Aktualności

oznaczenia opon
oznaczenia opon
oznaczenia opon
budowa opony
budowa opony
budowa opony
indeksy prędkości i nośności
indeksy prędkości i nośności
ind. prędkości i nośności
tabele ciśnień
tabele ciśnień
tabele ciśnień
zamienniki opon
zamienniki opon
zamienniki opon
opinie o oponach
opinie o oponach
opinie o oponach
porównaj opony
porównaj opony
porównaj opony
jak dbać o opony
jak dbać o opony
jak dbać o opony
jak przechować opony
jak przechować opony
jak przechować opony
Jak co roku prestiżowa niemiecka organizacja ADAC przetestowała opony letnie, tym razem na sezon 2017. Oceniono nie tylko największych na świecie producentów opon, ale także mniej znane marki azjatyckie.
Najbardziej prestiżowa niemiecka organizacja ADAC jak co roku opublikowała najnowsze testy opon na sezon 2016/2017 dla najpopularniejszych rozmiarów, w tym roku pod lupę wzięto dwa rozmiary, 225/45R17 H oraz 185/65R15 T
Prestiżowa niemiecka organizacja ADAC przetestowała opony letnie przed zbliżającym się sezonem. Oceniono nie tylko największych na świecie producentów opon, ale także mniej znane marki azjatyckie. Mimo wprowadzenia kilka lat temu unijnych etykiet dołączanych do opon, wielu klientów wciąż z uwagą obserwuje coroczne testy ADAC, które w bardziej kompleksowy sposób pokazują, co dana opona potrafi, a czego nie.
Koncerny oponiarskie co roku dążą do ciągłego udoskonalenia swoich sztandarowych produktów. Na skutek tej zdrowej konkurencji zyskują przede wszystkim kierowcy, którzy otrzymują z roku na rok jeszcze lepsze opony. Postanowiliśmy prześledzić tegoroczne propozycje zimowe i całoroczne od klasy ekonomicznej po klasę premium. Część z opon to zupełnie nowe linie produkcyjne, jeszcze inne to udoskonaleni następcy starszych modeli. Zdarza się, że klienci obawiając się ,,nowości’’ wolą wybierać starsze, bardziej już sprawdzone bieżniki. Nic bardziej mylnego, zdecydowana większość z poniższych propozycji to nowości już sprawdzone, najczęściej udoskonalone wersje swoich poprzedników. Z roku na rok obserwujemy, że gdy dany koncern wprowadza na rynek nowy model opony, to cieszy się ona bardzo dużym zainteresowaniem klientów. Tak było np. rok temu, gdy wprowadzono m.in. modele: Goodyear Ultra Grip 9, Michelin Alpin 5 czy Dayton DW 510 EVO. Tak będzie najpewniej i tym razem, gdyż odnowieniu uległy często popularne modele znanych koncernów. Zapraszamy do zapoznania się z nowościami zimowymi i całorocznymi 2015/2016.
Jak co roku prestiżowa niemiecka organizacja ADAC przetestowała opony zimowe, tym razem na sezon 2015/2016. Oceniono nie tylko największych na świecie producentów opon, ale także mniej znane marki azjatyckie. Mimo wprowadzenia kilka lat temu unijnych etykiet dołączanych do opon, wielu klientów wciąż z uwagą obserwuje coroczne testy ADAC, które w bardziej kompleksowy sposób pokazują, co dana opona potrafi, a czego nie.
Światło dzienne ujrzały najnowsze testy ADAC. Testy opon letnich przypominają że już niebawem będziemy zmieniać opony. Tym razem wybrano dwa rozmiary opon, 205/55r16 oraz 185/60r14. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami.
Niemiecki tygodnik Auto Bild wziął pod lupę dziesięć opon całorocznych w rozmiarze 185/60R15. Opony te porównano nie tylko ze sobą. Muszą one zmierzyć się przede wszystkim z rasowymi „zimówkami” i sprostać oponom letnim.
Niemiecki ADAC przetestował zimowe opony w rozmiarach 175/65R14 oraz 195/65R15. Zapraszamy do zapoznania się z wynikami tegorocznych testów.
Jak co roku GTÜ postanowił wziąć pod lupę kilku producentów. Śnieg, błoto, wilgoć mają w tym przypadku kolosalne znaczenie. To właśnie te czynniki determinują przyczepność na torze testowym, a stosunkowo niskie temperatury mają znaczący wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Czy i jak prezentowane poniżej opony są w stanie sprostać tym wyzwaniom sprawdził niemiecki GTÜ (Towarzystwo Nadzoru Technicznego).
Marka Nexen Tire postawiła na nową taktykę marketingową. Logo firmy będzie widoczne na LED-owych wyświetlaczach największych europejskich stadionów takich lig jak: Bundesliga, Primera Division, Premier League. Tym celowym zabiegiem koreański producent chce zwiększyć popularność i rozpoznawalność swojej marki w Niemczech, Hiszpanii, Włoszech i Wielkiej Brytanii.
Przedstawiamy najnowszy test opon letnich ADAC. Przetestowane zostały najpopularniejsze opony dostępne na rynku w rozmiarach 175/65r14 T oraz 195/65r15 V.
Adrian Zieliński- polski sztangista, mistrz olimpijski z Letnich Igrzysk Olimpijskich 2012 w Londynie w podnoszeniu ciężarów w wadze do 85 kg, mistrz świata 2010 r. więcej informacji na http://www.adrian-zielinski.pl Zapraszamy do oglądania występu Adriana na Mistrzostwach Świata we Wrocławiu w piątek, 24 października o godz. 17.30 na TVP 1.
Średnia temperatura dobowa nie spadła jeszcze do 7 stopni ale pierwsze przymrozki już za nami. To zdecydowany sygnał aby zweryfikować opony zimowe które lezą w garażu. Nie jeden kierowca stanie przed wyborem nowych opon. Jak co roku niemiecki ADAC przetestował opony zimowe. Do testu wybrano zarówno opony które po raz pierwszy w tym roku pokazały się w sprzedaży, jaki te które już są dostępne na rynku jakiś czas. Do testu wybrano dwa rozmiary, 185/60R15 w indeksie prędkości T i 225/45R17 w indeksie prędkości H.
Od 1 listopada 2012 roku w życie weszło rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1222/2009, o etykietowaniu opon do samochodów osobowych i dostawczych. Rozporządzenie jest dużym krokiem w kierunku informowania konsumentów o bezpieczeństwie (efektywność hamowania na mokrej nawierzchni) i wpływie ogumienia na środowisko (opór toczenia i zewnętrzny hałas toczenia opon). Wygląd etykiet może być znajomy dla wielu z nas, z uwagi na fakt, iż takie etykiety są stosowane do oznaczania klasy efektywności energetycznej domowych urządzeń elektrycznych.
Przedstawiamy pierwszy w tym roku test opon letnich. ADAC jak zwykle wykazał się pracowitością i przetestował najpopularniejsze opony dostępne na rynku. Tegoroczny pierwszy test został przeprowadzony na rozmiarach 225/45r17 oraz 185/60r15.
Tegoroczny sezon zimowy obfituje w różnorakie testy opon zimowych. Od opon przeznaczonych do małych aut po opony do samochodów z napędem na 4 koła.
Tym razem prezentujemy test opon zimowych przeznaczonych do aut z napędem na cztery koła oraz aut typu SUV.
Do testu wybrano opony wiodących producentów ale pojawiła się też tania opona z Tajwanu.
