Test opon całorocznych 2022/2023. Sprawdź najnowszy test opon całorocznych!

Opony całoroczne powinny sprostać oczekiwaniom w każdych warunkach pogodowych. Ale czy tak jest? Wiemy, że żadna opona nie może być doskonała w każdej kategorii, co oznacza, że producenci opon często poszukują kompromisu. Zatem, która opona całoroczna jest najlepsza dla Twoich potrzeb?

Aby się tego dowiedzieć, Tyre Reviews przetestował dziesięć popularnych modeli opon całorocznych. Testowany rozmiar opony to popularna 225/45R17. Sprawdź wyniki testów i dowiedź się, na jakie ogumienie całoroczne warto zwrócić uwagę. 

Test opon całorocznych Tyrereviews 2022 – ranking

Specjalnie dla Was zebraliśmy kilka najważniejszych testów. Interesujące wyniki poniżej! Sprawdź specjalną stronę – ranking opon całorocznych, która pomoże dokonać odpowiedniego wyboru! 

1. Michelin CrossClimate 2

  • Zaleta według Tyre Reviews – Najlepsze osiągi na śniegu w teście, rywalizujące z możliwościami opon zimowych, najkrótsze hamowanie na suchej nawierzchni z dobrą przyczepnością na suchej nawierzchni, wysoka odporność na aquaplaning, niskie opory toczenia.
  • Wada według Tyre Reviews – Ograniczona przyczepność w testach przyczepności na mokrej nawierzchni.

2. Hankook Kinergy 4S2

  • Zaleta według Tyre Reviews – Najlepsza odporność na aquaplaning, wyjątkowo krótkie hamowanie i doskonałe prowadzenie na mokrej nawierzchni, wysoka przyczepność we wszystkich testach na śniegu, wysoki poziom przyczepności na suchej nawierzchni, niski poziom hałasu.
  • Wada według Tyre Reviews – Wysoki opór toczenia.

3. Goodyear Vector 4Seasons Gen-3

  • Zaleta według Tyre Reviews – Doskonała przyczepność na mokrej nawierzchni z krótką drogą hamowania i dobrym prowadzeniem, bardzo wysoka odporność na aquaplaning, doskonałe hamowanie i prowadzenie na śniegu, najszybszy czas prowadzenia na suchej nawierzchni.
  • Wada według Tyre Reviews – Gorsza trakcja na śniegu, długa droga hamowania na suchej nawierzchni.

4. Continental AllSeasonContact

  • Zaleta według Tyre Reviews – Dobre prowadzenie na mokrej i suchej nawierzchni, dobre hamowanie i prowadzenie na śniegu, niskie opory toczenia.
  • Wada według Tyre Reviews – Duży hałas wewnętrzny, słaba trakcja na śniegu, wydłużone hamowanie na suchej nawierzchni.

5. Bridgestone Weather Control A005 EVO

  • Zaleta według Tyre Reviews – Doskonała przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni, dobra odporność na aquaplaning, krótkie hamowanie na suchej nawierzchni, najniższe opory toczenia w teście.
  • Wada według Tyre Reviews – Wyjątkowo ograniczone osiągi na śniegu z najdłuższym hamowaniem, najniższą trakcją i najtrudniejszym okrążeniem na śniegu. Najwyższy poziom hałasu wewnętrznego.

6. Falken EUROALL SEASON AS210

  • Zaleta według Tyre Reviews – Najniższy poziom hałasu wewnętrznego w teście, dobra trakcja na śniegu i prowadzenie na mokrej nawierzchni.
  • Wada według Tyre Reviews – Średnia przyczepność na śniegu i na suchej nawierzchni, niskie ryzyko aquaplaningu, bardzo wysokie opory toczenia.

