KLASA EKONOMICZNA

Dayton D320EVO

205/50R17 93 W

WZMOCNIENIE (XL)
Opony letnie Dayton D320EVO 205/50R17 93 W XL

4.8

C E 73dB

Typ: Osobowe

Sezon: Letnie

Rozmiar: 205/50R17

Indeks nośności: 93 = max 650 kg
Maksymalne obciążenie na jedną oponę.

Indeks prędkości: W = max 270 km/h

Gwarancja: 5 lat

Zobacz inne opony marki Dayton

Zmień rozmiar

0
zł/szt.

Opona niedostępna

Dodaj do koszyka

Dayton D320EVO 205/50R17 93 W XL

Opony letnie są zazwyczaj projektowane tak, aby zapewnić zoptymalizowaną przyczepność na mokrej nawierzchni. Wykonuje się je z twardszych mieszanek gumowych, które nieco miękną w kontakcie z rozgrzanym asfaltem. W ten sposób ogumienie dużo lepiej dostosowuje się do nawierzchni latem.

Klasa opony

Opona Dayton D320EVO 205/50R17 93 W XL należy do klasy ekonomicznej. Propozycje w tym segmencie zawierają opony w niskiej cenie, które cieszą się niesłabnącą popularnością wśród kierowców. Producenci klasy ekonomicznej tworzą ogumienie w oparciu o sprawdzone i technologie i materiały, dzięki czemu spełnia ono rygorystyczne normy w zakresie bezpieczeństwa.

Dayton D320EVO 205/50R17 93 W XL posiada kierunkową rzeźbę bieżnika, która jest przeznaczona do utrzymywania przyczepności i odprowadzania wody w jednym kierunku. Wyróżnia je zaawansowana rzeźba, której elementy układają się symetryczne do osi symetrii czoła opony. Całość najczęściej przyjmuje kształt litery “V”. Wybór opon Dayton D320EVO 205/50R17 93 W XL to solidna propozycja, zaprojektowana pod kątem bezpieczeństwa jazdy!

Grupa producencka

Bridgestone to japoński koncern istniejący od 1931 roku. Jego założycielem był Shojiro Ishibashi, a od tłumaczenia jego nazwiska zaczerpnięto nazwę firmy. Fabryki grupy producenckiej Bridgestone znajdują się w kilkudziesięciu krajach całego świata – także i w Polsce! Marka była dostawcą ogumienia do wyścigów F1 i Moto GP. Dziś jest więc silnie kojarzona ze sportami motorowymi.

Dla jakiego typu pojazdu przeznaczone są Dayton D320EVO 205/50R17 93 W XL?

Opony osobowe to bez wątpienia jeden z najważniejszych elementów Twojego pojazdu. Odpowiadają między innymi za przyczepność niezbędną do jazdy po różnych nawierzchniach i istotną dla bezpieczeństwa drogę hamowania. Modele w tym segmencie można komfortowo dobrać do wielu aut, a zróżnicowane modele pozwalają dostosować zakup do warunków drogowych i pogodowych. Właśnie wybierasz rozwiązanie zaprojektowane do potrzeb aut osobowych!

Gwarancja ogumienia Dayton D320EVO 205/50R17 93 W XL

Opony Dayton D320EVO 205/50R17 93 W XL są objęte okresem gwarancyjnym o długości 5 lat. Gwarancja obejmuje zakupione modele klasy ekonomicznej i w określonych warunkach może skorzystać z niej każdy kierowca.

Gwarancja na opony jest korzyścią dla konsumentów, którzy chcą mieć spokój ducha wiedząc, że są objęci ubezpieczeniem, jeśli otrzymane opony posiadają wady. O szczegółowych warunkach gwarancji producenta na opony Dayton D320EVO 205/50R17 93 W XL można przeczytać w karcie gwarancyjnej.

Etykieta Dayton D320EVO 205/50R17 93 W XL

Opór toczenia (efektywność paliwowa)

Efektywność paliwowa, jest wyrażana za pomocą skali od A do G, gdzie A oznacza najbardziej efektywną oponę. Opór toczenia jest testowany w warunkach laboratoryjnych w których ogumienie jest montowane na obrotowy bęben imitujący nawierzchnię.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasa A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a klasa E najdłuższą. Różnica między klasami to ok. 3-6m. Testowy pojazd porusza się na mokrej nawierzchni z prędkością 85km/h, następnie w wyznaczonym miejscu uruchamiane są hamulce.