Zbliża się zima, w związku z tym coraz większa grupa kierowców interesuje się zakupem nowych opon zimowych. Aby pomóc wam w wyborze prezentujemy test w którym sprawdzono aż 42 opony dostępne na naszym rynku. W teście wzięto pod uwagę dwa bardzo istotne parametry: hamowania na mokrej nawierzchni oraz hamowanie na śniegu. Hamowanie na mokrej drodze było przy prędkości 80 km/h, a na śniegu przy prędkości 50 km/h.
Co nam pomaga w dokonaniu wyboru? Oponie o produkcie, własne doświadczenia… i testy. Za chwile nadejdzie zima i trzeba będzie wymienić opony na zimowe. Wielu kierowców po oględzinach swoich opon dojdzie do wniosku że czas na zakup nowych. Pamiętajmy że opona zachowuje swoje właściwości do wysokości bieżnia 1,6mm, jednak w przypadku opon zimowych to za mało. Dla bezpieczeństwa własnego, swoich bliskich oraz innych użytkowników dróg warto zmienić opony gdy bieżnik ma 3mm wysokości.
Przed nami kolejna zima, producenci chcąc sprostać wymaganiom kierowców co jakiś czas wprowadzają nowe i ulepszone modele opon. Chcielibyśmy zaprezentować wam kilka opon które pojawią się tej zimy jako nowości.
ADAC. Rytuałem stało się testowanie opon przez niemiecki automobil klub ADAC. Tak więc i my staramy się zawsze owe testy publikować. Tym razem nie będzie inaczej, kolejna zmiana opon i kolejne testy. Na ten sezon otrzymujemy od ADAC testy trzech rozmiarów opon. Są to rozmiary: 165/70r14 w indeksie prędkości T, 205/55r16 V oraz opona do aut typu SUV 215/65r16 H.
Zapraszamy do lektury!
Już za chwilę rozpocznie się kalendarzowa zima, coraz częściej słychać o zapowiadanych opadach śniegu. Jeżeli mamy w planie dłuższe wyjazdy i nie jesteśmy w stanie przewidzieć warunków panujących na drodze to warto zaopatrzyć się w łańcuchy śniegowe.
Znowu przed nami zima, po raz kolejny kierowcy stają przed wyborem odpowiednich opon. Co wybrać? Czym się kierować? Które opony będą dla mnie najlepsze? To są pytania na które nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Trzeba wziąć pod uwagę wiele czynników np.: w jakich warunkach przyjdzie nam się poruszać zimą, jakie są nasze możliwości finansowe...
Firma oponiarska Bridgestone Europa odnowiła certyfikat ISO 9001:2008. Certyfikat został zweryfikowany przez Lloyd’s Register Quality Assurance, firma ta sprawdziła czy Bridgestone spełnia wysokie standardy managementu we wszystkich obszarach działania firmy.
Balony Goodyeara rozsyłają prośbę o pomoc dla poszkodowanych w tornadach. Trzy balony Goodyeara pomagają zdobyć datki dla pokrzywdzonych w tornadach w USA. Trzy statki powietrzne: Duch Goodyeara w Ohaio, Duch Innowacji na Florydzie i Duch Ameryki w Kaliforni wyświetlaja informację zachęcającą do wysyłania smsów wspomagających tych, którzy ucierpieli w tornadach.
Pod koniec czerwca firma Hankook zacznie dostarczać opony na pierwsze wyposażenie do marki należącej do koncernu BMW czyli do MINI. Jak donoszą informacje prasowe będzie to opona Hankook Ventus Prime. Opony te będą produkowane w Koreii.
Niemiecki producent opon Syron Tires wprowadził nowy rozmiar opon 255/30 R20 97W (XXL). Syron produkuje opony ultra high performance, które testowane są na sportowych samochodach oraz samochodach wysokich osiągów. Według przedstawiciela firmy, decyzja by stworzyć oponę z ekstra wzmocnieniami to rezultat dużej potrzeby jaka została zauważona na rynku opon. Opona Syron w rozmiarze 255/30 R20 97W (XXL) z podwyższonymi indeksami nośności jest już dostępna na rynku.
Tyrespot - hurtownik i detalista opon z północno-wschodniej części Wielkiej Brytanii stworzył kampanię telewizyjną, w której dwie postacie promują bezpieczne opony dostępne w ich serwisach na terenie kraju. Spoty zostały nakręcone w styczniu i emitowane od początku kwietnia.
Ponad pół sezonu Pirelli obserwowało wyścigi Formuły 1 z ławki rezerwowej. W końcu opony Pirelli wchodzą do gry. Włoski producent opon ogłosił, że super miękka opona zadebiutuje na Grand Prix Maroko 26 maja. Super miękka opona będzie wykorzystana jako opona opcjonalna, a główną będzie opona o miękkiej charakterystyce. Ta kombinacja będzie powtórzona dwa tygodnie później w Montrealu.
Brytyjskie zawody Maxxis Drift wystartowały po półrocznej przerwie. Sponsor tytularny mówi, że rośnie popularność tych zawodów i jest większa niż kiedykolwiek. By dać szansę mniejszym drużynom i indywidualnym kierowcom, 84 zawodników zostało podzielonych na 3 kategorie- Semi-Pro, Pro i Super-Pro. Podziału dokonano na podstawie umiejętności kierowców i ich doświadczenia.
Pod koniec kwietnia brytyjscy telewidzowie oraz telewidzowie w kilku innych krajów Europy jako pierwsi obejrzeli kampanię reklamową firmy Bridgestone Europa. Reklamy telewizyjne były tylko jednym z wielu form tej kampanii obok bilbordów i reklamy w internecie. Firma Bridgestone Europa twierdzi, że kampania ta stworzona w bliskiej współpracy z Bridgestone Coorporation zostanie wykorzystana w wielu innych krajach.
Pirelli ogłosiło, że zdobyło nagrodę za " najlepszy marketing". Inform,acja ta została ogłoszona na „China Auto Aftersales Summit Forum”. Producent opon Pirelli uważa tę nagrodę za "jedną z najbardziej wpływowych nagród w przemyśle samochodowym".
Hankook wrócił na nowojorski Times Square. Ponownie południowokoreański producent opon pokazuje swój bilbord w najpopularniejszym miejscu reklamowym na świecie. Na najnowszej reklamie widnieje opona wysokich osiągów  Ventus V12 evo i jest wyeksponowana na fasadzie hotelu Marriott Marquis. Reklama jest tak zaprojektowana by "robić wrażenie na milionach zwiedzających" przez cały rok. Hankook twierdzi, że ta reklama ma wesprzeć rozwój marki i kojarzyć się z najnowszą kampanią reklamową.
Jak prawidłowo czytać rozmiar opony, co oznaczają poszczególne cyfry oraz litery? Postaramy się krótko i jasno to wyjaśnić. Często dzieje się tak, że kierowcy nie wiedzą co oznaczają poszczególne parametry opony i próbują na własną rękę wybrać zamiennik prawidłowego rozmiaru. Aby uniknąć zakupu złego rozmiaru warto dokładnie wiedzieć jak przeczytać rozmiar opony zamieszczany na jej boku.
Bridgestone, japoński producent opon jest liderem nie tylko w produkcji ogumienia do aut osobowych, dostawczych czy 4x4, ale również opon przemysłowych. Bridgestone wyprodukował największą oponę przemysłową na świecie
Tym razem podwyżki cen w europie zapowiada firma Continental. Zmiany cen zostały zaplanowane na 1 maja tego roku. Opony letnie zdrożeją o 5 do 8%, a opony zimowe 8 do 10%. Podwyżka dotyczy wszystkich marek należących do grupy Continental czyli między innymi Uniroyal oraz Barum.
23 marca, 12 dni po japońskim trzęsieniu ziemi, które spowodowało przerwy w dostawie prądu, Toyo Tires ograniczyło produkcję w swojej fabryce w Sendai. Dzięki naprawie linii elektrycznych możliwy jest stopniowy powrót do produkcji. W chwili obecnej nie działają jeszcze wszystkie linie produkcyjne ale „pełny cykl produkcyjny" osiągniemy już wkrótce"- twierdzi zarząd Toyo.