7. Vredestein Quatrac Pro

  • Zaleta według Tyre Reviews – Najlepsza przyczepność na mokrej nawierzchni podczas testu, najkrótsze hamowanie na mokrej nawierzchni i najszybsze okrążenie podczas prowadzenia na mokrej nawierzchni, niski poziom hałasu wewnętrznego.
  • Wada według Tyre Reviews – Niska przyczepność na śniegu i na suchej nawierzchni, niska odporność na aquaplaning, najwyższe opory toczenia w teście.

8. Pirelli Cinturato All Season SF2

  • Zaleta według Tyre Reviews – Najniższe opory toczenia na teście, krótka droga hamowania na suchej nawierzchni.
  • Wada według Tyre Reviews – Ograniczona przyczepność na śniegu i mokrej nawierzchni w zakresie hamowania i prowadzenia.

9. Kleber Quadraxer 2

  • Zaleta według Tyre Reviews – Doskonała przyczepność na śniegu, wysoka odporność na aquaplaning, niski poziom hałasu wewnętrznego.
  • Wada według Tyre Reviews – Niska przyczepność na mokrej i suchej nawierzchni, długa droga hamowania i powolna reakcja na ruchy kierownicy. Wysokie opory toczenia.

10. Tomket Allyear 3

  • Zaleta według Tyre Reviews – Dobra trakcja na śniegu, niski poziom hałasu wewnętrznego, rozsądny opór toczenia.
  • Wada według Tyre Reviews – Niebezpiecznie długa droga hamowania na mokrej i suchej nawierzchni, nieharmonijne prowadzenie na mokrej nawierzchni z nadsterownością, bardzo niska odporność na aquaplaning.
Najlepsze opony całoroczne 2023 – zestawienie Tyre Reviews

Najlepsze opony całoroczne 2023 – zestawienie Tyre Reviews

Najlepsze opony całoroczne 2023 – zestawienie Auto Bild

Najlepsze opony całoroczne 2023 – zestawienie Auto Bild

Informacje odnośnie testu opon całorocznych Tyre Reviews 2023!

Informacje odnośnie testu opon całorocznych Tyre Reviews 2023!

Test opon całorocznych na śniegu

Kluczowym aspektem jest jazda po ośnieżonym terenie. Jak podaje Tyre Reviews, okrążenie na śniegu było dość długie. W przypadku tego testu widać, że niektóre firmy bardziej skupiają się na śniegu niż inne. Kilka ciekawostek poniżej:

  • Na ostatnim miejscu, całe 15 sekund za najlepszym, znalazła się opona Bridgestone WeatherControl A005 evo. Według testerów ta opona nigdy nie zajmowała zbyt wysokich miejsc na śniegu, ale zazwyczaj dobrze wypada na suchej i mokrej nawierzchni.
  • Opony Vredestein Quatrac Pro i Falken AS210 były wypadły lepiej od WeatherControl A005 Evo, około 9 sekund od czołówki. Obydwie opony dłużej odzyskiwały równowagę po poślizgu w porównaniu z oponami przed nimi.
  • Co ciekawe, szósty był mniej popularny Tomket Allyear 3, 5,8 sekundy od najlepszego. Opona ta miała rozsądny poziom przyczepności, ale zapewniała najmniejszą komunikację z przednią osią.
  • Kleber Quadraxer 2 miał imponującą przyczepność.
  • CrossClimate nie zawsze był najlepszy na śniegu, ponieważ skupiał się na suchej i mokrej nawierzchni, ale w CrossClimate 2 znacznie poprawili osiągi na śniegu.
Podsumowanie wyników testu opon całorocznych 2023. Autor: Tyrereviews.com, Jonathan Benson, źródło: https://www.tyrereviews.com/Article/2022-Tyre-Reviews-All-Season-Tyre-Test.htm

Podsumowanie wyników testu opon całorocznych 2023. Autor: Tyrereviews.com, Jonathan Benson, źródło: https://www.tyrereviews.com/Article/2022-Tyre-Reviews-All-Season-Tyre-Test.htm

Wyniki testu na ośnieżonej nawierzchni

Prowadzenie na śniegu

CrossClimate nie zawsze była najlepsza na śniegu, ponieważ skupiała się na suchej i mokrej nawierzchni, ale w modelu CrossClimate 2 znacznie poprawiono osiągi na śniegu. CrossClimate 2 ma przyczepność na śniegu na poziomie opony zimowej.