Poziom hałasu

Klasa przedstawia pomiar w decybelach, gdzie A to opona najcichsza, C najgłośniejsza. Badanie przeprowadza się na zewnątrz pojazdu, gdy jest on rozpędzony do 80km/h przy wyłączonym silniku.

Przyczepność na śniegu (opony zimowe i całoroczne)

Symbol na etykiecie oznacza, że opony zostały przetestowane i spełniają określone normy. Pomiar wykonuje się, podczas pokonywania zakrętów, hamowania w określonym miejscu oraz przyspieszenia na nawierzchni pokrytej ubitą warstwą śniegu o grubości minimum 3cm.

Przyczepność na lodzie (opony zimowe)

Ikonę umieszcza się na etykiecie opony testowanej w najsurowszych warunkach zimowych. Opony te posiadają zwiększoną przyczepność do nawierzchni pokrytych lodem. Pomiary przeprowadzane są na specjalnie przygotowanych torach lodowych, testowana jest droga hamowania, pokonywanie zakrętów oraz przyspieszenie.

Gwarancja

5 lat <br />gwarancji
Sprawdź gwarancję powyższego producenta! Wiemy, jak istotna jest gwarancja ogumienia.
W pliku znajdziesz wszelkie informacje na ten temat.

Parametry Dayton D320EVO 205/50R17 93 W XL

Rodzaj pojazdu

Osobowe

Sezon

Letnie

Producent

Dayton

Nazwa opony

D320EVO

Rozmiar

205/50R17

Rodzaj bieżnika

kierunkowy

Klasa opony

Klasa Ekonomiczna

Gwarancja

5 lat

Indeks nośności

93 = max 650 kg

Indeks prędkości

W = max 270 km/h

Opór toczenia

E

Przyczepność na mokrej nawierzchni

C

Hałas zewnętrzny

73dB

Wzmocnienie (XL)

Tak

Rant ochronny (FR)

Nie

Homologacja

Nie

Raty

Możliwość zakupu opon na raty jest dostępna na stronie 24opony, a cały proces ogranicza się do kilku prostych kroków: wyboru modelu opon, wypełnienia wniosku, potwierdzenia tożsamości, oceny zdolności kredytowej przez Bank oraz cieszenia się nowym kompletem opon kupionym w wygodnych ratach.

Opinie

92% klientów

poleca tę oponę

4.8

Ogólna ocena

Zalety opony Dayton D320EVO

  • Wyższa przyczepność na suchych drogach
  • Wyróżniający się design
  • Skrócona droga hamowania

Informujemy, że weryfikujemy zbierane opinie, aby pochodziły wyłącznie od klientów, którzy zakupili opony w naszym sklepie.

użytkownik:

Robert

5.78/6

rozmiar opony

225/55R16

przejechany dystans

4000km

styl jazdy

szybki i agresywny

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

w mieście i poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

6.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

5.00

hamowanie

6.00

zachowanie na łukach

6.00

komfort

6.00

poziom hałasu

5.00

wygląd

6.00

opory toczenia

6.00

zużycie

6.00

Komentarz: Opony spoko. Zakupione do 200 konnego tylnonapędowca. W polach wyboru należy uzupełnić listę pojazdów o Chevrolet USA i modele, bo komuś się zapomniało i auta nie mam z czego wybrać. Więc Camaro ''96 3,8 series II, 203HP. Miałem do wyboru zakup używanych paści w tej cenie lub nowych z gwarancją. Wybór był prosty. W zasadzie nie było czego się obawiać, bo Dayton należy do Bridgestona, a po tym, jak pojeździłem na Daytonach cały letni sezon, jakichś powalających różnic nie widzę w porównaniu z Bridge założonych w aucie używanym na codzień. Na suchym ładnie kleją, w szybszych zakrętach nie kładą się i nie uciekają niespodziewanie, na mokrym ładnie wodę odprowadzają i trzeba dobrze przegiąć, by auto spróbowało wymknąć się spod kontroli. Głębsze kałuże na prostych odcinkach też nie robią im różnicy, półtoratonowe auto idzie niewzruszenie. Mają rant ochronny, więc jest oki. Wyważyły się bez problemu, nie wyją, nie hałasują. Czy wygląd atrakcyjny? A co ja to jestem jakiś erotoman oponowy, czy jak? Kobiety mają być atrakcyjne, a opony trzymać w każdych warunkach, do jakich zostały przeznaczone na maxa i tyle. Tu Dayton się sprawdza. Jak dla mnie- spoko. Za 2 sezony pogonię jako używki i kupię nowe, no bo jest gwarancja, a opony bardzo przyzwoite za małe drobne.