Kumho Asiana Group, ogłosiła, że przekaże 60 milionów jenów (około 473 000 GBP) na odbudowę Japonii po trzęsieniu ziemi i tsunami. 60 milionów jenów zostanie podzielone równo na trzy obszary, w których firma prowadzi swą działalność: Miyaki, Ibaraki i Fukushima. Południowo koreańska firma donosi, ze pracownicy Kumho Asiana Group dołączają się do zbiórki pieniędzy by pomóc Japonii.
Firma Yokohama Rubber ogłosiła, że przekaże 50 000 000 jenów (prawie 380 000 GBP) by wspomóc Japonię po trzęsieniu ziemi i tsunami, które miało miejsce 11 marca 2011. W informacji prasowej informującej o darowiźnie przedstawiciel firmy powiedział: "Yokohama Rubber Group wyraża swoje współczucie rodzinom, które straciły swoich ukochanych w trzęsieniu ziemi i tsunami. Mamy szczerą nadzieję, że teren zdewastowany przez te zdarzenia będzie odbudowany najszybciej jak to możliwe."
Prawdopodobnie nie zdziwi nikogo fakt, że kierowca który pobił rekord prędkości w jeździe na lodzie pochodzi z Finlandii. Kierowca testowy Nokiana - Janne Laitinen ustanowił nowy rekord świata w jeździe na lodzie. Było to 6 marca. Tego właśnie dnia kierowca zaopatrzył swoje Audi RS6 w opony kolcowane Nokian Hakkapeliitta w rozmiarze 255/35R20 97 T XL. Osiągnął prędkość 331.61 km/h na odcinku 14 kilometrów. Rekord został pobity na Zatoce Botnickiej niedaleko miasta Oulu.
Tradycją stało się publikowanie testów opon letnich, które przeprowadza niemiecki automobilklub ADAC. W tym roku nic się nie zmieniło, ADAC przetestował po raz kolejny opony letnie. Wybrano dwa popularne rozmiary, 175/65r14 w klasie prędkości T (do 190 km/h) oraz 195/65r15 w klasie prędkości V (do 240 km/h).
Gazeta Budapest Business Journal informuje, że w fabryce Hankooka na Węgrzech może wybuchnąć strajk z powodu płac. Produkcja może stanąć "w ciągu kilku dni" według komitetu strajkowego. Unia reprezentująca pracowników w Południowej Korei twierdzi, że ponad 1700 pracowników firmy Hankook zarabia mniej niż w roku poprzedzającym wprowadzenie zmian w stawkach podatkowych w styczniu 2011 roku. Rozmowy z osobami zarządzającymi na temat ewentualnych podwyżek już się zaczęły, jednakże gazeta donosi, że Hankook Tire Magyarország Kft powołał już komitet strajkowy, a porozumienie w sprawie podwyżek "wygląda odlegle".
Zmianę opon determinuje temperatura. Kiedy na termometrze pojawi się +7 stopni Celsjusza i taka temperatura będzie utrzymała się całą dobę przez kilka dni oznacza to, że czas na wymianę opon.
Za oknem ewidentnie panuje jeszcze aura zimowa, a Niemieckie GTU przetestowało kilka opon letnich. Test opon letnich dotyczył rozmiaru 205/55r16 z indeksem prędkości V (240km/h). Testowano najpopularniejsze parametry które podzielono na 3 grupy: bezpieczeństwo - mokra nawierzchnia, bezpieczeństwo oraz ekologia – środowisko i koszt zakupu.
Yokohama wydzierżawia teren by rozbudować fabrykę na Filipinach. Aby plany zwiększenia ilości wyprodukowanych opon weszły w życie Yokohama Rubber podpisała kontrakt na dzierżawę 300 000 m2 gruntu przylegającego do fabryki Yokohama Tire na Filipinach, około 60 km na północny zachód od Manili. Kontrakt na dzierżawę gruntu, który kiedyś należał do Amerykańskich Sił Powietrznych został podpisany między Yokohama i firmą Clark Development Corporation 12 lutego 2011. Plany zwiększenia terenu produkcji zostały pierwszy raz ogłoszone pod koniec stycznia i mówiono wówczas o wartości inwestycji na poziomie 50 bilionów jenów ( 371,3 milionów USD ) by zwiększyć wydajność o 143% do 17 milionów sztuk opon rocznie.
Michelin został oficjalnym sponsorem rajdu Florida Sebring International. Zdarzenie to zbiegło się z debiutem na rynku amerykańskim opony Pilot Super Sport. Reklamy tej opony widać będzie na całej trasie rajdu i zobaczy je 175 000 fanów rajdu, który będzie trwał 12 godzin i odbędzie się w weekend 16-19 marca. " To niesamowite, że zaczynamy amerykańską promocję naszej nowej opony Michelin Pilot Super Sport tu na Sebring, tu jest kolebka sportów motorowych " skomentował Don Byrd, vice prezes marketingu Michelin USA.
Od 1 kwietnia Toyo Tire & Rubber Co. Ltd podniesie ceny opon osobowych i dostawczych na rynku japońskim o około 7%. Mimo, że podwyżka będzie w dzień Prima Aprilis, nie jest to żart i dotyczy zarówno opon letnich jak i zimowych.
Analitycy finansowi z Deutche Banku donoszą, że Yokohama zanotowała w trzecim kwartale ubiegłego roku 2 procentowy spadek marży rok do roku co stanowi 11.9 % Powodem tego był wzrost cen gumy i innych materiałów potrzebnych do produkcji opon. Zaobserwowano również, że firma nie śledziła trendów i nie zmieniła cen swoich produktów po tym jak uległy zmianie ceny surowców oraz zmieniły się kursy walut obcych. Zamiast tego Yokohama ogłosiła plany podniesienia cen opon na swoim rodzimym rynku.
Bridgestone Europa odnowił kontrakt z firmą DHL w Szwecji. Firma mieści się w miejscowości Jönköping i obsługuje magazyny Bridgestone Europa na rynku szwedzkim od 1997 roku. Kontrakt zawarty jest do 2013 roku i zawiera usługę magazynowania i inne dodatkowe usługi takie jak kolcowanie opon zimowych.
Pierwsza ciężarowa opona bieżnikowana marki Bridgestone Ecopia znalazła się w ofercie europejskiej sieci sprzedaży „Bandag”. Ciężarowa opona szosowa M749 pojawiła się w w sprzedaży na początku 2011 roku. W nowej oponie korzystano z bieżnika Ecopia. Producent opon twierdzi , że poprzez wprowadzenie do sprzedaży opony bieżnikowanej, klienci zaoszczędza środki nie tracąc na jakości zakupionych opon.
Niemcy, jak wiele zachodnich państw, ma problem starzejącego się społeczeństwa. To sprawia, że pracodawcy muszą stawić czoła wyzwaniu utrzymania swoich sił roboczych w odpowiedniej formie fizycznej. Continental AG jest jedną z takich firm, która postanowiła znaleźć rozwiązanie. Opracowali podział stanowisk pracy i podzielili je zgodnie z kolorami świateł drogowych. Stanowiska pracy w kolorze zielonym są dla pracowników w każdym wieku, żółte- dla tych w młodszym wieku i zielone tylko dla najmłodszych, wymagające siły i wytrzymałości. Jeden z tych trzech kolorów został nadany każdemu ze stanowisk pracy biorąc pod uwagę siłę fizyczną, zdolności koncentracji, warunki oświetleniowe, hałas, wibracje, wilgoć i temperaturę.
Wealth Sea - spółka holdingowa z siedzibą w Singapurze złożyła ofertę nabycia 20 % akcji firmy Dunlop India. Celem tej oferty, która będzie miała miejsce 7 lutego jest zdobycie 14396,575 akcji w spółce. Mimo, że Dunlop India jest notowany na Giełdzie Papierów Wartościowych w Bombaju.
