OPONY
FELGI
KOMPLETY KÓŁ
Serwis
Koszyk
SEZON
TYP POJAZDU
PRODUCENCI
ROZMIAR
FELGI ALUMINIOWE
FELGI STALOWE
Nie wybrałeś żadnego serwisu.
215/55R16 97 V
Całoroczna
4.8
Zobacz inne opony marki Nexen
Zmień rozmiar
Opona niedostępna
Koszt dostawy zakupionych towarów w całości pokrywa sklep.
Oferta dotyczy przesyłki kurierskiej na terenie Polski.
Kup teraz, otrzymasz
Odbierz z montażem
Odbierz w punkcie
Odbierz w punkcie dziś
Wybierz punkt
Zakupy na raty
RATY 10x0%
Nexen N Priz 4S 215/55R16 97 V XL 3PMSF
Nexen NPRIZ 4S to całoroczne opony klasy ekonomicznej do samochodów osobowych. Opony dobrze spisują się i latem i zimą. Kierunkowy bieżnik w kształcie litery V gwarantuje dobre odprowadzanie wody i minimalizuje ryzyko aquaplaningu. Nowoczesna mieszanka gumowa powoduje, że opona jest elastyczna w wysokich i niskich temperaturach, dzięki czemu opona jest odpowiednio miękka zimą i odpowiednio twarda latem.
Bieżnik kierunkowy dominuje wśród opon zimowych. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Wybierając opony zastanów się jaki jest Twój styl jazdy i w jakich warunkach będą użytkowane. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów.
Opona kierunkowa składa się z dwóch takich samych części. Kształt bieżnika przypomina literę V lub U. Model należy montować zgodnie z zaleceniami producenta. Oznaczenie znajduje się na boku opony i jest to zazwyczaj forma strzałki lub napis „ROTATION”. Kierunek toczenia musi być zgodny z kierunkiem jazdy. W innym przypadku przyczepność ulegnie pogorszeniu a opona będzie pracowała głośniej.
Do dzisiaj nie stworzono technologii, która poprawiłaby wszystkie osiągi jednocześnie. Główne zaletą bieżnika kierunkowego jest szybkie odprowadzenie wody spod opony za pomocą szerokich rowków na obwodzie oraz lejkowatych rowków poprzecznych. Odporność na aquaplaning jest wyższa w tym przypadku o ok. 20 – 30% w porównaniu z innymi typami bieżnika. Bieżnik kierunkowy doskonale poradzi sobie z błotem pośniegowym oraz w trakcie ulewy. Dodatkową zaletą bieżnika jest atrakcyjny wygląd oraz niski opór toczenia.
Opony klasy średniej, zwane inaczej „medium” są nowoczesne a producenci dbają o jakość i wysokie standardy oraz długą trwałość. Wykonane są z dobrych mieszanek gumowych. Gwarantują większe bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach. Opony klasy średniej cechują się dobrymi parametrami pod względem ekonomicznej jazdy i hałasu.
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Tylko w mieście, czy również w dalsze trasy? Jaki auto posiadasz? O dużej czy małej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz? Spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Klasa średnia opon dedykowana jest dla pojazdów osobowych klasy średniej i tańszych samochodów. Jeśli jeździsz spokojnie zarówno w mieście jak i w dalsze trasy oraz cenisz sobie bezpieczeństwo, to opony klasy średniej są właśnie dla Ciebie.
Opór toczenia (efektywność paliwowa)
Efektywność paliwowa, jest wyrażana za pomocą skali od A do G, gdzie A oznacza najbardziej efektywną oponę. Opór toczenia jest testowany w warunkach laboratoryjnych w których ogumienie jest montowane na obrotowy bęben imitujący nawierzchnię.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasa A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a klasa E najdłuższą. Różnica między klasami to ok. 3-6m. Testowy pojazd porusza się na mokrej nawierzchni z prędkością 85km/h, następnie w wyznaczonym miejscu uruchamiane są hamulce.
Poziom hałasu
Klasa przedstawia pomiar w decybelach, gdzie A to opona najcichsza, C najgłośniejsza. Badanie przeprowadza się na zewnątrz pojazdu, gdy jest on rozpędzony do 80km/h przy wyłączonym silniku.
Przyczepność na śniegu (opony zimowe i całoroczne)
Symbol na etykiecie oznacza, że opony zostały przetestowane i spełniają określone normy. Pomiar wykonuje się, podczas pokonywania zakrętów, hamowania w określonym miejscu oraz przyspieszenia na nawierzchni pokrytej ubitą warstwą śniegu o grubości minimum 3cm.
Przyczepność na lodzie (opony zimowe)
Ikonę umieszcza się na etykiecie opony testowanej w najsurowszych warunkach zimowych. Opony te posiadają zwiększoną przyczepność do nawierzchni pokrytych lodem. Pomiary przeprowadzane są na specjalnie przygotowanych torach lodowych, testowana jest droga hamowania, pokonywanie zakrętów oraz przyspieszenie.