  • Michelin CrossClimate 2 – 110 s
  • Kleber Quadraxer 2 – 113,3 s
  • Hankook Kinergy 4S2 – 114,3 s
  • Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 – 114,7 s
  • Continental AllSeasonContact – 115,5 s
  • Tomket Allyear 3 – 115,8 s
  • Pirelli Cinturato All Season SF2 – 116,7 s
  • Falken EUROALL SEASON AS210 – 118,9 s
  • Vredestein Quatrac Pro – 120 s
  • Bridgestone Weather Control A005 EVO – 125,4 s

Trakcja na śniegu

CrossClimate 2 utrzymał prowadzenie w trakcji na śniegu i hamowaniu, a Kleber utrzymał drugą pozycję. Podobnie jak w przypadku prowadzenia, Bridgestone był najgorszy.

  • Michelin CrossClimate 2 – 5,5 s
  • Kleber Quadraxer 2 – 5,7 s
  • Tomket Allyear 3 – 5,9 s
  • Hankook Kinergy 4S2 – 6 s
  • Falken EUROALL SEASON AS210 – 6,2 s
  • Pirelli Cinturato All Season SF2 – 6,7 s
  • Continental AllSeasonContact – 6,8 s
  • Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 – 7,1 s
  • Vredestein Quatrac Pro – 7,8 s
  • Bridgestone Weather Control A005 EVO – 9,5 s

Hamowanie na śniegu

Na pierwszym miejscu dobrze znany CrossClimate 2. Stawkę zamyka Weather Control A005 EVO.

  • Michelin CrossClimate 2 – 31,1 m
  • Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 – 31,5 m
  • Kleber Quadraxer 2 – 31,8 m
  • Hankook Kinergy 4S2 – 32,3 m
  • Continental AllSeasonContact – 32,4 m
  • Tomket Allyear 3 – 32,7 m
  • Falken EUROALL SEASON AS210 – 33,2 m
  • Vredestein Quatrac Pro – 34,4 m
  • Pirelli Cinturato All Season SF2 – 34,9 m
  • Bridgestone Weather Control A005 EVO – 36,7 m

Test opon całorocznych na suchej nawierzchni

Prowadzenie na suchej nawierzchni jest niezwykle istotne dla opon całorocznych. Co ciekawe, żadna z opon nie była zła na suchej nawierzchni, nawet te budżetowe, ale największym rozczarowaniem według testujących była opona Vredestein. Jest to dowód według testujących, że trudno jest mieć dobre opony na mokrą i suchą nawierzchnię jednocześnie.

  • Bardzo dobrymi" oponami były Hankook, Conti i Goodyear, wszystkie pracowały zaskakująco dobrze na suchej nawierzchni, a naprawdę dobrą oponą był Bridgestone.
  • Michelin CrossClimate w momencie wprowadzenia na rynek zmieniała reguły gry, była oponą letnią z pewnymi możliwościami zimowymi i czuć było to na suchej nawierzchni. Nowszy model CrossClimate 2 stracił nieco na kategorii na suchej nawierzchni. Albo konkurencja szybko nadrabia zaległości, bo nie ma już ogromnej przewagi w prowadzeniu na suchej nawierzchni.

Wyniki testu na suchej nawierzchni

Prowadzenie na suchej nawierzchni

Testerzy zauważyli tutaj, że CrossClimate był jedną z najlepszych w tej kategorii. Ale w przypadku CrossClimate 2 położono nacisk na inne aspekty. Na model Vector 4Seasons Gen-3.

  • Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 – 78,7 s
  • Continental AllSeasonContact – 78,8 s
  • Bridgestone Weather Control A005 EVO – 78,9 s
  • Hankook Kinergy 4S2 – 79,3 s
  • Michelin CrossClimate 2 – 79,3 s
  • Falken EUROALL SEASON AS210 – 79,7 s
  • Vredestein Quatrac Pro – 80,1 s
  • Tomket Allyear 3 – 80,2 s
  • Pirelli Cinturato All Season SF2 – 80,6 s
  • Kleber Quadraxer 2 – 80,8 s

Hamowanie na suchej nawierzchni

Michelin utrzymał prowadzenie w hamowaniu na suchej nawierzchni, a Hankook i Bridgestone pozostały tuż za nim!

  • Michelin CrossClimate 2 – 38,6 m
  • Hankook Kinergy 4S2 – 39,2 m
  • Bridgestone Weather Control A005 EVO – 39,3 m
  • Pirelli Cinturato All Season SF2 – 39,5 m
  • Vredestein Quatrac Pro – 39,9 m
  • Falken EUROALL SEASON AS210 – 40,1 m
  • Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 – 41,6 m
  • Continental AllSeasonContact – 41,6 m
  • Kleber Quadraxer 2 – 42,6 m

Test opon całorocznych na mokrej nawierzchni

W tym przypadku autorzy testu rekomendują unikać budżetowych opon całorocznych. Dlaczego? Ogumienie to może być dobre w jednym obszarze testowym, ale nigdy we wszystkich.

  • Niewiarygodna dominacja Michelin CrossClimate 2 na śniegu odbyła się niestety kosztem prowadzenia na mokrej nawierzchni i choć do najlepszego wyniku zabrakło tylko 2,4%.
  • Bridgestone WeatherControl A005 Evo na zajęło szóste miejsce. Prowadzenie na mokrej nawierzchni jest zazwyczaj jedną z mocnych stron Bridgestone.
  • Continental był piąty, a do czołówki zabrakło już tylko 1,5%. Opona AllSeasonContact sprawiała wrażenie zaskakująco sportowej jak na oponę całoroczną i testerzy pochwalili aspekty sterowalności.

Wyniki testu na mokrej nawierzchni

Prowadzenie na mokrej nawierzchni

Opona Quatrac Pro była nieco nadsterowna, co w realnym świecie nie jest może najbardziej idealne, ale można było ją kontrolować, co naprawdę pomogło w uzyskaniu czasu. Świetna robota Vredestein.

  • Vredestein Quatrac Pro – 96,6 s
  • Hankook Kinergy 4S2 – 97,1 s
  • Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 – 97,5 s
  • Falken EUROALL SEASON AS210 – 97,7 s
  • Continental AllSeasonContact – 98,1 s
  • Bridgestone Weather Control A005 EVO – 98,6 s
  • Michelin CrossClimate 2 – 99 s
  • Pirelli Cinturato All Season SF2 – 100,3 s
  • Kleber Quadraxer 2 – 101,3 s
  • Tomket Allyear 3 – 108,6 s

Hamowanie na mokrej nawierzchni

W przypadku hamowania na mokrej nawierzchni najlepsze okazały się opony Vredestein Quatrac Pro, Hankook Kinergy 4S2 i Goodyear Vector 4Seasons Gen-3.

  • Vredestein Quatrac Pro – 30,5 m
  • Hankook Kinergy 4S2 – 31,6 m
  • Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 – 31,9 m
  • Bridgestone Weather Control A005 EVO – 32 m
  • Michelin CrossClimate 2 – 32,2 m
  • Falken EUROALL SEASON AS210 – 32,5 m
  • Continental AllSeasonContact – 33,2 m
  • Pirelli Cinturato All Season SF2 – 35,9 m
  • Kleber Quadraxer 2 – 36,7 m
  • Tomket Allyear 3 – 41 m


Aquaplaning wzdłużny

Opony Hankook miały znaczną przewagę w akwaplanacji na prostej drodze, a asymetryczne opony Vredestein i Tomket miały z tym największe problemy.

