Goodyear Wrangler AT ADV została stworzona z myślą o specyficznych cechach eksploatacji amerykańskich pickupów. Większość z nich jest używana nie tylko na autostradach, ale także na drogach wiejskich. Jednocześnie zagraniczni właściciele samochodów nie są przyzwyczajeni do zmiany opon zimowych na letnie i odwrotnie. Starając się spełnić wszystkie te wymagania, Goodyear stworzył model dosłownie na "każdą okazję", wykorzystując szereg zaawansowanych technologii i nowoczesnych materiałów.
Jedną z cech wyróżniających oponę Goodyear Wrangler AT ADV jest to, że jej konstrukcja zapewnia znacznie lepsze osiągi w terenie niż na szosie. Podobnie jak w modelach off-road, zawiera dużą liczbę pojedynczych jednostek oddalonych od siebie w znacznej odległości, zgrupowanych w pięć podłużnych żeber.
Obecność tych elementów kompozytowych poprawia stabilność przy dużych prędkościach, a także przyczynia się do szybszych i dokładniejszych reakcji opony na ruchy kierownicy. Jednocześnie liczne bloki tworzą wiele wielokierunkowych krawędzi trakcyjnych podczas jazdy, co zapewnia pewne zachowanie na drogach krajowych i śliskich.
Kolejną technologią zastosowaną w konstrukcji tej opony jest Durawall — wzmocnioną konstrukcją ścian bocznych składającą się z kilku warstw. Warstwa zewnętrzna to sztywniejsza mieszanka, która zapewnia większą odporność na przebicia i przecięcia.
Opona Goodyear Wrangler AT ADV charakteryzuje się dobrymi wskaźnikami drożności na glebach o zmniejszonej nośności. Są one zapewnione przez projektowanie obszarów barkowych. Ta część bieżnika ma otwartą konstrukcję. Jednak w odróżnieniu od środkowej części bieżnika, znajdujące się tu bloki mają bardziej masywny wymiar.
Duża część tych bloków bieżnika znajduje się na ścianach bocznych, gdzie tworzą one liczne krawędzie trakcyjne. Ta cecha konstrukcyjna jest najbardziej widoczna podczas jazdy na mokrych ziemistych i piaszczystych glebach, a także w głębokim śniegu, zapewniając oponie niezawodną trakcję na tych rodzajach nawierzchni.
Dowiedz się więcej o oponach Goodyear