KLASA EKONOMICZNA

Dayton DW510 EVO

225/55R18 102 V

WZMOCNIENIE (XL)
Opony zimowe Dayton DW510 EVO 225/55R18 102 V XL

4.9

Typ: SUV/4x4

Sezon: Zimowe

Rozmiar: 225/55R18

Indeks nośności: 102 = max 850 kg
Maksymalne obciążenie na jedną oponę.

Indeks prędkości: V = max 240 km/h

Gwarancja: 5 lat

Zobacz inne opony marki Dayton

Zmień rozmiar

390
zł/szt.

Opona niedostępna

Dodaj do koszyka

Dayton DW510 EVO 225/55R18 102 V XL

Opony zimowe są specjalnie zaprojektowane, aby pomóc kierowcom zachować kontrolę w chłodnych miesiącach. Guma jest najważniejszym elementem opony i musi być wystarczająco miękka, aby dobrze przylegać do trudnej nawierzchni i nie tracić właściwości podczas mrozu. Wzór bieżnika i mieszanka muszą być zaprojektowane do jazdy w niskich temperaturach.

Klasa opony

Opona Dayton DW510 EVO 225/55R18 102 V XL należy do klasy ekonomicznej. Propozycje w tym segmencie zawierają opony w niskiej cenie, które cieszą się niesłabnącą popularnością wśród kierowców. Producenci klasy ekonomicznej tworzą ogumienie w oparciu o sprawdzone i technologie i materiały, dzięki czemu spełnia ono rygorystyczne normy w zakresie bezpieczeństwa.

Dayton DW510 EVO 225/55R18 102 V XL posiada kierunkową rzeźbę bieżnika, która jest przeznaczona do utrzymywania przyczepności i odprowadzania wody w jednym kierunku. Wyróżnia je zaawansowana rzeźba, której elementy układają się symetryczne do osi symetrii czoła opony. Całość najczęściej przyjmuje kształt litery “V”. Wybór opon Dayton DW510 EVO 225/55R18 102 V XL to solidna propozycja, zaprojektowana pod kątem bezpieczeństwa jazdy!

Grupa producencka

Grupa producencka Bridgestone pochodzi z Japonii i została założona w 1931 roku. Ojcem założycielem jest Shojiro Ishibashi, a charakterystyczna nazwa marki wywodzi się od tłumaczenia nazwiska. Obecnie Bridgestone należy do ścisłej czołówki producentów opon i posiada fabryki na całym świecie. Produkty japońskiej marki kojarzone są zarówno z jakością premium, jak i sportowymi osiągami.

Opony Dayton DW510 EVO 225/55R18 102 V XL są zaprojektowane specjalnie dla pojazdów 4x4 są wysoce wyspecjalizowane i często mają specyficzny wzór bieżnika, który można wykorzystać w jeździe terenowej lub po drogach utwardzonych. Niezależnie od rodzaju stworzono je, by radziły sobie ze zwiększoną masą tych pojazdów oraz specyficznymi wymogami napędu na cztery koła. Zakup prezentowanych opon to korzystny wybór, który pomoże wydobyć potencjał aut tego typu!

Gwarancja ogumienia Dayton DW510 EVO 225/55R18 102 V XL

Opony Dayton DW510 EVO 225/55R18 102 V XL są objęte okresem gwarancyjnym o długości 5 lat. Gwarancja obejmuje zakupione modele klasy ekonomicznej i w określonych warunkach może skorzystać z niej każdy kierowca.

Gwarancja na opony jest korzyścią dla konsumentów, którzy chcą mieć spokój ducha wiedząc, że są objęci ubezpieczeniem, jeśli otrzymane opony posiadają wady. O szczegółowych warunkach gwarancji producenta na opony Dayton DW510 EVO 225/55R18 102 V XL można przeczytać w karcie gwarancyjnej.

Etykieta Dayton DW510 EVO 225/55R18 102 V XL

Opór toczenia (efektywność paliwowa)

Efektywność paliwowa, jest wyrażana za pomocą skali od A do G, gdzie A oznacza najbardziej efektywną oponę. Opór toczenia jest testowany w warunkach laboratoryjnych w których ogumienie jest montowane na obrotowy bęben imitujący nawierzchnię.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasa A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a klasa E najdłuższą. Różnica między klasami to ok. 3-6m. Testowy pojazd porusza się na mokrej nawierzchni z prędkością 85km/h, następnie w wyznaczonym miejscu uruchamiane są hamulce.

Poziom hałasu

Klasa przedstawia pomiar w decybelach, gdzie A to opona najcichsza, C najgłośniejsza. Badanie przeprowadza się na zewnątrz pojazdu, gdy jest on rozpędzony do 80km/h przy wyłączonym silniku.

Przyczepność na śniegu (opony zimowe i całoroczne)

Symbol na etykiecie oznacza, że opony zostały przetestowane i spełniają określone normy. Pomiar wykonuje się, podczas pokonywania zakrętów, hamowania w określonym miejscu oraz przyspieszenia na nawierzchni pokrytej ubitą warstwą śniegu o grubości minimum 3cm.

Przyczepność na lodzie (opony zimowe)

Ikonę umieszcza się na etykiecie opony testowanej w najsurowszych warunkach zimowych. Opony te posiadają zwiększoną przyczepność do nawierzchni pokrytych lodem. Pomiary przeprowadzane są na specjalnie przygotowanych torach lodowych, testowana jest droga hamowania, pokonywanie zakrętów oraz przyspieszenie.