Największy, niezależny dostawca drewna i właściciel największego tartaku w Wielkiej Brytanii , James Jones całą swoją flotę w firmie Lockerbie Sawmill wyposażył w opony Michelin. Po przeanalizowaniu ceny przejechanego kilometra wybór padł na opony  XZM marki Michelin.
Infinity Tyres Europe twierdzi, że rok 2010 okazał się rekordowy pod względem sprzedaży w sztukach opon jak również w obrocie. Reprezentanci firmy powiedzieli, że podjęli kilka kroków, które doprowadziły do sukcesu: znacząca obecność w hali nr 3 na targach w 2010, nowe, nośne hasło firmy" Welcome to Infinity World ( witamy w niekończącym się świecie ), agresywna, wielojęzykowa kampania w wielu krajach, skupienie się na głównych bieżnikach i rozmiarach oraz konkurencyjne ceny doprowadziły do sukcesu firmy.
Dyrektor zarządzający Maxis International UK, Derek McMartin powiedział, że na targach Autosport International Maxxis zaprezentował się bardzo imponująco. Pokazano kluczowe opony high performance na Caterham 7, Ferrari Scuderia 430 i KTM XPO. Super motocykl Kawasaki Ninja ZX-10R pomógł zaś promować opony motocyklowe Maxxis. McMartin powiedział, że targi pomogły firmie Maxxis wpłynąć na publikę, która może być potencjalnym kupującym te opony, ponieważ wielu miłośników tuningu pojawiło się na pokazach. Na targach również miał miejsce publiczny debiut nowej strony internetowej Maxxis oraz plany sponsoringowe Maxxisa na rok 2011, jak również kalendarz promocyjny oraz aplikacja do telefonów komórkowych. 
Wstępne roczne dane sporządzone przez Kumho Tire pokazują duży wzrost sprzedaży w 2010 roku. Koreański producent opon podaje, że ogólna sprzedaż wyniosła 2.305 miliardów dolarów amerykańskich na ich rynku, a export z wyjątkiem USA wzrósł o 36% w porównaniu z zeszłym rokiem. Sprzedaż w USA wyniosła 770 milionów dolarów, wzrosła o 29% w stosunku do 2009 roku. W sumie Kumho Tire podaje wstępną kwotę 3.075 miliardów dolarów jako swój przychód w 2010 roku, co stanowi wzrost o 34%.
Firma Vredestein stworzyła dla wybranych klientów i relacji biznesowych kalendarz na rok 2011 z niezwykle ekskluzywnymi szkicami autorstwa włoskiego projektanta aut Giorgetto Giugiaro. Szkice te pochodzą ze stołu kreślarskiego legendarnego domu projektowego w Moncalieri, w okolicach Turynu we Włoszech. Kalendarz przedstawia samochody koncepcyjne, z których tylko jeden został ostatecznie wyprodukowany, takie jak Namir i Quaranta, ale także modele, które weszły do produkcji masowej, takie jak Alfa Romeo Brera i Ford Mustang. To pierwszy raz, kiedy zebrano razem tę unikalną kolekcję szkiców, przez co kalendarz ten jest prawdziwą gratką dla kolekcjonerów.
Hurtownicy importujący opony chińskie na rynki europejskie takie jak brytyjski mają problemy z wynegocjowaniem dostaw, a w dodatku każda z dostaw jest w wyższej cenie. Południowo-zachodnia prowincja Fujian wyeksportowała 32,85 miliona opon od stycznia do listopada 2010, co stanowi 27 procentowy wzrost w stosunku do zeszłego roku. Ogólna wartość sprzedanych opon wynosi podobno 460 milionów dolarów amerykańskich- jest to wzrost wartości o 34,8 % w stosunku do tego samego okresu w zeszłym roku. Cena eksportowanej opony wynosiła średnio 13,9 dolarów za sztukę, co stanowi 5,7 % wzrostu do poprzedniego roku.
Podczas projektowania ostatniej linii opon ekologicznych Continental był pod ogromnym wpływem zmieniających się wymagań producentów samochodów, którzy zakładają opony Continental na pierwsze wyposażenie. Aleksander Luhrs, szef Public Relations Continental AG działu opon osobowych i dostawczych, wyjaśnił na ostatnim ContiTechnik Forum, które odbyło się w Portugalii, że "wymagania dotyczące rozwoju bardzo dynamicznie rosną". Dotyczy to przede wszystkim optymalizowania oporów toczenia. " Producenci samochodów są zobowiązani do zredukowania emisji dwutlenku węgla, co za tym idzie, naciskają nas i naszą konkurencję byśmy wymyślali nowe rozwiązania by ich w tym wspomóc."
Tym razem firma Pirelli funduje nam podróż do czasów mitologicznych. Stały się zagrożonym gatunkiem z przeszłości, ale w nie tak dalekiej przeszłości wisiały na ścianach garaży i warsztatów- mowa o kalendarzach Pirelli pokazujących piękno kobiecych ciał. Dziewczyny spoglądające na klientów i mechaników z plakatów można było zobaczyć w garażach i warsztatach fast-fitowych . Kalendarz Pirelli przenosi w przeszłość, w erę „ dziewczęcych kalendarzy” , choć według pomysłodawców ma po prostu być podarunkiem, który ma wspomóc siłę sprzedaży.
Francuski gigant oponiarski Michelin wyprodukował najnowszą opnę dla segmentu Ultra High Performance, która nosi nazwę Pilot Super Sport. Zaprezentowano tę oponę na targach w Dubaju, gdzie wypowiadali się na jej temat nie tylko pracownicy Michelina, ale także ludzie z Porsche i TÜV SÜD. Michelin pracował nad oponą Pilot Super Sport z producentami samochodów BMW i Ferrari, a firmy testujące nazwały ją „ najszybszą z opon dotychczas wyprodukowanych.” Pilot Super Sport będzie dostępny od stycznia 2011. Opona będzie kosztowała tyle co jej poprzednik Pilot Sport 2. Pilot Super Sport ma jednak 3 metry krótszą drogę hamowania niż Pilot Sport 2 przy prędkości 80-100 km/h tak wynika z testów przeprowadzonych przez TÜV SÜD.
25 listopada po raz czwarty odbyły się targi Reifen China. Targi odbywały się na terenie Shanghai New International Expo Center. W targach wzięlo udział ponad 100 chińskich wystawców oraz przedstawicieli producentów chętnych aby podzielić się szczegółami produkcji i rozwoju. Reifen China gościło około 10 tyś. odwiedzających z ponad 75 krajów, co stanowi 39% więcej niż w roku poprzednim.
Ford dołączył do grupy producentów samochodów, która wspiera sprzedaż opon zimowych w Wielkiej Brytanii. Ford połączył siły z producentem opon Pirelli, wspólnie pomagają kierowcom „ uniknąć poślizgu” zimą. Obaj producenci są pewni, ze brytyjscy kierowcy skorzystają używając opon zimowych. Każdy klient , który kupi komplet opon zimowych Pirelli, może się zarejestrować w programie i uzyskać 50 % refundacji jeśli pogoda okaże się być cieplejsza niż wynika z założonych prognoz. Ciekawy sposób na zwiększenie ilości sprzedaży opon zimowych. Ciekawe kiedy w Polsce doczekamy się takich programów?
Chińska publikacja AutoEvolution.com raportuje wyniki produkcji opon w Chinach podane przez China Rubber Industry Association. Produkcja opon w Chinach wzrosła w tym roku o 10,5% w porównaniu z 2009 rokiem. W zeszłym roku w Chinach wyprodukowano 380 milionów opon, a w tym zaplanowana jest produkcja 420 milionów opon. Wszystko wskazuje na to, że do końca 2015 roku produkcja osiągnie 570 milionów opon rocznie.
