KLASA PREMIUM

Nokian WR D3

195/55R15 89 H

WZMOCNIENIE (XL)
Opony zimowe Nokian WR D3 195/55R15 89 H XL
C C 71dB

Typ: Osobowe

Sezon: Zimowe

Rozmiar: 195/55R15

Indeks nośności: 89 = max 580 kg
Maksymalne obciążenie na jedną oponę.

Indeks prędkości: H = max 210 km/h

Gwarancja: 5 lat

Zobacz inne opony marki Nokian

Zmień rozmiar

0
zł/szt.

Opona niedostępna

Dodaj do koszyka

Nokian WR D3 195/55R15 89 H XL

Opony zimowe mają bardziej miękki skład gumy niż ich letnie odpowiedniki, co zapewnia lepszą przyczepność i hamowanie na oblodzonych i zaśnieżonych nawierzchniach. Opony zimowe mają zazwyczaj większą głębokość bieżnika i twardszą mieszankę gumową, co korzystnie wpływa na przyczepność i bezpieczeństwo.

Z jakiego segmentu pochodzą Nokian WR D3 195/55R15 89 H XL?

Model Nokian WR D3 195/55R15 89 H XL, który właśnie wybierasz pochodzi z segmentu premium. Znajdują się w nim opony najbardziej uznanych marek, często wyróżniające się jakością wykonania i parametrami jezdnymi. Zastosowanie najnowocześniejszych technologii oraz budowane latami know-how producenta świadczą, że otrzymany produkt ma bardzo wysoką jakość.

Nokian WR D3 195/55R15 89 H XL posiada kierunkową rzeźbę bieżnika, która ma określony kierunek obrotu, jego wzór przyjmuje zazwyczaj kształt litery “V”. Opony te wymagają montażu zgodnie z kierunkiem rotacji. Jest to bardziej zaawansowana konstrukcja, którą wyróżnia przystosowanie do odprowadzanie wody i błota spod kół pojazdu. Nokian WR D3 195/55R15 89 H XL są solidnym wyborem, który dobrze wpływa na bezpieczeństwo jazdy!

Grupy producenckie obejmują marki opon pochodzące z różnych stron świata – między innymi z Niemiec, Japonii, Finlandii, a nawet Indonezji. Znajdują się tu firmy o zróżnicowanym profilu cenowym i technologicznym. Niejedna grupa producencka często jest swoistym znakiem jakości, że za wybranymi oponami określonej marki stoi duży koncern.

Dla jakiego typu pojazdu przeznaczone są Nokian WR D3 195/55R15 89 H XL?

Opony do samochodów osobowych mają zasadnicze znaczenie dla bezpieczeństwa pojazdu. Z odpowiednio dopasowanym ogumieniem, kierowca może podróżować bezpiecznie, przyjemnie i wykorzystać pełen potencjał swojego pojazdu. Opony osobowe Nokian WR D3 195/55R15 89 H XL w zależności od rozmiaru pasują do szerokiej gamy aut – od miejskich, przez większe samochody rodzinne, aż po usportowione sedany. Wybierając ten model, zyskujesz przemyślane konstrukcyjnie ogumienie, które jest dobrze dostosowane do samochodów osobowych!

Gwarancja ogumienia Nokian WR D3 195/55R15 89 H XL

Opony Nokian WR D3 195/55R15 89 H XL posiadają czas gwarancji na okres 5 lat. Dokładne warunki gwarancji, które określa producent opony zawiera karta gwarancyjna.

Ogumienie to jedna z najważniejszych części pojazdu. Jakość opon jest jednym z czynników wpływających na ich okres gwarancyjny. Opony z klasy premium cechują się często dłuższym okresem gwarancyjnym z dwóch głównych powodów:

  • w oponach klasy premium stosowane są liczne technologie,

  • opony premium prezentują wysoką jakość.

Etykieta Nokian WR D3 195/55R15 89 H XL

Opór toczenia (efektywność paliwowa)

Efektywność paliwowa, jest wyrażana za pomocą skali od A do G, gdzie A oznacza najbardziej efektywną oponę. Opór toczenia jest testowany w warunkach laboratoryjnych w których ogumienie jest montowane na obrotowy bęben imitujący nawierzchnię.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasa A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a klasa E najdłuższą. Różnica między klasami to ok. 3-6m. Testowy pojazd porusza się na mokrej nawierzchni z prędkością 85km/h, następnie w wyznaczonym miejscu uruchamiane są hamulce.

