Gripmax Status Pro W do samochodów terenowych i crossowych jest przykładem niedrogiego produktu wysokiej jakości o doskonałych osiągach. Model ten wyróżnia się dobrą trakcją, długą żywotnością i wysoką niezawodnością.
Podłużne żebro biegnące dokładnie wzdłuż środka bieżnika jest wykonane w popularnym dziś "modułowym" wzorze. Składa się on ze złożonych bloków w kształcie strzały, podzielonych na dwie wielokątne części równej wielkości.
Oznacza to, że powierzchnia styku z nawierzchnią ma zwiększoną liczbę krawędzi trakcyjnych. Dodatkowo na uwagę zasługuje pochyłe ułożenie modułów blokowych. Poprawia to stabilność kierunkową i właściwości trakcyjne wzdłużne, jednocześnie zmniejszając opór toczenia i ryzyko wystąpienia hałasu rezonansowego o niskiej częstotliwości.
Kolejną cechą konstrukcji centrum bieżnika jest umiejscowienie bloków w stosunku do ich odpowiedników w strefie barkowej. Zostało to dobrane w taki sposób, aby krawędzie trakcyjne utworzone w obszarze centralnym rozciągały się aż do ścian bocznych opony. Dzięki temu znacznie poprawiła się jego wydajność podczas przyspieszania i zwalniania, zwłaszcza na ośnieżonym terenie.
Lamelki są bardzo gęste, w dużej mierze dzięki ich progresywnej budowie. Ich ściany mają trójwymiarową strukturę, która mocuje je w pozycji otwartej w kontakcie z drogą. Są one wyposażone w specjalne "elementy blokujące" — dodatkowe szczeliny.
Zadaniem tych elementów jest ograniczenie ruchu jednostki na całym jej obszarze. Ma to pozytywny wpływ na precyzję kierowania, opory toczenia i trakcję pod wpływem poprzecznych sił przyspieszenia.
Dowiedz się więcej o oponach Gripmax