Ceny produktów Michelin rosną w USA, nowe ceny opon ciężarowych i bieżnikowanych wchodzą w życie od 1 grudnia. Wzrost cen opon osobowych i dostawczych zaplanowany jest na 1 lutego 2010. Nie ogłoszono jeszcze dokładnie wysokości podwyżek cen, ale przewiduje się wzrost cen opon Michelin i BFGoodrich o około 8%.
Firma Kumho Tyres zorganizowało „ Dzień Marzeń „ dla dzieci i ich rodziców lub opiekunów. 40 dzieci, wybranych drogą współzawodnictwa, ale także dzieci z hospicjum Manchester’s Francis Hospice spędziło dzień szkoląc swoje umiejętności piłkarskie z czołowymi piłkarzami Manchester United. Kumho Tyres wykorzystało w pełni przywileje wynikające z bycia oficjalnym sponsorem klubu Manchester United.
11 listopada Continental uruchomił pierwszą swoją kampanię reklamową video dostarczającą informacje użytkownikom iphonów. Kampania promuje linię opon zimowych Continental i działa na „Yoc Ad Plus” – potężnej platformie reklamowej. Platforma ta umożliwia oglądanie reklam w ramach aplikacji bez przekierowywania użytkownika do innych stron.
Zazwyczaj wymieniamy opony dwa razy w roku, mamy tu na myśli sezon letni oraz zimowy. Dwa razy w roku stajemy przed ważnym zadaniem przechowania opon. Aby opony nadawały się na kolejny sezon należy przechowywać je w odpowiednich warunkach. W jakich? Odpowiedź znajdziecie poniżej. Można to zrobić na dwa sposoby, po pierwsze możemy zostawić opony w serwisie ogumienia w którym wymieniamy opony. Coraz więcej serwisów oferuje taką usługę. Jeżeli nie chcemy generować dodatkowych kosztów związanych z posiadaniem auta możemy sami zadbać o dobre przechowanie ogumienia, musimy zadbać o odpowiednie pomieszczenie i przestrzegać kilku zasad:
Michelin stworzył nowe "muzyczne logo" - integralną część swojej korporacyjnej świadomości. We współpracy z Sixième Son, zostały skomponowane 32 utwory które mają wesprzeć " image, przekaz i kierunek" firmy Michelin. Zostaną one zaprezentowane na całym świecie we wszystkich mediach ( TV, radio, " graniu na czekanie", kampaniach reklamowych i targowych stoiskach.) Marka audio została " odsłonięta" w czasie otwarcia Targów Paris Motor Sport jako część projektu, który zaczął się w 1998r. by wzmocnić świadomość marki Michelin.
Sieć fast fitowa HiQ pracuje nad wspólną kampanią z Goodyear'em. Kierowcy, którzy kupili opony Efficient Grip przez internet otrzymają kupon na kwotę 10 funtów na paliwo do wykorzystania na najbliższej stacji benzynowej Sainsbury. Kupujący mogą otrzymać kupon o nominale £20, £30 i £40 jeśli wyposażą swój samochód w odpowiednio dwie, trzy lub cztery opony EfficientGrip zakupione w internecie.
Firma Volvo ogłosiła, że uruchomi w Wielkiej Brytanii Program Opon Zimowych. W ramach tego programu klienci Volvo będą mogli kupić komplet felg aluminiowych z oponami Continental lub Pirelli. Volvo również oferuje przechowywanie opon dla tych, którzy wymieniają koła z oponami dwa razy w roku oraz zmianę kół kiedy aura pogodowa tego wymaga. Akcja ta jest odpowiedzią na zeszłoroczne obfite opady śniegu i mrozy. W Wielkiej Brytanii w zeszłym roku zanotowano najniższe temperatury od 1963 roku, a warunki na drogach spowodowały wiele szkód drogowych.
Tyre Review donosi, że amerykańska fabryka Bridgestone zamyka linię produkcyjną opon ciężarowych Dayton. Producent ogłosił, że to spowoduje zaprzestanie sprzedaży opon ciężarowych Dayton od 1 stycznia 2011. Pracownicy firmy twierdzą, że Bridgestone wysprzeda wszystkie zapasy opon do końca bieżącego roku, ale nie zdradził kiedy zamierza skończyć je produkować. Posunięcie to nie wpłynie w żaden sposób na produkcję i sprzedaż opon osobowych i dostawczych marki Dayton.
Bridgestone przygotowuje się na nową rundę Formuły 1, która odbędzie się w Yeongam , niedaleko miasta Makpo w dniach 22-24 listopada 2010. Po raz pierwszy Grand Prix będzie miało miejsce w Korei. Bridgestone zaprezentuje tam swoją twardą i miękką mieszankę gumową opony Potenza. Dobrze znany międzynarodowy tor nigdy nie gościł Formuły 1, w związku z tym drużyny i także Bridgestone będą musieli polegać na danych symulacyjnych zanim wyjadą na tor po raz pierwszy w piątek podczas pierwszego dnia Grand Prix.
Najnowsza odsłona trwającej kampanii Bridgestione " Kampania Bezpieczna Opona " to strona internetowa zaprojektowana tak by zwrócić uwagę na istotę bezpieczeństwa opon. Brytyjski ekspert motoryzacyjny i komentator telewizyjny, Tony Jardine mówi, ze strona zawiera wiele krótkich wideoklipów, skupiających uwagę na "trzech najważniejszych filarach " zdaniem Bridgestona: ciśnienia w kołach, głębokości bieżnika i uszkodzeniach/ nieregularnym bieżniku. Strona internetowa www.TyreSafety.eu Sprawdźcie sami!
Szósty już rok z kolei Stowarzyszenie Korea Management uplasowało Kumho Tires na czele kategorii „ opony osobowe „ w plebiscycie Customer Satisfaction Index. Współczynnik oparty jest na ocenie różnych parametrów, między innymi ogólnej satysfakcji klientów i ponownej chęci zakupu. Kumho Tires uzyskało wynik 67,7 , który zapewnił im zwycięstwo. Producent opon podkreśla, że wynik ten był o 11,1 % wyższy niż kolejny.
Zbliża się kolejna zmiana opon, tym razem opony letnie zastąpimy zimowymi. Kiedy jest ten odpowiedni moment na zmianę? Pierwszy dzień zimy będzie dobrym dniem na zmianę opon? To nie takie proste, moment wymiany opon powinniśmy uzależnić od temperatury powietrza. Opony należy zmienić wtedy gdy średnia dobowa temperatura spadnie do +7 stopni Celsjusza. Dlaczego właśnie wtedy? Opony letnie spełniają swoje właściwości jezdne właśnie do takiej temperatury, jeżeli użytkujemy opony lenie w niższych temperaturach narażamy się na niebezpieczeństwo. Opony letnie w niższych temperaturach twardnieją i tracą swoje właściwości. Nie trudno o utratę przyczepności i co za tym idzie o kolizję.
Jeśli kiedykolwiek zazdrościłeś swemu samochodowi opon i żałowałeś, ze Twoje stopy nie są tak pięknie obute, przeczytaj dalej… Pirelli udostępnił swój bieżnik nowej linii obuwia. Część bieżnika opony Pirelli PZero znalazło się na butach „ Gum Appeal”. Na butach na wysokich obcasach, niskich trzewikach i kozakach.
Firma Kumho Tire w USA poinformowała, że podnosi ceny na wszystkie swoje produkty do 6,5 %. Podwyżka obowiązująca od 1 listopada. Kumho dołączy do firm Hankook, Goodyear, Pirelli i Cooper, które również ogłosiły podwyżki cen swoich produktów.
Trzeci rok z rzędu Michelin Americas Truck Tires zostało wybrane przez Agencję Logistyczną Obrony Narodowej i otrzymało nagrody „ najwyższa jakość”. Amerykański Departament Obrony wsparł agencję i potwierdził, że Michelin zasłużył na to wyróżnienie jako największy dostawca opon do amerykańskiej armii.
