Matador MP62 All Weather Evo to, jak sama nazwa wskazuje, model całoroczny, który zalicza się do klasy ekonomicznej, choć jego wykonanie może konkurować z wyższej klasy sprzętem. Jak to z każdą oponą wielosezonową, bardzo dużo się od niej wymaga - ma dosłownie spełniać rolę, którą zwykle wypełniają dwa różne modele. Jak radzi sobie z tym MP62?
Warto na początku powiedzieć o bieżniku - można go podzielić na dwie części. Zewnętrzny obszar jest zbudowany z bloków, które bardzo głęboko nachodzą na boczną ścianę opony, co zwiększa sztywność całej konstrukcji. Sprawia to, że większa część opony jest angażowana przy jeździe, co z kolei skutkuje lepszą optymalizacją zużycia mocy, jak i paliwa.
Jeśli chodzi o wewnętrzną część bieżnika, została ona wyposażona w gęstą, zaawansowaną sieć nieregularnych lameli. Dzięki falistej budowie świetnie sprawdzają się jako ząbki trzymające się powierzchni - szczególnie podczas jazdy na zaśnieżonych, zimowych drogach.
Oprócz tych dwóch obszarów trzeba wspomnieć o przepływowych rowkach, które mają za zadanie odprowadzać wodę, zanim spowoduje zmniejszenie przyczepności i poślizg.
Matador MP62 All Weather Evo to model skierowany od samochodów osobowych, których kierowcy preferują dynamiczną jazdę w różnych warunkach - zarówno na trasach miejskich, jak i bezdrożach.
Matador to słowacka marka opon, która jeszcze do 1992 roku funkcjonowała pod nazwą Gummi und Balata Werke. Co ciekawe, współpracuje ona bardzo blisko z niemieckim gigantem motoryzacyjnym Continental, który wspomaga ją zarówno technologicznie, jak i produkcyjnie.
Testy opon całorocznych Matador MP62 All Weather Evo
W teście Auto Bild opony wpadły w środek stawki, zajmując 21 z 31 miejsc. Jeśli spojrzymy na opinie klientów, to są oni zadowoleni głównie ze stosunku jakości do ceny, jak i dobrej przyczepności w różnych warunkach.
Dowiedz się więcej o oponach Matador