Ocena opony
Ten model nie posiada jeszcze opinii użytkowników.
Dunlop SportMax GPR300F to letnia opona klasy premium, przeznaczona na przednie koło motocykli sportowych i sportowo-turystycznych. Stworzona z myślą o codziennej jeździe w mieście oraz dynamicznych trasach poza miastem, zapewnia zrównoważone połączenie osiągów, komfortu i trwałości. Dzięki nowoczesnej konstrukcji karkasu oraz krzemionkowej mieszance gumowej, model ten gwarantuje bardzo dobrą przyczepność na suchej nawierzchni oraz solidną trakcję podczas jazdy w deszczu.
Opona wyposażona jest w kierunkowy bieżnik w kształcie litery V, który skutecznie odprowadza wodę i zwiększa stabilność w zakrętach. Dzięki technologii Jointless Belt (JLB), model GPR300F zapewnia płynne prowadzenie oraz komfortową jazdę, a jej trwałość sprawia, że jest to doskonały wybór dla motocyklistów, szukających opony łączącej dobre osiągi z rozsądnym kosztem eksploatacji.
Zalety opon Dunlop SportMax GPR300F
- Technologia Jointless Belt (JLB) — zastosowanie opasania bez łączeń podnosi stabilność opony przy wyższych prędkościach, a także poprawia komfort jazdy, poprzez redukcję drgań i ograniczenie nierównomiernego zużycia.
- Stabilność w zakrętach — dzięki specjalnie zaprojektowanemu profilowi oraz zoptymalizowanej strefie bocznej, opona oferuje świetną przyczepność podczas pochyleń, co zwiększa kontrolę nad motocyklem podczas pokonywania zakrętów.
- Szybkie osiąganie temperatury roboczej — krzemionkowa mieszanka gumowa pozwala na szybkie nagrzewanie opony, co przekłada się na lepszą trakcję już od pierwszych kilometrów jazdy.
- Dłuższa trwałość — optymalny rozkład obciążeń oraz równomierne zużywanie się bieżnika, przyczyniają się do wydłużenia żywotności opony, co jest istotne przy użytkowaniu miejskim i turystycznym.
- Świetne właściwości na mokrej nawierzchni — kierunkowy bieżnik w układzie V skutecznie usuwa wodę spod opony, zmniejszając ryzyko aquaplaningu i zwiększając bezpieczeństwo podczas jazdy w deszczu.
Dunlop SportMax GPR300F — rzeźba bieżnika
Opona Dunlop SportMax GPR300F została wyposażona w kierunkowy bieżnik o wyraźnym wzorze w kształcie litery „V”, który został zaprojektowany w celu efektywnego usuwania wody spod powierzchni styku z drogą. Centralny rowek współpracuje z ukośnymi nacięciami na barkach opony, co umożliwia szybkie odprowadzanie wody, ogranicza ryzyko aquaplaningu i zwiększa bezpieczeństwo jazdy w deszczu.
Bieżnik został skonstruowany tak, aby zapewnić stabilność podczas jazdy na wprost oraz precyzję prowadzenia w zakrętach. Sztywne klocki po bokach bieżnika poprawiają przyczepność podczas pochyleń motocykla, co przekłada się na pewne prowadzenie i lepszą kontrolę, również przy dynamicznej jeździe. Dzięki odpowiedniemu układowi rowków i lameli, bieżnik nie tylko wspiera trakcję, ale również zużywa się równomiernie, co wpływa na dłuższą trwałość opony i zachowanie stałych właściwości jezdnych przez cały okres jej użytkowania.
Dowiedz się więcej o oponach Dunlop