ADAC, jest to niemiecki automobilklub który istnieje od 1904 roku, fundacja zajmuje się szeroko pojętym bezpieczeństwem na drogach. ADAC miedzy innymi przeprowadza testy fotelików samochodowych, testy zderzeniowe samochodów oraz testy opon.
Bridgestone obiecuje, że będzie widoczny na targach Paris Motor Show, które zaczynają się 2 października. Producent opon jest dostawcą opon na pierwsze wyposażenie dla większości francuskich producentów samochodów. Na stoisku Bridgestone (hala 1, stoisko 550D dla chętnych zwiedzających) będzie można zobaczyć pokaz mody prezentowany przez niektóre francuskie top modelki, między innymi Citroena DS3 i Peugeota 207 SW.
Rosyjska strona internetowa Rccnews.ru informuje, że Michelin ma zamiar otworzyć bieżnikownię opon ciężarowych w fabryce Davydovo koło Moskwy. W tej chwili bieżnikownia jest w trakcie wyposażania się w odpowiedni sprzęt i zacznie działać pod koniec roku 2010. Tym samym Michelin wprowadzi w Rosji swoją najnowszą technologię bieżnikowania. Według Rccnews w nadchodzących latach Michelin zamierza zainwestować 10 milionów Euro w rozwijanie biznesu bieżnikowania w Rosji
Pewien projektant, który nazywa się Hamed Kohan pomyślał, że miło by było rozprzestrzeniać miłość podczas jeżdżenia rowerem. Dzięki tej idei powstały opony rowerowe które zamiast zwykłego bieżnika mają bieżnik w kształcie serduszek. Bieżnik oczywiście pozostawia ślady na miękkim podłożu.Pomysł byłby nawet ciekawszy, gdyby na górze koła był zamontowany zbiorniczek z czerwoną fluorescencyjną farbą, dzięki czemu rower dekorowałby chodnik na dłużej. Niestety groziłoby to zatrzymaniem przez policję za wandalizm.
Continental Tyres wspiera program Październik Miesiącem Bezpieczeństwa, który powstał po to by brytyjscy kierowcy przekonali się jak wielkie znaczenie maja opony zimowe w bezpieczeństwie na drodze. Wielka Brytania jest krajem o klimacie niezbyt „ zimowy” i dotychczas opony zimowe nie były powszechne w tym kraju.
Toyo USA wprowadziło nową oponę Toyo Proxes 1, oponę UHP o maksymalnych osiągach, donosi Tire Review. Przedstawiciele firmy Toyo twierdzą, że nowa opona jest „ najbardziej zaawansowaną technologicznie oponą na rynku” i mianowali ją flagowym produktem firmy.
Przed nami kolejna zima, co dla części kierowców wiąże się z zakupem nowych opon zimowych. Jak wybrać najlepsze i najbardziej dopasowane opony do własnych potrzeb i stylu jazdy? Możliwości jest wiele. Możemy porozmawiać ze znajomymi, posłużyć się prasą fachową, samemu zagłębić się w niezliczone publikacje internetowe poświęcone opiniom o oponach. Możemy również porozmawiać z fachowcem. Jak widać opcji jest wiele. Alternatywą dla długich godzin wyszukiwania, rozważania i porównywania może być zakup opon które po raz pierwszy w tym sezonie pojawią się na naszym rynku. Co zaproponowali producenci na tegoroczną zimę, przeczytacie w dalszej części tekstu.
Nokian to kolejna marka na rynku która stawia na ekologię. Fiński producent opon określa Hakka Green jako oponę, która „wyjątkowo odpowiada potrzebom kierowców dróg północnych”. Świetnie radzi sobie w warunkach letnich i późno jesiennych, kiedy jest już zimno. Zielony certyfikat opona zdobyła dzięki wyjątkowo niskiemu oporowi toczenia, Nokian twierdzi, że jest 15% niższy niż we wcześniejszych oponach Hakka H. Wiąże się to ze zmniejszeniem zużycia paliwa o prawie 3 %. Nokian podaje, że oszczędność paliwa w porównaniu z „przeciętną” oponą letnią wynosi od 5 do 8%
Wiceprezes Hankook Tire Europe Jin Wook Choi zapowiada że firma Hankook ma długoterminowy cel podwojenia rocznej produkcji opon w Europie do ponad 20 milionów sztuk. Uda się to dzięki dodatkowej linii do produkcji opon ciężarowych w fabryce Hankook która znajduje się w węgierskim mieście Dunaújváros.
Japoński producent opon Falken promuje się bardzo ciekawymi filmami wideo które powstają podczas zawodów driftingowych. Filmy charakteryzują się świetną jakością i dynamiką. Zapraszamy!
Michelin został pięćdziesiątym mistrzem biznesu. Dołączył do wspieranej przez rząd akcji „Bezpieczna jazda-lepszy biznes „ Firma pomaga w ten sposób w promowaniu bezpiecznej jazdy w czasie pracy wśród flot samochodowych w prywatnym i publicznym sektorze. Zaangażowanie producenta opon w tę akcję wynika z wcześniejszej redukcji wskaźnika wypadków o ponad 50% w ciągu ostatnich 5 lat. Michelin wciąż poprawia bezpieczeństwo i już zredukował koszty wynikające z wypadków samochodowych o 46%. Wpłynęło to znacznie na oszczędności kosztów na wypożyczanie samochodów i stracony czas kierowców.
Tunerzy z firmy G-Power wzięli na warsztat BMW X5M. Pakiet Typhoon zmienia bawarskiego SUV-a w prawdziwe monstrum. Ingerencji specjalistów z G-Power nie oparł się także silnik auta, który osiąga teraz 725 KM przy 6 000 obr./min. Moment obrotowy robi jeszcze większe wrażenie – 890 Nm jest dostępnych już przy 1 500 obr./min. Prędkość maksymalna Typhoon X5 wynosi 300 km/h, a sprint do setki zajmuje autu 4,2 s.
Sauber Motosport twierdzi, że będzie podpisany kontrakt z testowym kierowcą Pirelli F1, Nickiem Heidfeld’em. Kontrakt z 33-letnim kierowcą rajdowym wejdzie w życie 17 września. Heidfeld dziękuje firmie Sauber za wiarę w niego i mówi, że od Grand Prix w Singapurze nie mógł się doczekać kiedy znów wystartuje w Formule 1.
Ceny na opony osobowe Pirelli wzrosną od 1 października. Włoski producent mówi, że ceny na opony osobowe, 4x4 i dostawcze wzrosną na wszystkich rynkach o około 4 %. Ceny opon przemysłowych również wzrosną do 6%, zmiany te wejdą w życie pod koniec września.
Rozwój fabryki Toyo w USA w stanie Georgia spowoduje utworzenie 200 nowych miejsc pracy. Fabryka Bartow County istnieje w korporacji od 2006 roku, zatrudnia obecnie 650 ludzi przy produkcji opon osobowych i dostawczych i odegrała znaczącą rolę dla firmy Toyo Tire w USA. Zdobyła tytuł „ Producent roku 2009 stanu Georgia „ Obecnie trwają prace nad powiększeniem fabryki do 167 000 metrów kwadratowych, dzięki czemu będzie mogła wyprodukować 6 milionów opon rocznie. Nowe stanowiska pracy powstaną najprawdopodobniej w połowie przyszłego roku.
Po świętowaniu pięćdziesięciolecia działalności firmy przyszedł czas na działanie. Jako część tak zwanego „ większego zaangażowania w australijski rynek „ Kumho Tyre Australia otworzyła nowe specjalnie wybudowane Centrum dystrybucji w zachodniej części Sydney. Budowa kosztowała 10 milionów dolarów austriackich ( 5,9 milionów funtów ) Firma twierdzi, że hurtownia wielkości 5 tysięcy metrów kwadratowych jest w stanie mieć na stanie 100 000 opon. Wydarzenie to ma wpłynąć na zwiększenie efektywności firmy i zwiększenie ilości sprzedawców detalicznych opon Kumho.