użytkownik:

Robert

5.78/6

rozmiar opony

225/55R16

przejechany dystans

4000km

styl jazdy

szybki i agresywny

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

w mieście i poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

6.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

5.00

hamowanie

6.00

zachowanie na łukach

6.00

komfort

6.00

poziom hałasu

5.00

wygląd

6.00

opory toczenia

6.00

zużycie

6.00

Komentarz: Opony spoko. Zakupione do 200 konnego tylnonapędowca. W polach wyboru należy uzupełnić listę pojazdów o Chevrolet USA i modele, bo komuś się zapomniało i auta nie mam z czego wybrać. Więc Camaro ''96 3,8 series II, 203HP. Miałem do wyboru zakup używanych paści w tej cenie lub nowych z gwarancją. Wybór był prosty. W zasadzie nie było czego się obawiać, bo Dayton należy do Bridgestona, a po tym, jak pojeździłem na Daytonach cały letni sezon, jakichś powalających różnic nie widzę w porównaniu z Bridge założonych w aucie używanym na codzień. Na suchym ładnie kleją, w szybszych zakrętach nie kładą się i nie uciekają niespodziewanie, na mokrym ładnie wodę odprowadzają i trzeba dobrze przegiąć, by auto spróbowało wymknąć się spod kontroli. Głębsze kałuże na prostych odcinkach też nie robią im różnicy, półtoratonowe auto idzie niewzruszenie. Mają rant ochronny, więc jest oki. Wyważyły się bez problemu, nie wyją, nie hałasują. Czy wygląd atrakcyjny? A co ja to jestem jakiś erotoman oponowy, czy jak? Kobiety mają być atrakcyjne, a opony trzymać w każdych warunkach, do jakich zostały przeznaczone na maxa i tyle. Tu Dayton się sprawdza. Jak dla mnie- spoko. Za 2 sezony pogonię jako używki i kupię nowe, no bo jest gwarancja, a opony bardzo przyzwoite za małe drobne.

użytkownik:

Egon

4.89/6

rozmiar opony

205/60R16

pojazd

Ford Mondeo 2002r. 4/5 dzwi B4Y, B5Y - 2.0 TDCi (85 kW)

przejechany dystans

15000km

styl jazdy

umiarkowany

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

w mieście i poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

5.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

5.00

hamowanie

5.00

zachowanie na łukach

5.00

komfort

4.00

poziom hałasu

4.00

wygląd

6.00

opory toczenia

5.00

zużycie

5.00

Komentarz: Bardzo ładnie prezentujące się opony z widocznymi rantami, w których świetnie chowają się kołpaki co zabezpiecza je przed otarciami podczas najazdów na krawężniki! Ładna rzeźba bieżnika, grube rowki odprowadzające wodę i spore klocki na powierzchni. Przez pierwsze 2 miesiące po założeniu trochę śmierdzą jakąś chemią potem zapach wietrzeje. Nie wyczuwa się jakiś nadzwyczajnych różnic na niekorzyść w stosunku do najlepszych markowych opon a cena ponad dwukrotnie niższa. Troszkę twardawe. Przy odgłosach pracy diesla głośność toczenia się opon niewyczuwalna. Parokrotnie poszalałem z prędkościami do 200km/h - nic się nie rozwarstwiało, przegrzewało czy pękało, polecam niezdecydowanym, szkoda przepłacać. Pisząc tą opinię przejechałem już na nich 15tys.km. Nie widać śladów zużycia.

Copyright © 2010-2024 24opony.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.