  • Hankook Kinergy 4S2 – 80,5 km/h
  • Goodyear Vector 4Seasons Gen 3 – 79,3 km/h
  • Kleber Quadraxer 2 – 78,8 km/h
  • Michelin CrossClimate 2 – 78,8 km/h
  • Continental AllSeasonContact – 78,3 km/h
  • Bridgestone Weather Control A005 EVO – 78,1 km/h
  • Pirelli Cinturato All Season SF2 – 77,9 km/h
  • Falken EUROALL SEASON AS210 – 77 km/h
  • Vredestein Quatrac Pro – 74,1 km/h
  • Tomket Allyear 3 72,1 km/h

Na jakie testy opon warto zwracać uwagę w 2023 roku?

Testy opon całorocznych przeprowadzane są przez uznane w branży magazyny motoryzacyjne i kluby. Ze względu na rygorystyczną metodologię i rzetelność, każdy ranking opon całorocznych cieszy się niesłabnącą popularnością na całym świecie.

Przedstawiamy zestawienie, na jakie testy opon wielosezonowych warto zwrócić uwagę w sezonie 2022.

  • Test opon całorocznych ADAC – niemiecki automobilklub istniejący od ponad 100 lat. Należy do czołówki największych organizacji tego typu na świecie. Testy opon całorocznych ADAC są cenione zarówno przez kierowców, jak i profesjonalistów.
  • Test opon całorocznych Auto Bild – niemiecki renomowany tygodnik, istniejący na rynku od 1986 roku. Periodyk od lat publikuje zarówno uznane testy opon, jak i samochodów.
  • Test opon całorocznych Tyrereviews – wiodące źródło informacji o oponach na całym świecie. Portal co roku publikuje renomowane testy opon na każdy sezon oraz recenzje nowych modeli.
  • Test opon całorocznych Motor – polski tygodnik z wieloletnim doświadczeniem. Na łamach gazety od ponad 60 lat poruszane są wszelakie tematy motoryzacyjne, a w tym także i profesjonalne testy opon.

Najlepsze opony całoroczne w poprzednim sezonie

Opona całoroczna to produkt długoterminowy, a modele najwyższej klasy zachowują optymalne właściwości jezdne przez wiele lat. W związku z tym, warto przyjrzeć się najlepszym modelom z poprzedniego roku. Wciąż jest to warte zakupu ogumienie, oferujące najwyższej klasy wrażenia z jazdy.

Najlepsze opony całoroczne w poprzednim sezonie według magazynu Auto Bild.

  • Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 – zwycięzca testu został doceniony przez ekspertów za znakomite właściwości w każdych warunkach, krótką drogę hamowania na mokrej nawierzchni oraz powolne zużycie.
  • Continental AllSeasonContact – srebrny medalista wykazał się niezrównanymi osiągami w trakcie zimy i na mokrej nawierzchni. Opona całoroczna wykazała też zadowalająco niskie opory toczenia.
  • Hankook Kinergy 4S2 – opony wielosezonowe na trzecim miejscu wykazały bardzo dobry stosunek jakości do ceny. Testy dodatkowo pokazują wysoką stabilność prowadzenia oraz krótką drogę hamowania w każdych warunkach pogodowych.

Jak dobrać najlepsze opony całoroczne w 2023 roku?

Dobór opon wielosezonowych sprawia trudności wielu kierowcom. Mnogość modeli w ofercie producentów oraz zróżnicowane technologie i parametry mogą dostarczać niemałych wątpliwości. Wybranie odpowiedniego modelu wymaga więc nierzadko uciążliwych poszukiwań i analizy dostępnych modeli.

Wychodząc naprzeciw potrzebom kierowców, przygotowaliśmy kilka praktycznych wskazówek, jak dobrać najlepsze opony całoroczne w 2023 roku.