1 września najwyższe kierownictwo Kumho Tire Inc, razem z klientami i partnerami biznesowymi świętowali 50 rocznicę działalności w siedzibie firmy w Seulu i Geangju. „ Spoglądamy w przeszłość z dumą. Przez ostatnie 50 lat Kumho Tires rozwinęło się bardzo prężnie i wierzymy, że jeszcze większy sukces nas czeka w następnych 50 latach”, powiedział Kim Jong-Ho, dyrektor zarządzający Kumho Tires podczas uroczystości w Gwangju. Podziękował wszystkim pracownikom za ich oddanie i lojalność w stosunku do firmy w dobrych i złych czasach. My również życzymy wielu sukcesów w czasie następnych pięćdziesięciu lat działalności!
Pojawił się nowy przewodnik producenta opon Michelin. Tym razem Michelin skupia się na pubach. W środę 8 sierpnia na rynku pojawił się najnowszy przewodnik Michelina. Edycja na rok 2011 nosi nazwę „ Jemy w pubach” Kosztuje 14.99 funtów (€19.99 w Irlandii ). Najnowsze wydanie opisuje 500 pubów w Wielkiej Brytanii i Irlandii , a 70 z nich po raz pierwszy pojawiła się w przewodniku.
Testy opon Pirelli do Formuły 1 trwają. Włoski producent opon mówi, że testowy kierowca Nick Heidfeld był bardzo zajęty rajdem w Le Castellet na południu Francji podczas pierwszego weekendu września. Samochód testowy Toyota TF109 na oponach F1PZero jeździł dwa dni po to by pomoc w ulepszeniu budowy i składu mieszanki gumowej wykorzystywanej do produkcji opon.
Cooper został sponsorem międzyuczelnianych amerykańskich rozgrywek w amerykańskim football’u na turnieju Half Time. W konsekwencji współpracy między producentem opon a turniejem Half Time, Cooper został wyłącznym sponsorem turnieju ABC College Football Halftime Show w tym sezonie, który zaczyna się w przyszły weekend. Sponsoring spowoduje, że logo firmy Cooper pojawi się w wielu ważnych miejscach aż do połowy października.
We wrześniowym wydaniu gazety Fast Ford ukażą się dwa testy: jak ciśnienie w oponach wpływa na prowadzenie samochodu i jakie mogą być korzyści z używania felg z lekkich stopów. Oba testy zostaną przeprowadzone na oponach Maxxis MA-Z1. „Fast Ford to topowe czasopismo tuningowe w Wielkiej Brytanii, które jest niezwykle opiniotwórcze, więc jesteśmy bardzo szczęśliwi, że opony Maxxis MA-Z1 tak dobrze wypadły w testach.” Powiedział Derek McMartin, dyrektor zarządzający firmą Maxxis w Wielkiej Brytanii. My również chcemy poznać wyniki tych testów, jak tylko wejdziemy w ich posiadanie przekażemy wam ich wyniki.
Michelin wycofało się z dostarczania opon do Formuły 1. Wygląda na to że Michelin chce zaistnieć w innym sporcie motorowym. Prawdopodobnie od 2011 roku to właśnie Michelin będzie dostarczał opony do rajdów World Rally Championship. Do tej pory przez ostatnie 4 lata w rajdach WRC można było zobaczyć opony BF Goodrich.
Coraz bardziej rozpoznawalna na naszym rynku japońska marka opon Yokohama, prężnie działa za oceanem. Yokohama Tire Corp. rozpoczęła swoja nową promocję SmartSolution skierowaną do dilerów opon ciężarowych., właścicieli flot i użytkowników opon ciężarowych w USA. „ Teraz bardziej niż kiedykolwiek właściciele flot i użytkownicy opon ciężarowych stoją przed presją efektywnego zarządzania ogumieniem jako majątkiem w swoim biznesie” powiedział John Cooney, dyrektor handlowy dywizji opon ciężarowych w firmie Yokohama.
Nokian stworzył linię opon wielosezonowych na rynek Wielkiej Brytanii. Opona wielosezonowa Nokian eNTYRE pojawiła się na rynku pod koniec zeszłego roku. Jest teraz dostępna w Wielkiej Brytanii w jednym ze sklepów internetowych. Sprzedawca otrzymał wyłączność na tę linie opon i sprzedaje eNTYRE kierowcom, którzy chcą jeździć na jednym komplecie opon cały rok, ale szukają też większego bezpieczeństwa na śniegu.
Kooperacja producenta opon Michelin oraz producenta telefonów komórkowych Blackberry zaowocowała aplikacją z mobilną mapą dilerów opon w USA i Kanadzie. Została ona opisana przez firmę Michelin jako „ pierwsza prawdziwa mobilna aplikacja dla osób chcących skorzystać z usług serwisów opon” Producent opon chciałby, żeby aplikacja ta dopełniła istniejącą infolinię OnCall i wyszukiwarkę serwisów na stronie internetowej.
Toyo ogłosiło, że w czasie tegorocznej imprezy Goodwood Revival, która odbędzie się w dniach 17-19 września zaprezentuje dwa nowe bieżniki z linii Proxes. Przeznaczone do sportów motorowych Proxes T1 Sport i ultra high performance Proxes C1S zadebiutują na targach, na których Toyo występuje jako jedyny przedstawiciel branży ogumienia. Sarah Clavey , szefowa marketingu w firmie Toyo powiedziała: „ Pierwszy raz jesteśmy wyłącznym przedstawicielem producentów opon na targach Goodwood Revival i jest to świetna okazja do pokazania nowych opon Proxes. Zaprezentowanie ich przy takiej prestiżowej okazji jest wielką szansą dla Toyo Tires.”
Prestiżowy kulinarny przewodnik Michelin wskaże godne odwiedzenia hotele i restauracje w Chicago, drugim na świecie mieście, po macierzystej Warszawie, pod względem liczby Polaków. Czy znajdzie się w nim polska restauracja?
Minął prawie rok od kiedy USA nałożyły taryfę na opony sprowadzane z Chin . Taryfa ta w pierwszych 12 miesiącach nakłada dodatkowe 35% do wcześniej istniejącego 4 % cła. Taryfa ta została odebrana bardzo pozytywnie w niektórych kręgach . Prezes United Steelworkers International Leo W. Gerard wystosował w kwietniu 2010 roku list do Prezydenta Obamy, w którym pisze „ krajowy przemysł powoli podnosi się po zapaści spowodowanej nagłym masowym importem opon z Chin. Jednakże opinie o taryfie są różne. Z okazji zbliżającej się pierwszej rocznicy taryfy Szef US-China Business ( USCBC ) również wysłał list do Prezydenta, w którym stwierdza: „ nie ma żadnych dowodów na to, że taryfa na opony chińskie miała pozytywny wpływ na amerykańskie miejsca pracy , podejrzewamy, że taryfa miała ogólny negatywny ekonomiczny wpływ na amerykańskich konsumentów.
Hankook Tire jest podekscytowany swym pierwszym występem na Moscow International Auto Salon. Firma donosi, że ich powierzchnia targowa ( stoisko 430 w hali nr 12 dla tych, którzy chcą przyjść i obejrzeć ) została specjalnie zaprojektowana na to wydarzenie i podkreśla rosnące znaczenie Rosji i rynków CIS dla przyszłej strategii biznesowej firmy.
W zwiazku z recesją w latach  2008 i 2009, w ostatnich miesiącach tego roku nastąpił zwrot zapotrzebowania na  rynku opon ciezarowych. Uzdrowienie rynku w sektorze samochodów dostawczych  wydaje się mieć wolniejsze tempo w Wielkiej Brytanii niż w reszcie Europy. Dziennikarze  Tyres& Accessories rozmawiali z szefem marketingu Michelina, Martin’em Covington’em, który wyjasnił, że rynek przeszedł bardzo konkurencyjny okres 18 miesięcy ostatnio. „ Podczas gdy Michelin odnotowuje, że  sprzedaz opon ciężarowych  wzrosła w Europie o 28,7 % w pierwszej połowie roku, rynek Wielkiej Brytanii wzrósł tylko 6 % w tym samym czasie. Niszowy rynek Irlandii wzrósło 42 %, ale ta liczba oparta jest na relatywnie małych ilościach szybko rosnacych od niskiej wyjsciowej”