Poziom hałasu

Klasa przedstawia pomiar w decybelach, gdzie A to opona najcichsza, C najgłośniejsza. Badanie przeprowadza się na zewnątrz pojazdu, gdy jest on rozpędzony do 80km/h przy wyłączonym silniku.

Przyczepność na śniegu (opony zimowe i całoroczne)

Symbol na etykiecie oznacza, że opony zostały przetestowane i spełniają określone normy. Pomiar wykonuje się, podczas pokonywania zakrętów, hamowania w określonym miejscu oraz przyspieszenia na nawierzchni pokrytej ubitą warstwą śniegu o grubości minimum 3cm.

Przyczepność na lodzie (opony zimowe)

Ikonę umieszcza się na etykiecie opony testowanej w najsurowszych warunkach zimowych. Opony te posiadają zwiększoną przyczepność do nawierzchni pokrytych lodem. Pomiary przeprowadzane są na specjalnie przygotowanych torach lodowych, testowana jest droga hamowania, pokonywanie zakrętów oraz przyspieszenie.

Gwarancja

5 lat <br />gwarancji
Sprawdź gwarancję powyższego producenta! Wiemy, jak istotna jest gwarancja ogumienia.
W pliku znajdziesz wszelkie informacje na ten temat.

Parametry Nokian WR D3 195/55R15 89 H XL

Rodzaj pojazdu

Osobowe

Sezon

Zimowe

Producent

Nokian

Nazwa opony

WR D3

Rozmiar

195/55R15

Rodzaj bieżnika

kierunkowy

Klasa opony

Klasa Premium

Gwarancja

5 lat

Indeks nośności

89 = max 580 kg

Indeks prędkości

H = max 210 km/h

Opór toczenia

C

Przyczepność na mokrej nawierzchni

C

Hałas zewnętrzny

71dB

Wzmocnienie (XL)

Tak

Rant ochronny (FR)

Nie

Homologacja

Nie

Raty

Możliwość zakupu opon na raty jest dostępna na stronie 24opony, a cały proces ogranicza się do kilku prostych kroków: wyboru modelu opon, wypełnienia wniosku, potwierdzenia tożsamości, oceny zdolności kredytowej przez Bank oraz cieszenia się nowym kompletem opon kupionym w wygodnych ratach.

Opinie

100% klientów

poleca tę oponę

5.4

Ogólna ocena

Zalety opony Nokian WR D3

  • Dobry wpływ na komfort jazdy
  • Stabilna jazda na błocie pośniegowym
  • Stabilna trakcja na śniegu i lodzie

Informujemy, że weryfikujemy zbierane opinie, aby pochodziły wyłącznie od klientów, którzy zakupili opony w naszym sklepie.

użytkownik:

andrzej186

4.11/6

rozmiar opony

205/60R16

pojazd

Kia Carens IV 2013r. Minivan RP - 1.7 CRDi (100 kW)

