Ocena opony
Ten model nie posiada jeszcze opinii użytkowników.
Dunlop SportMax D214 to letnia opona motocyklowa klasy premium, zaprojektowana z myślą o motocyklach sportowych oraz sportowo-turystycznych. Opona wyposażona jest w kierunkowy bieżnik, który gwarantuje pewne prowadzenie zarówno na suchych, jak i mokrych nawierzchniach. Konstrukcja radialna, w połączeniu z odpowiednio dobraną mieszanką gumową sprawia, że Dunlop SportMax D214 szybko osiąga optymalną temperaturę pracy, zapewniając stabilność podczas pokonywania zakrętów.
Choć nie jest to typowo torowa opona, z powodzeniem sprawdzi się zarówno w codziennej jeździe, jak i podczas sporadycznych wizyt na torze. To propozycja dla osób szukających sportowej, niezawodnej opony do codziennego użytkowania, która nie wymaga długiego rozgrzewania i zapewnia komfortową pracę w różnych warunkach.
Zalety opon Dunlop SportMax D214
- Szybkie osiąganie optymalnej temperatury — opona zapewnia solidną przyczepność już po krótkim czasie od startu, co przekłada się na większe bezpieczeństwo i komfort podczas jazdy,
- pewność w zakrętach — konstrukcja gwarantuje stabilne prowadzenie nawet przy dynamicznym, sportowym stylu jazdy,
- świetna przyczepność na suchym asfalcie — zoptymalizowany bieżnik i odpowiednia mieszanka gumy pozwalają w pełni wykorzystać potencjał motocykla w suchych warunkach,
- spójne prowadzenie — opona zachowuje przewidywalne reakcje niezależnie od warunków, co zwiększa kontrolę nad motocyklem,
- zoptymalizowana konstrukcja karkasu — wspiera stabilność przy dużych prędkościach i podczas ostrego hamowania,
- zrównoważone zużycie — środkowa część bieżnika zużywa się wolniej, co wydłuża żywotność opony w codziennym użytkowaniu.
Dunlop SportMax D214 — rzeźba bieżnika
Rzeźba bieżnika w oponie Dunlop SportMax D214 została zaprojektowana z myślą o sportowej jeździe po drogach publicznych, oferując kierunkowy układ wzoru dla maksymalnej stabilności, skutecznego odprowadzania wody i precyzyjnego prowadzenia. Charakterystyczny bieżnik w kształcie litery „V” sprzyja szybkiemu nagrzewaniu opony, co przekłada się na lepszą przyczepność zarówno podczas jazdy na wprost, jak i w trakcie pokonywania zakrętów. Rozmieszczenie rowków sprzyja sprawnemu usuwaniu wody z powierzchni opony podczas jazdy po mokrej nawierzchni, zwiększając bezpieczeństwo w umiarkowanych warunkach pogodowych.
Ograniczona ilość nacięć w strefach bocznych zwiększa powierzchnię styku z asfaltem, co poprawia trakcję oraz stabilność podczas złożenia w zakrętach. Dodatkowo, konstrukcja bieżnika została zoptymalizowana w taki sposób, aby wspierać równomierne zużycie, a jednocześnie zapewniać precyzyjne prowadzenie motocykla nawet przy dynamicznej jeździe. To nowoczesny, funkcjonalny wzór bieżnika, stworzony z myślą o motocyklistach, którzy oczekują sportowego charakteru i pewności prowadzenia w codziennej jeździe.
Dowiedz się więcej o oponach Dunlop