Najnowsze dziecko Audi RS to 4,2 litrów, V8 RS5 coupe, samochód, który osiąga 450hp. Toyo donosi, że dostarcza swoje opony Proxes T1 AO jako pierwsze wyposażenie od początku bieżacego roku od wprowadzenia samochodu  RS 5. Proxes T1 AO jest obecnie oponą na pierwsze wyposażenie do Audi S6, a rozmiar 265/35 R 19 98Y jest zakładany na RS 5
Szesnastoletni Patryk Szczerbiński z Koszalina, od kilku lat mieszkający w Manchesterze, jest świetnie zapowiadającym się kierowcą wyścigowym. Dzięki sukcesom, które odnosił mieszkając jeszcze w Koszalinie, jak i osiągnięciom po wyjeździe na Wyspy Brytyjskie, chłopak dołączył do zespołu Falcon Motosport. Pod okiem brytyjskiego trenera, Patryk błyszczy w tym sezonie w mistrzostwach Autosport Young Guns. Jego osiągnięciami, poza osobistościami ze świata motosportu, zainteresowała się również grupa NordGlass, która została jednym z oficjalnych sponsorów zawodnika.
Dopiero teraz Bridgestone ogłosił, że w czerwcu zdobył prestiżowy tytuł Dostawcy Premium Volvo. Szwedzki producent samochodów od pięciu lat organizuje  imprezę i nagradza na niej   dostawców, którzy wyróżniają się najlepszymi parametrami w obszarach :  jakości, bezpieczeństwa, dbałości o środowisko, ceny, logistyki i odpowiedzialności korporacyjnej. Zwraca się również uwagę na umiejętność współpracy z pracownikami Volvo w duchu ciągłych ulepszeń. Wszystkie 9 nagród zostało przyznanych w 2009 roku, jedną z nich otrzymał Bridgestone- pierwszy producent opon w historii konkursu.
Sebastaian Loeb zdobył swoje ósme zwycięstwo w Rally Niemcy, niemieckiej rundzie mistrzostw World Rally. Prowadził Citroena C4 na oponach Pirelli PZero. Sześciokrotny mistrz świata był najszybszy na 9 z 19 specjalnych etapów, które w sumie miały długość 407.31 kilometrów. Była to najdłuższa trasa WRC w tym sezonie. Wygrana Loeb’a wraz z pilotem Daniel Eleną była jego 59 zwycięstwem w mistrzostwach świata.
Goodyear Dunlop Tires Europe zamierza wykorzystać wrześniowe targi samochodowe IAA w Hanowerze w Niemczech do wprowadzenia kilku nowych produktów, które pokażą zaangażowanie firmy Goodyear w zredukowanie kosztów jak i wspieranie działań mających pozytywny wpływ na środowisko.
Nick Heidfeld, który jest zajęty testowaniem opon w ramach programu rozwoju Pirelli Formuła 1, podziękował drużynie Mercedesa za zwolnienie go z kontraktu, co pozwoliło mu wziąć udział w tym programie. „ To wielki zaszczyt dla mnie dołączyć do Pirelli po to by wykonać tę istotną pracę i jestem wdzięczny Mercedesowi GP Petronas za zwolnienie mnie z kontraktu „powiedział. Poprzez doświadczenie, które zdobyłem przez lata, jestem pewien, że wspomogę istotnie Pirelli w budowie przyszłorocznych opon. Mam wiele do zaoferowania, ale nie jeździłem dużo w tym roku, więc czas zacząć. Jestem pewien, ze stworzymy dynamiczną gamę opon, która sprawi, że Formuła 1 będzie jeszcze bardziej ekscytującym sportem w przyszłości.
Bridgestone i Just Tyres ogłosili zwycięzcę swojej Promocji Formuły 1. Collis z Cardington wygrał 2 bilety na trzydniowy weekend w tegorocznej edycji British Grand Prix po tym jak użył kuponu wyciętego z gazety Times and Citizen na 10 % zniżki na opony Bridgestone . Pojedzie z nim jego syn Simon, który pracował dla McLaren’a jako student i Jan Grant , dyrektor zarządzający Just Tyresw Silverstone.
Michelin i Fundacja Parku Yellowstone współpracują by zmniejszyć emisję dwutlenku węgla w pierwszym i najstarszym Parku Narodowym na świecie. Cel to zredukowanie emisji CO2 w Yellowstone o 30% do 2016 roku. By osiągnąć tak znaczną redukcję Michelin wyposażył całą flotę pojazdów wykorzystywanych do obsługi Parku w swoje zielone, energooszczędne opony
Hankook ujawnił swe plany rozszerzenia sponsoringu na angielską Premier League i włoską serieA, co ma za sobą pociągnąć nowe zobowiązania współpracy z Niemcami i Hiszpanami. Poza tym poszerzy swoje wsparcie lidera niemieckiej ligi Borussii Dortmund sześciokrotnie w sezonie 2010/2011. Producent opon wyświetli swoja reklamę na stadionach czterech drużyn : Bayer 04 Leverkusen, Eintracht Frankfurt, VfB Stuttgart and VfL Wolfsburg
Goodyear Dunlop Tires Niemcy informują, ze straty spowodowane pożarem 10 sierpnia w fabryce opon w Hanau są minimalne. Zaczęło palić się w sektorze ostatniej inspekcji jakości krótko przed 8 rano. Co było powodem pożaru? Goodyear Dunlop raportuje, że gumowy pył zagrzał się i zapalił. Trzech pracowników zostało przewiezionych do szpitala na obserwację ponieważ wdychali gesty dym. Ich zdrowi nie zagraża niebezpieczeństwo.
By zwiększyć sprzedaż opon zimowych, BMW zaproponowało swoim klientom specjalny program przechowywania opon. Polega on na kupieniu zestawu dwóch kompletów opon i felg (jedne na lato, drugie na zimę) i przechowywanie jednego nieużywanego kompletu u dilera BMW. W ten sposób BMW w Wielkiej Brytanii został pierwszym producentem samochodowym, który oferuje swoim klientom taką usługę.
Najbardziej oczekiwane BMW M5 ( F10) będzie zaprezentowane we Frankfurcie na International Motor Show 2010 w dniach 15-25 września, ale w internecie pojawiły się zdjęcia nowego modelu z minimalnym kamuflażem stojącego niezauważenie na niemieckim parkingu. To co nas szczególne zainteresowało to opony. Był to rozmiar 265/40 ZR19 (102Y). Kto jest ich producentem? Pirelli. Czy to Pirelli więc będzie dostarczało opony na pierwsze wyposażenie do BMW M5?

Ważne informacje

odnośnie zakupów w sklepie

Kontakt do działu reklamacji i interwencji: reklamacje@inmoto.pl

Minimalny czas trwania zobowiązań konsumenta wynikających z umowy wynosi 30 dni.


Masz pytania?

Skontaktuj się z nami

sklep@24opony.pl

Nasi konsultanci są do Państwa dyspozycji
i odpowiedzą chętnie na wszelkie pytania pod numerem telefonu:

801 002 140

dla telefonów stacjonarnych

52 561 11 40

dla telefonów komórkowych

koszt połączenia wg stawek operatora

Biuro obsługi klienta czynne w godzinach PN-PT 8-20, SB 9-13

Tomasz Kamiński

Tel: 52 561 11 40

Michał Małecki

Tel: 52 561 11 40

Zobacz inne możliwości kontaktu

płatności elektroniczne
Kontakt

Infolinia

sklep@24opony.pl

pn-pt: 8-20, sb: 9-13

801 002 140

52 561 11 40

Płatności
Copyright © 2010-2017 24opony.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.

801 002 140

52 561 11 40

tel. stacjonarne

tel. komórkowe

Infolinia