Marki opon zimowych a klasa producenta
Przyjęło się, że opony są podzielone na trzy podstawowe klasy. Podział wynika z zastosowania różnych wzorów bieżnika, jakości mieszanek i zaawansowania technologicznego. Kategoria produktu wpływa na takie parametry jak koszt opony, żywotność, opory toczenia, zużycie paliwa i przyczepność.
Jeśli zatem zastanawiasz się jakie opony zimowe wybrać, przy zakupie musisz wziąć pod uwagę budżet, jaki jesteś w stanie przeznaczyć na zakup ogumienia oraz indywidualne oczekiwania dopasowane do stylu jazdy.
Na początek warto wspomnieć o markach premium, które cieszą się największa popularnością, a są to m.in.: Continental, Bridgestone, Michelin, Pirelli czy Vredestein.
W gronie producentów ze średniej półki znajdują się m.in.: BFGoodrich, Gislaved, Hankook, Kleber, Kumho, Matador, Semperit, Uniroyal, Zeetex, Imperial oraz Barum.
Z kolei do produktów ekonomicznych zaliczamy marki takie jak: Achilles, Apollo, Dębica, Barum, Dayton, Windforce i Zeetex.
Opony zimowe powinny być węższe?
Panuje mit, że na zimą powinniśmy zakładać opony węższe. Wziął się on prawdopodobnie z zimowych rajdów w Finlandii i Szwecji. Podczas wyścigów samochody poruszają się na skrajnie wąskim ogumieniu. Mają jednak bardzo dużo śniegu pod oponami i najczęściej wyposażone są w kolce. W naszych warunkach atmosferycznych i podczas normalnej bezpiecznej jazdy, powinniśmy zakładać opony w takim rozmiarze jaki jest zalecany do danego auta.