoduje, że stawanie lub przejeżdżanie niedaleko krawężników, bądź sytuacja, kiedy samochód nagle wpadnie w dziurę na jezdni, nie są okupione porysowaniem felg i kapsli.
Jeśli chodzi o wady, znalazłem dwie. Turanza T001 mają krótszą drogę hamowania na suchej nawierzchni, niż AllSeasonContact (w przypadku mokrej nawierzchni jest odwrotnie, a poza na mokrej nawierzchni na Turanzach T001 koła w moim samochodzie buksowały podczas ruszania z miejsca). Druga wadą jest aspekt wizualny. AllSeasonContact zaczęły brązowieć. I dotyczy to nie tylko moich egzemplarzy, gdyż widziałem te opony założone również w innych samochodach i też z brązowawym nalotem (i stąd w polu "wygląd", daję jedynie trzy gwiazdki).
Dla kogo zatem poleciłbym opony Continental AllSeasonContact ?
Otóż poleciłbym je przede wszystkim osobie, która ma twardo zawieszony samochód i zależy jej przede wszystkim na zwiększeniu komfortu jazdy bez pogorszenia pozostałych aspektów trakcji.