  • Przeanalizuj własne potrzeby – weź pod uwagę pokonywany rocznie dystans, rozwijane prędkości oraz własny styl jazdy. Pomoże to dobrać właściwą półkę cenową oraz parametry opon dostosowane do Ciebie.
  • Wybieraj opony renomowanych producentów – wyprodukowanie opon całorocznych wymaga dobrego zaplecza technologicznego i doświadczenia. Wybierając właściwy model warto więc skierować się w stronę uznanych w branży producentów.
  • Dobierz właściwy rozmiar – zachowanie pełni właściwości jezdnych zależy od dobrego dopasowania opon do konkretnego samochodu. Rekomendowane rozmiary opon znajdziesz w książeczce serwisowej swojego pojazdu.
  • Sprawdź, co mówią eksperci – pozytywne wyniki w testach opon całorocznych to zawsze dobra rekomendacja jakości i parametrów danego modelu, poparta opiniami ekspertów.
  • Zasięgnij opinii kierowców – warto poznać jakie doświadczenia z danym modelem mieli inni kierowcy. Ich opinia dostarcza nierzadko cennych informacji na temat opon, które planujemy kupić.
Informacje odnośnie testu opon całorocznych Auto Bild 2023!

Informacje odnośnie testu opon całorocznych Auto Bild 2023!

Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 zwycięzcą testu

Auto Bild pod uwagę brał wiele aspektów, np. ścieranie, zużycie paliwa czy głośność. Ostatecznie wyścig wygrał Goodyear Vector 4Seasons – przekonujący dowód na to, że najwyższa dynamika jazdy i zaangażowanie w ochronę środowiska nie wykluczają się wzajemnie.
 
Łatwo nie było! Wszyscy kandydaci musieli najpierw zakwalifikować się do głównej części testu poprzez test hamowania. Mierzono długość drogi hamowania rozpędzając pojazd do 100 km/h. Zarówno na suchej, jak i mokrej drodze. Jeśli obie drogi hamowania były łącznie dłuższe niż 99 metrów, opona nie zdawała testu!

Tabela wyników – test opon całorocznych Auto Bild 2022/2023

Poniżej wyniki testu opon całorocznych 2022. Wymieniamy najważniejsze kryteria, które zostały umieszczone na Auto Bild, pomijając m.in. takie aspekty jak cena, która może być odmienna na naszym rynku. Kryteria oceny w teście są podawane w liczbach według niemieckiej skali. Im niższą liczbę otrzymuje dany parametr, tym lepiej.

1. Goodyear Vector 4Seasons Gen-3 (91 V)

  • Śnieg – 1-
  • Mokra nawierzchnia – 1-
  • sucha nawierzchnia – 2
  • Nota końcowa – 1,3

2. Vredestein Quatrac (91 V)

  • Śnieg – 2+
  • Mokra nawierzchnia – 2+
  • sucha nawierzchnia – 2
  • Nota końcowa – 1,4

3. Hankook Kinergy 4S² (91 H)

  • Śnieg – 1-
  • Mokra nawierzchnia – 2
  • sucha nawierzchnia – 2+
  • Nota końcowa – 2,1

4. Kleber Quadraxer 3 (91 V)

  • Śnieg – 2+
  • Mokra nawierzchnia – 2
  • sucha nawierzchnia – 2+
  • Nota końcowa – 2,2

5. Kumho Solus 4S HA32+ (91 V)

  • Śnieg – 2+
  • Mokra nawierzchnia – 2-
  • sucha nawierzchnia – 2-
  • Nota końcowa – 2,4

6. Nokian Seasonproof (91 V)

  • Śnieg – 1-
  • Mokra nawierzchnia – 2-
  • sucha nawierzchnia – 2- 
  • Nota końcowa – 2,5

7. Dunlop Sport All Season (91 V)

  • Śnieg – 2-
  • Mokra nawierzchnia – 2+
  • sucha nawierzchnia – 2
  • Nota końcowa – 2,6

