Technologia samoistnego wewnętrznego uszczelniania się opony.

oznaczenia opon
oznaczenia opon
oznaczenia opon
budowa opony
budowa opony
budowa opony
indeksy prędkości i nośności
indeksy prędkości i nośności
ind. prędkości i nośności
tabele ciśnień
tabele ciśnień
tabele ciśnień
zamienniki opon
zamienniki opon
zamienniki opon
opinie o oponach
opinie o oponach
opinie o oponach
porównaj opony
porównaj opony
porównaj opony
jak dbać o opony
jak dbać o opony
jak dbać o opony
jak przechować opony
jak przechować opony
jak przechować opony

Technologia samoistnego wewnętrznego uszczelniania się opony.

źródło: Pirelli.pl

źródło: Pirelli.pl

 

Seal Inside Pirelli, Conti Seal i Michelin Self Seal

 

Jedną z mniej przyjemnych sytuacji na drodze jest moment, w którym przebijemy oponę, z dala od domu, a na zewnątrz śnieg lub deszcz i słota. Każdemu kierowcy zdarza się to przynajmniej raz w życiu, a badania dowodzą, że dzieje się to średnio co 70 000 km lub co 5 lat. Producenci opon prześcigają się wymyślając różnego rodzaju innowacje po to by ułatwić funkcjonowanie kierowcom , zwiększyć ich komfort w takich zaskakujących sytuacjach i oczywiście być bardziej atrakcyjnym na rynku.

Jedną z bardziej interesujących innowacji wprowadzonych przez koncerny oponiarskie jest technologia samoistnego wewnętrznego uszczelniania się opony. Została ona zastosowana  w oponach letnich przez firmę Pirelli ( SEAL INSIDE PIRELLI ), Continental (CONTI SEAL) i Michelin ( MICHELIN SELFSEAL).

Seal Inside, Conti Seal i Michelin Self Seal to typ konstrukcji opony, która pozwala kontynuować jazdę bez utraty ciśnienia powietrza, nawet po przebiciu opony przez przedmiot z zewnątrz. Technologia ta radzi sobie z przebiciem natychmiast, a jej szybkie i skuteczne działanie w większości przypadków sprawia, że kierowca nie wie nawet, że opona jest przebita. W przypadku przebicia opony warstwa uszczelniająca „zalewa” uszkodzenie i  pozwala kierowcy kontynuować jazdę  bez konieczności zatrzymywania pojazdu w celu natychmiastowej wymiany opony dopóki opona nie będzie mogła zostać wymieniona.

 

Żelowa masa wyścielająca bieżnik od środka uzupełnia uszkodzenie bez względu na to czy obiekt, który uszkodził oponę jest nadal w oponie czy też nie i pozwala na dalszą jazdę. Jest to proces nieodczuwalny dla kierowcy. W związku z tym należy pamiętać, by częściej kontrolować stan ogumienia, zwłaszcza przed daleką podróżą.  Jeśli w oponie znajduje się przedmiot, który uszkodził oponę,  na przykład gwóźdź, należy go czym prędzej usunąć, by nie dopuścić do dalszego uszkodzenia opony. Rozwiązanie to zapewnia komfort i bezpieczeństwo. Opona po przebiciu i uzupełnieniu uszkodzenia żelem nie traci swoich parametrów. Jej osiągi również pozostają bez zmian, nie zmieniają się opory toczenia, poziom hałasu, wydajność na mokrej i suchej nawierzchni . Nie wpływa również negatywnie na komfort jazdy.  Można prowadzić samochód na przebitej oponie jeszcze wiele kilometrów bez konieczności wymiany opony na nową.

Producenci deklarują, że skuteczność systemu Pirelli Seal Inside została potwierdzona w 85%, nie dotyczy to jednak przebić zagrażających integralności opony. ContiSeal uszczelnia 80% wszystkich uszkodzeń opony, zapobiegając utracie powietrza, a Michelin Selfseal uszczelnia większość przebić do ¼ "(6 mm).

 

Technologia Pirelli Seal Inside  jest dostępna jako oryginalne wyposażenie w samochodach marki Volkswagen.

MICHELIN Energy Saver  +  Selfseal został zaprojektowany wyłącznie do użytku w modelach Chevrolet Bolt i jest dostępny u wszystkich certyfikowanych dealerów GM. Technologia jest przyjazna dla środowiska dzięki zastosowaniu naturalnego kauczukowego materiału uszczelniającego, który nie ma wpływu na opory toczenia i zachowuje wszystkie inne właściwości opon.

 

Opony produkowane w tej technologii mogą być montowane we wszystkich rodzajach pojazdów, zależnie od rozmiaru opon. Nie wymagają dedykowanych felg i dlatego mogą być montowane na tradycyjnych felgach, których używa się do opon standardowych.

W odróżnieniu od opon Run Flat, opony „samouszczelniające” nie są przeznaczone do jazdy w przypadku obniżonego ciśnienia lub całkowitej utraty ciśnienia.

Montowanie i przechowywanie opon jest takie samo jak w przypadku standardowych opon.

 

 tu w środku opony znajduje się żelowa masa uszczelniająca

tu w środku opony znajduje się żelowa masa uszczelniająca

dla porównania pokazujemy wnętrze standardowej opony

dla porównania pokazujemy wnętrze standardowej opony

oznaczenie na boku opony Continental Conti Seal

oznaczenie na boku opony Continental Conti Seal

Źródło: 24opony.pl
płatności elektroniczne
Kontakt

Infolinia

sklep@24opony.pl

pn-pt: 8-18, sb: 9-13

801 002 140

52 561 11 40

Płatności
Copyright © 2010-2019 24opony.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

801 002 140

52 561 11 40

tel. stacjonarne

tel. komórkowe

Infolinia