przejechany dystans

65000km

styl jazdy

umiarkowany

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

w mieście i poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

5.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

3.00

zachowanie na śniegu i lodzie

4.00

zachowanie na błocie pośniegowym

3.00

komfort

5.00

poziom hałasu

4.00

wygląd

5.00

opory toczenia

5.00

zużycie

3.00

Komentarz: Od lat jeżdżę na Nokianach zimowych oraz letnich (Micra, Space Star, Carens) i uważam, że są dobre. Natomiast opony Nokian WR D3 (205/60/R16 92H prod. fińska) eksploatuję od 2013 r. i trochę ostudziły mój zachwyt. Przejechałem na nich 65 tys. km. Pierwsze 5-10 tys. km były OK w warunkach typowo zimowych, jednak przy temp. ok. 0 do +5 st.C - sporadycznie - ale potrafiły zabuksować przy ruszaniu na mokrym po deszczu asfalcie, a także śliznąć się przy hamowaniu (nie jeżdżę agresywnie). Później przytrafiało się to częściej. Z przejazdami przez kałuże na jezdni (np. w koleinach) dawały sobie radę dobrze. Zmorą było "łapanie" drobnych kamyczków w głąb bieżnika (szybko i łatwo do niego wpadały, ale usunąć to już się nie chciały). Po 40-50 tys. km (bieżnik ok. 5,0 mm) już zacząłem na nie narzekać. Wszystkie parametry poza oporem toczenia (którego nie sposób „na oko” ocenić) i hałasem pogorszyły się diametralnie. Na lekko zaśnieżonych nieznacznych podjazdach już miały trudności. Słabo wypadały też pod względem samooczyszczania bieżnika ze śniegu podczas jazdy ze średnią prędkością ok. 50-60 km/h. Przy hamowaniu ze średnią siłą na suchym zmrożonym do -3 st.C asfalcie, na łuku - potrafiły śliznąć się w bok. Przejazdy przez kałuże też już były odczuwalne i wymuszały zwolnienie auta. Dociągnąłem na nich na siłę do 65 tys. km (bieżnik 4,5-4,0 mm) i wymienię na WR D4, dając Nokianom jeszcze jedną szansę. Na poprzednich Nokian "W" (175/65/14 82 H prod. fińska) przejechałem 56 tys. km (bieżnik 5 mm) i spisywały się do końca ogólnie lepiej. Mam problem z odpowiedzią na pytanie - "czy poleciłbym ten produkt przyjacielowi?" Odpowiem tak: do głębokości bieżnika z cyferką "6" (czyli przebieg ok. 30 tys. km) - TAK, ale gdy ona zniknie – to już NIE (przynajmniej do auta zbliżonego wielkością i wagowo do mojego – Kia Carens 1,7 CRDi).

użytkownik:

szuwkoxtsti

5.67/6

rozmiar opony

205/70R15

pojazd

Subaru Forester II 2008r. SUV SG - 2.5 XT Turbo (169 kW)

przejechany dystans

418997km

styl jazdy

szybki i agresywny

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

w mieście i poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

6.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

6.00

zachowanie na śniegu i lodzie

5.00

zachowanie na błocie pośniegowym

6.00

komfort

6.00

poziom hałasu

6.00

wygląd

5.00

opory toczenia

5.00

zużycie

6.00

Komentarz: Bardzo dobre opony klasy premium. bezkonkurencyjny stosunek ceny do jakosci , opona stworzona przez fińskich specjalistów. nokian niewątpliwie przyciąga rozsądną ceną, jednak dodatkowa zaleta jest jakość. porównując te opony np z owiele droższymi oponami również premium pirelli sottozero mogę stwierdzić że nokian wrd3 na lodzie i sniegu zachowuje się nieco bardziej przewidywalnie a mieszanka gumy nokianów w niskich temperaturach jest bardziej elastyczna i przyczepna, lepiej radzą sobie z blotem posniegowym a także mniej pływaja .podczas najechania na solnowodną koleinę w drodze. pozdrawiam nokiany dostepne na polskim rynku najczesciej produkowane sa w finlandii oraz w rosji. nie przejmowalbym się opiniami że rosyjskie są gorzej wykonane gdyż Finlandia od lat graniczy i utrzymuje wspolprace biznesowa z rosyjskimi firmami, fabryka nokiana w rosji nie rozni sie jakiscia od fińskiej fabryki koncernu. mam dwa komplety tych opon jedne "made in finland a drugie russia. niczym się nie różniA:-) pzdr

użytkownik:

Mirek K.

5.67/6

rozmiar opony

195/65R15

pojazd

Skoda Octavia 2011r. Kombi 1Z - 1.6 MPI (75 kW)

przejechany dystans

18000km

styl jazdy

umiarkowany

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

w mieście i poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

6.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

6.00

zachowanie na śniegu i lodzie

6.00

zachowanie na błocie pośniegowym

6.00

komfort

5.00

poziom hałasu

5.00

wygląd

6.00

opory toczenia

5.00

zużycie

6.00

Komentarz: Bardzo dobre opony na zimę, chociaż miałem obawy że nie będą trwałe bo wykonanie opon na pierwsze wrażenie - bardzo miękkie. Opony wyprodukowane w Rosji.Przejechałem prawie 18 tys kilometrów i mogę polecić z czystym sumieniem. Rewelacyjnie zachowywały się na śniegu i błocie pośniegowym. Mieszkam obok Szczyrku więc podjazdy pod górkę na ośnieżonej drodze to chleb powszedni. Bez problemu. Jeździłem wcześniej na Dunlopach Winter Sport 3D które też były bardzo dobre, trwałe ale dużo droższe. Te Nokiany spełniają moje oczekiwania. Sądzę że nie będą tak trwałe jak Dunlopy, ale po zużyciu widzę że zrobię na nich 3 sezony czyli powinny spokojnie przejechać 50-60 tys km (tylko zimą). Pozdrawiam

Copyright © 2010-2024 24opony.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.