Gwarancja

5 lat <br />gwarancji
Sprawdź gwarancję powyższego producenta! Wiemy, jak istotna jest gwarancja ogumienia.
W pliku znajdziesz wszelkie informacje na ten temat.

Parametry Dayton DW510 EVO 225/55R18 102 V XL

Rodzaj pojazdu

SUV/4x4

Sezon

Zimowe

Producent

Dayton

Nazwa opony

DW510 EVO

Rozmiar

225/55R18

Rodzaj bieżnika

kierunkowy

Klasa opony

Klasa Ekonomiczna

Gwarancja

5 lat

Indeks nośności

102 = max 850 kg

Indeks prędkości

V = max 240 km/h

Opór toczenia

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Hałas zewnętrzny

Wzmocnienie (XL)

Tak

Rant ochronny (FR)

Nie

Homologacja

Nie

Raty

Możliwość zakupu opon na raty jest dostępna na stronie 24opony, a cały proces ogranicza się do kilku prostych kroków: wyboru modelu opon, wypełnienia wniosku, potwierdzenia tożsamości, oceny zdolności kredytowej przez Bank oraz cieszenia się nowym kompletem opon kupionym w wygodnych ratach.

Opinie

95% klientów

poleca tę oponę

4.9

Ogólna ocena

Zalety opony Dayton DW510 EVO

  • Estetyczny wygląd opony
  • Dobra przyczepność na suchej nawierzchni
  • Dobra przyczepność na mokrej nawierzchni

Informujemy, że weryfikujemy zbierane opinie, aby pochodziły wyłącznie od klientów, którzy zakupili opony w naszym sklepie.

użytkownik:

Rafał

4.22/6

rozmiar opony

195/65R15

pojazd

VW Passat 2003r. Kombi B5 3BG - 2.0 (85 kW)

przejechany dystans

20000km

styl jazdy

umiarkowany

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

w mieście

zachowanie na suchej nawierzchni

6.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

4.00

zachowanie na śniegu i lodzie

1.00

zachowanie na błocie pośniegowym

1.00

komfort

6.00

poziom hałasu

2.00

wygląd

6.00

opory toczenia

6.00

zużycie

6.00

Komentarz: cześć. kilka słów z wrażeń po zakończonym sezonie zimowym. Opona na suchym spisuje się wzorowo (ocena 6), nieco gorzej na mokrym (4) ale i tak nie ma tragedii. Niestety z racji poruszania się głównie po mieście oraz braku zimy w moim rejonie nie było mi sprawdzić możliwości opon na śniegu i błocie pośniegowym stąd nie oceniam w tej kategorii. Wygląd , opory toczenia , oraz zużycie -tu ocena mocno subiektywna , nie zauważyłem absolutnie żadnych zmian względem poprzednich opon. Jedyny minus który wystawiam dotyczy hałasu. Niestety opony są dość mocno słyszalne. z zakupu jestem zadowolony i w zasadzie mogę polecić.

użytkownik:

Darek

4.22/6

rozmiar opony

215/55R16

pojazd

Toyota Avensis 2005r. Kombi T25 - 1.8 VVT-i (95 kW)

przejechany dystans

10000km

styl jazdy

umiarkowany

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

w mieście i poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

4.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

5.00

zachowanie na śniegu i lodzie

4.00

zachowanie na błocie pośniegowym

4.00

komfort

4.00

poziom hałasu

5.00

wygląd

4.00

opory toczenia

4.00

zużycie

4.00

Komentarz: opony OK wcześniej takie miałem w mondeo i corolli e12 więc wybór był oczywisty.zachowanie na śniegu OK choć szerokie 215 nie dorównuja dunlop jakie mialem kiedyś na zimę tez bieznik w jodełkę tym się sugerowałem zeby była kierunkowa, zaskoczyły mnie trzymaniem podczas deszcu tem. +3C i prędkość 160 km/h na trasie do Gdańska, komfortowe jak za tę cenę, przy pow. 7-8C bardzo stawiaja opór na asfalcie a tak jak było 10-13C cięzko się tocza. co do hamowania nie ocenię bo mam świadomość o warunkach drogowych i analizuję sytuację drogowa. ale jak dla spokojnych osob i rozsadnych mogę polecić.

użytkownik:

Maciek G.

4.44/6

rozmiar opony

215/60R16

pojazd

Renault Laguna 2010r. Kombi T - 2.0 Turbo (125 kW)

przejechany dystans

8000km

styl jazdy

umiarkowany

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

w mieście i poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

5.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

5.00

zachowanie na śniegu i lodzie

6.00

zachowanie na błocie pośniegowym

6.00

komfort

4.00

poziom hałasu

4.00

wygląd

3.00

opory toczenia

3.00

zużycie

4.00

Komentarz: Przejechany mały dystans bo opony wymieniłem w grudniu 2016. Poprzednie Pirelli były sparciałe i strach było jeździć. Dobrze trzymają kierunek w zimowych warunkach, zużycie paliwa tylko minimalnie większe niż na letnich, mogłyby być cichsze, ale widziały gały co brały. Przy wyborze mniej mnie interesowały opory toczenia a bardziej przyczepność i się nie zawiodłem. Moim zdaniem bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Po kolejnym zimowym sezonie można będzie realnie ocenić zużycie. Jeśli ktoś nie jest skrajnym drogowym szaleńcem to polecam za 900 zł nie znalazłem nowych lepszych 4 szt.

Copyright © 2010-2024 24opony.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.