8. Falken EuroAll Season AS 210 (91 V)

  • Śnieg – 2
  • Mokra nawierzchnia – 2-
  • sucha nawierzchnia – 2- 
  • Nota końcowa – 2,7

9. Michelin CrossClimate 2 (91V)

  • Śnieg – 1-
  • Mokra nawierzchnia – 2-
  • sucha nawierzchnia – 2+
  • Nota końcowa – 3,2

10. Nexen N'blue 4Season (91 H)

  • Śnieg – 2+
  • Mokra nawierzchnia – 3+
  • sucha nawierzchnia – 3+
  • Nota końcowa – 3,2

11. Firestone Multiseason 2 (91 V)

  • Śnieg – 2
  • Mokra nawierzchnia – 2
  • sucha nawierzchnia – 3+
  • Nota końcowa – 3,3

11. Toyo Celsius AS2 (91 V)

  • Śnieg – 2
  • Mokra nawierzchnia – 3+
  • sucha nawierzchnia – 2-
  • Nota końcowa – 3,3

13. Continental AllSeason Contact (91 V)

  • Śnieg – 1-
  • Mokra nawierzchnia – 2
  • sucha nawierzchnia – 3+
  • Nota końcowa – 3,5

14. Maxxis Premitra All Season AP3 (91 V)

  • Śnieg – 3+
  • Mokra nawierzchnia – 2-
  • sucha nawierzchnia – 2-
  • Nota końcowa – 4

15. Bridgestone Weather Control A005-Evo (91 V)

  • Śnieg – 3
  • Mokra nawierzchnia – 2+
  • sucha nawierzchnia – 2-
  • Nota końcowa – 4,3

Koszty i zrównoważony rozwój

Według testerów, jeśli chodzi o koszty, cena zakupu odgrywa jedynie podrzędną rolę. Najważniejszym kryterium był przebieg. Określa, po ilu kilometrach w głównych rowkach bieżnika zostanie osiągnięta prawnie minimalna głębokość bieżnika wynosząca 1,6 milimetra. 
 
Z gigantycznymi 72 000 kilometrów Nexen N'blue 4Season jest daleko z przodu. Z drugiej strony Michelin, który do tej pory był uważany za oponę silną w tym aspekcie, zajmuje trzecie miejsce od końca, choć wciąż przyzwoite prawie 44 000 kilometrów. Jako najdroższa opona w tym porównaniu również spadła na ostatnie miejsca w kalkulacji kosztów na 1000 kilometrów z Continentalem.

Porównanie z oponami zimowymi i letnimi

Mimo że zimy są coraz łagodniejsze i nie ma obfitych opadów śniegu, opony całoroczne muszą zapewniać bezpieczne właściwości jezdne nawet w ekstremalnych warunkach! Bezpośrednie porównanie opon zimowych i letnich testowanych we wszystkich dyscyplinach testowych pokazuje, jak wielkie są te rezerwy bezpieczeństwa.

Według Auto Bild prawie wszyscy kandydaci do testów mają dobre i bezpieczne właściwości zimowe. Michelin CrossClimate 2 niekiedy przewyższa nawet oponę zimową. Ale choć wszyscy uczestnicy testu mają wymagany przez niemieckie prawo symbol płatka śniegu, to przydatność zimowa opon Maxxis i Bridgestone jest tylko zadowalająca, w przypadku Bridgestone Weather Control A005-Evo nawet mocno ograniczona

Autor: Dariusz Janiszewski

Pasjonat motoryzacji, który od wielu lat profesjonalnie doradza w wyborze opon i felg. Posiada bogate doświadczenie na rynku oponiarskim – od opon do aut miejskich, aż po ogumienie do jazdy wyścigowej. Prywatnie jest zapalonym miłośnikiem japońskiej motoryzacji lat 80. i nowinek technologicznych.

Copyright © 2010-2024 24opony.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.