Zasady bezpieczeństwa
Dane kontaktowe dostawcy
Osobowe
Całoroczne
Nexen
N Priz 4S
215/55R16
kierunkowy
Klasa Średnia
5 lat
97 = max 730 kg
V = max 240 km/h
E
B
72dB
Tak
Nie
95% klientów
poleca tę oponę
Ogólna ocena
Zalety opony Nexen N Priz 4S
Informujemy, że weryfikujemy zbierane opinie, aby pochodziły wyłącznie od klientów, którzy zakupili opony w naszym sklepie.
użytkownik:
Michał
4.44/6
rozmiar opony
195/55R15
pojazd
Chevrolet (Daewoo) Nubira 2003r. Sedan Nub - 1.8 CDX (89 kW)
przejechany dystans
3000km
styl jazdy
spokojny
sposób nabycia
z wyboru
miejsce użytkowania
w mieście i poza miastem
zachowanie na suchej nawierzchni
5.00
zachowanie na mokrej nawierzchni
zachowanie na śniegu i lodzie
4.00
zachowanie na błocie pośniegowym
komfort
poziom hałasu
wygląd
opory toczenia
3.00
zużycie
Komentarz: Kupiłem opony wielosezonowe licząc na kolejną łagodną zimę a tu proszę! Była normalna zima. Ogólnie jestem zadowolony i polecam. Raz w czasie śnieżycy na bardzo ostrym zakręcie wpadłem w poślizg mimo iż jechałem wolno. Widać nie wystarczająco wolno więc nie zwalam winy na opony. Raz na śliskim koła mi zaboksowały i to by było tyle. Oporów toczenia nie wiem jak sprawdzić. Auto samo w sobie dużo pali. Nie wiem ile w tym udziału mają opony. Przy prędkości ok. 80 km/h wiechałem w sporą kałużę. Auto nie utraciło przyczepności ani nie zmienił się tor jazdy mimo iż pouczłem utratę przyczepności albo jaką inną siłę- nie wiem jak to się fachowo nazywa.
marcin
5.11/6
205/55R16
Renault Laguna 2010r. Hatchback T - 2.0 (103 kW)
40000km
umiarkowany
6.00
Komentarz: Opony dobrze się sprawdzają na każdej nawierzchni. Sprawdzone w praktyce na śniegu, błocie pośniegowym, na wodzie dobra przyczepność. Latem małe opory toczenia i przede wszystkim ciche czy w Lato czy w Zimie. Spalanie takie same jak było na letnich. Wcześniej bawiłem się w dwa komplety opon (zawsze nowe) bo wszyscy twierdzili że to syf i z dystansem podchodziłem do całorocznych dopóki ich nie kupiłem. Właśnie dziś zakupiłem ponownie komplet tych samych opon. Moja żona też w aucie ma te opony i jest zadowolona. Jest kierowcą nowicjuszem 2,5 roku prawko przejeździła dwie zimy i nigdy nie usłyszałem że ma problem z ruszaniem.
Bartek
4.33/6
195/65R15
Audi A 4 1997r. Sedan B5 - 1.8 (92 kW)
10000km
2.00
Komentarz: Byłem nieco sceptyczny ale zaryzykowałem. Zimą nie zauważyłem różnicy w stosunku do wcześniej używanych Nokian W, latem gdyby nie nieco wyższy poziom hałasu i trochę wyższe spalanie, też z nie zauważyłbym różnicy. Zero aquaplaningu zarówno zimą w koleinach i kałużach jak i w letnie gwałtowne burze. Nie płyną też na rozgrzanym asfalcie w letnie upały. Posiadają homologację zimową i znak THPM i wzór bieżnika bardziej wskazuje na właściwości zimowe ale świetnie sprawują się przez cały rok. Do miasta i na główne, w miarę utrzymywane zimą drogi szczerze polecam.
X
Odbierz osobiście zamówienie w jednym z punktów odbioru GLS i na stacjach Shell.
Popularne
Wszystkie miasta
FIRMA
STREFA KLIENTA
OFICJALNY PARTNER
Copyright © 2010-2025 24opony.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Ustawienia plików cookies:
Tutaj możesz zarządzać swoimi zgodami na różne kategorie plików cookies, które są używane na naszej stronie. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje na temat celów, dla których używane są pliki cookies oraz dowiesz się, jakie dane mogą być przetwarzane przez naszych partnerów, takich jak Google. Możesz dostosować swoje zgody zgodnie z własnymi preferencjami. Możesz dostosować swoje zgody, wybierając opcje przy poszczególnych kategoriach ciasteczek. Klikając przycisk obok konkretnej kategorii, uzyskasz więcej informacji na jej temat.