Yokohama Ice Guard IG60 stosowana jest w samochodach osobowych różnych klas. Od poprzedniego modelu różni się lepszą skutecznością hamowania na mokrych i oblodzonych nawierzchniach, komfortem akustycznym i oszczędnością paliwa.
Wzór bieżnika opony jest asymetryczny i posiada kilka obszarów funkcjonalnych. Jednym z nich jest powiększone żebro podłużne, umieszczone bliżej wnętrza. Element ten zapewnia trakcję i stabilność podczas jazdy na wprost. Lamele 3D wycięte w żebrach, dzięki swojemu skośnemu położeniu tworzą charakterystyczny efekt krawędziowy we wszystkich kierunkach.
Dwa podłużne żebra w zewnętrznej części barku składają się z dużych bloków. Tworzone przez nie krawędzie trakcyjne zapewniają wysoką przyczepność na śniegu. Zygzakowate rowki pomiędzy blokami dodatkowo poprawiają osiągi bieżnika podczas zwalniania na mokrych nawierzchniach.
Bieżnik opony charakteryzuje się wyjątkowo gęstym układem lameli. Oryginalny piramidalny kształt ścian szczelinowych został wykorzystany do zwiększenia ich liczby. Otwierają one lamele pod dużym kątem, zwiększając wysokość tworzonych przez nie krawędzi trakcyjnych.
W ten sposób szczeliny są niezawodnie utrzymywane w pozycji otwartej pod obciążeniem zewnętrznym, a bloki, w których są one wycięte, mają ograniczoną ruchomość we wszystkich kierunkach.
Dowiedz się więcej o oponach Yokohama