Grupa producencka
Historia marki Continental sięga 1871 roku. Właśnie wtedy w Hanowerze powstaje spółka akcyjna Continental zajmująca się produkcją m.in. opon z utwardzonej gumy do wozów i rowerów oraz tkanin gumowanych. Polski oddział koncernu Continental AG powstał w styczeń 1997 roku.
Koncern Continental również takie marki jak: Barum, Semperit, Uniroyal, Mabor, Viking, Gislaved oraz General.
Informacje o marce
Continental AG to niemiecka spółka akcyjna, która powstała 8 października 1871 w Hanowerze.
To światowy producent opon do samochodów osobowych oraz ciężarowych, autobusów, rolniczych. Marki należące do koncernu Continental: General Tire, Semperit oraz Barum. Continental jest jednym z wiodących dostawców dla przemysłu motoryzacyjnego na świecie. Zatrudnia obecnie około 208 000 pracowników w 53 krajach. W 2014 r. osiągnął obroty wysokości 34,5 miliardów euro. Klientami firmy są czołowi producenci samochodów osobowych, dostawczych i autobusów, między innymi.: BMW, Daimler AG, Freightliner Trucks, Ford, General Motors, Honda, Iveco, Koegel, Porsche, Renault, Schmitz, Toyota, Volkswagen, Volvo.
Marki należące do Continental: Continental, Barum, Semperit, Uniroyal, Mabor, Gislaved, Viking, General Tire, Matador.
Klasa opon
Klasa Premium to opony o najwyższych osiągach. Przeznaczone dla najbardziej wymagających kierowców. Opony tej klasy wyróżniają się innowacyjnością bo właśnie w tej klasie do produkcji używa się najnowszych technologii oraz komponentów najwyższej jakości. W tej klasie znajdziemy opony tylko renomowanych producentów.
Bieżnik
Bieżnik asymetryczny jest najbardziej zaawansowany technologicznie. Jego polowy nie są takie same. Takie rozwiązanie wymaga odpowiedniego montażu. Na każdej oponie asymetrycznej znajdują się oznaczenia outside / inside (strona zewnętrzna / strona wewnętrzna) i zgodnie z tymi oznaczeniami należy montować opony. Bieżnik asymetryczny charakteryzuje się tym że bardzo dobrze odprowadza wodę, stabilnie trzyma auto podczas pokonywania zakrętów z większą prędkością oraz jest cichszy niż bieżnik kierunkowy.
Zalety bieżnika asymetrycznego:
- bardzo dobre odprowadzanie wody
- stabilne prowadzenie auta w zakrętach przy większej prędkości
- opona jest cicha co zwiększa komfort podczas jazdy