Ocena opony
Ten model nie posiada jeszcze opinii użytkowników.
Dunlop Geomax MX14 to opona klasy premium stworzona dla motocyklistów crossowych, którzy najczęściej poruszają się po ekstremalnie miękkim terenie: piasku, błocie i terenach sypkich. Model powstał w oparciu o doświadczenia z Mistrzostw Świata MXGP, gdzie testowano go na najwyższym poziomie rywalizacji. MX14 to rozwinięcie znanego modelu MX12 – zaprojektowane tak, aby jeszcze skuteczniej wybierać nierówności i utrzymywać koło napędowe w kontakcie z gruntem.
Dunlop Geomax MX14 – zaawansowany bieżnik i konstrukcja
Bieżnik MX14 jest głęboko kierunkowy, z masywnymi blokami ułożonymi tak, aby działać jak łopatki w piachu i błocie. Wysokość klocków zwiększono aż o 18%, co zdecydowanie poprawia „wgryzanie się” w podłoże.
Technologia Reinforced Scoop (RST) wzmacnia łopatkowy kształt bloków, pomagając w zgarnianiu ziemi spod tylnego koła. Natomiast V-Block Technology Advanced (V-BT) odpowiada za kontrolowaną trakcję i mocniejsze hamowanie, dzięki optymalnym kątom nachylenia klocków.
Dodatkowa warstwa w konstrukcji ściany bocznej poprawia tłumienie i liniowość pracy, co ułatwia utrzymanie koła w kontakcie z podłożem, nawet na falujących sekcjach toru. Technologia Flexible Fin (FFT) wspiera kontrolę poślizgu podczas hamowania i pokonywania zakrętów w piachu i błocie.
Dunlop Geomax MX14 – zalety
- Wyjątkowa trakcja w piachu i błocie dzięki wysokim klockom i technologii Reinforced Scoop.
- Lepsze przyspieszenie i starty przez efektywniejsze „kopanie” podłoża.
- Poprawione hamowanie i kontrola poślizgu dzięki V-Block Technology Advanced i FFT.
- Stabilność w zakrętach dzięki zoptymalizowanym kątom ułożenia bloków.
- Wyższa odporność mieszanki i mniejsze uginanie klocków, lepsza wytrzymałość na ścieranie.
- Szeroka gama rozmiarów, od motocykli mini po pełnowymiarowe crossówki.
- Testowana i rozwijana w MXGP doświadczenia torowe przełożone na realne korzyści użytkownika.
Czy warto wybrać Dunlop Geomax MX14?
Dunlop Geomax MX14 to opona zaprojektowana dla tych, którzy regularnie ścigają się lub jeżdżą w najmiększych terenach – wszędzie tam, gdzie liczy się ciągła trakcja. Zapewnia zauważalnie lepszą dynamikę startu, skuteczniejsze hamowanie oraz płynniejszą kontrolę motocykla w trudnych, sypkich sekcjach toru.
Jeżeli cenisz sobie przewidywalność, mocne „kopnięcie” tyłu i stabilne zachowanie w piachu oraz błocie, MX14 może okazać się znakomitym wyborem.
Dowiedz się więcej o oponach Dunlop