Sailun Endure WSL1 posiada symetryczny, niekierunkowy bieżnik, który jest wyposażony w trzy podłużne rowki odprowadzające wodę. Cechuje je duża objętość wewnętrzna, dzięki czemu opona jest wysoce odporna na aquaplaning. Dzięki temu bieżnik skuteczniej odprowadza mieszankę wody i śniegu z powierzchni styku opony z podłożem.
Bieżnik opony zawiera wiele pojedynczych bloków. Względem siebie elementy te są rozmieszczone ze znacznym przemieszczeniem. Takie rozwiązanie pozwoliło poprawić kilka właściwości operacyjnych jednocześnie.
Najbardziej oczywistym z nich jest znaczna redukcja szumów rezonansowych i wibracji. Ponadto poprawiono efektywność bieżnika podczas przyspieszania i hamowania. W tym układzie blokowym powierzchnia styku charakteryzuje się maksymalną liczbą krawędzi trakcyjnych.
Pomimo obecności wielu pojedynczych elementów, wzór bieżnika składa się z czterech szerokich podłużnych żeber, które nie przerywają się na całej długości. Cecha ta jest wynikiem precyzyjnej obróbki krawędzi bloków, która pozwoliła na ustawienie ich praktycznie równo ze sobą.
Taka konstrukcja zasadniczo obniża wartość nacisku w miejscu styku opony z nawierzchnią, zapewniając równomierne rozłożenie na niej obciążeń zewnętrznych. W rezultacie powierzchnia styku bieżnika z podłożem jest mniej obciążona mechanicznie, co korzystnie wpływa na nośność i trwałość opony.
Kolejną ważną zaletą konstrukcji bieżnika jest jego niski opór toczenia. Dzięki tej właściwości opona zapewnia doskonałą oszczędność paliwa.
Dowiedz się więcej o oponach Sailun