• NOWOŚĆ
  • KLASA PREMIUM
  • Dunlop SP SportMaxx RT

    215/55R16 93 Y

  • RANT OCHRONNY (FR)

Letnia

letnie
Dunlop SP SportMaxx RT 215/55R16 93 Y FR
Przyczepność na mokrym A Efektywność D Hałas B/70dB

Typ: Osobowe

Sezon: Letnie

Rozmiar: 215/55R16

Indeks nośności: 93 = max 650 kg
Maksymalne obciążenie na jedną oponę.

Indeks prędkości: Y = max 300 km/h

Gwarancja: 5 lat

Zobacz inne opony marki Dunlop

Zmień rozmiar

0
zł/szt.

Opona niedostępna

Kup
Raty

Zakupy na raty

RATY 10x0%

Dunlop SP SportMaxx RT 215/55R16 93 Y FR

DUNLOP SP SPORT MAXX RT to opona letnia klasy premium wyróżniająca się doskonałą przyczepnością na suchej i mokrej nawierzchni, krótszą droga hamowania przy dużych prędkościach, świetną kontrolą na zakrętach. Konstrukcja bieżnika wpływa korzystnie na oszczędność paliwa, zmniejsza opory toczenia, co obniża zużycie paliwa i emisję CO2. Opona posiada bezszwową opaskę nylonową (JLB), która ogranicza zniekształcenia na obwodzie opony przy dużych prędkościach. Zapewnie to stabilność podczas szybkiej jazdy oraz równomierne zużycie opon.

Opony asymetryczne – gwarancja bezpieczeństwa

 

Bieżnik asymetryczny dominuje wśród opon letnich. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów. Oponę asymetryczną pierwszy raz wyprodukowano w 1964 roku a była to Michelin X-AS.

 

Jak rozpoznajemy opony asymetryczne?

 

Opona asymetryczna składa się z dwóch różnych części. Część zewnętrzna bieżnika odpowiada za osiągi na suchej nawierzchni i stabilność. Natomiast wewnętrzna jego część odpowiada za przyczepność podczas hamowania - szybko i skutecznie odprowadza wodę. Taki model opony nie może być dowolnie montowany a tylko zgodnie z wytycznymi producenta. Po obu stronach opony umieszczone są napisy: INSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem do wewnątrz i OUTSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem na zewnątrz.

 

Zalety bieżnika asymetrycznego

 

Główne zalety takiego bieżnika to bardzo dobra trakcja na zakrętach nawet przy większej prędkości oraz łatwiejsze odprowadzanie wody – ochrona przed aquaplaningiem. Bieżnik asymetryczny zużywa się wolniej, co sprawia, że możemy dłużej użytkować oponę.

Opony Premium – gwarancja producenta

Opony tej klasy są najbardziej nowoczesne a producenci nie szczędzą środków na testy i rozwój. Wykonane są z najnowocześniejszych mieszanek gumowych. Gwarantują większe bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach nawet tych najbardziej ekstremalnych.

Wybierz opony dostosowane do swoich potrzeb i stylu jazdy!

Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Tylko w mieście, czy również w dalsze trasy? Jaki auto posiadasz? O dużej czy małej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz? Spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.

Opony premium – dla jakich samochodów?

Opona klasy wyższej przeznaczone są dla najbardziej wymajającego klienta. Klasa wyższa opon dedykowana jest dla pojazdów o dużej mocy silnika, aut sportowych, limuzyn i średniej klasy. Jeśli jeździsz dynamicznie i pokonujesz wiele kilometrów w różnych warunkach, to opony klasy premium są właśnie dla Ciebie.

Dunlop to marka wywodząca się z Wielkiej Brytanii. Firma zapoczątkowała swoją produkcję w 1888 roku. John Boyd Dunlop opatentował wynalezione przez siebie pneumatyczne opony rowerowe. Nowej generacji opony letnie i zimowe marki Dunlop wyprodukowane w technologii RunOnFlat, pozwalają na przejechanie nawet 80 km z prędkością do 80 km/h w przypadku utraty powietrza. Dunlop produkuje opony osobowe, motocyklowe, 4x4, dostawcze i ciężarowe. Większościowy pakiet akcji należy do Goodyear Tire and Rubber Company. Marka obecna jest na wielu płaszczyznach motoryzacji. Jest główną marką opon w 24-godzinnym wyścigu w Le Mans.

Etykieta Dunlop SP SportMaxx RT 215/55R16 93 Y FR

Nowa etykieta UE

Opór toczenia (efektywność paliwowa)

Efektywność paliwowa, jest wyrażana za pomocą skali od A do G, gdzie A oznacza najbardziej efektywną oponę. Opór toczenia jest testowany w warunkach laboratoryjnych w których ogumienie jest montowane na obrotowy bęben imitujący nawierzchnię.

Przyczepność na mokrej nawierzchni

Klasa A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a klasa E najdłuższą. Różnica między klasami to ok. 3-6m. Testowy pojazd porusza się na mokrej nawierzchni z prędkością 85km/h, następnie w wyznaczonym miejscu uruchamiane są hamulce.

Poziom hałasu

Klasa przedstawia pomiar w decybelach, gdzie A to opona najcichsza, C najgłośniejsza. Badanie przeprowadza się na zewnątrz pojazdu, gdy jest on rozpędzony do 80km/h przy wyłączonym silniku.

Przyczepność na śniegu (opony zimowe i całoroczne)

Symbol na etykiecie oznacza, że opony zostały przetestowane i spełniają określone normy. Pomiar wykonuje się, podczas pokonywania zakrętów, hamowania w określonym miejscu oraz przyspieszenia na nawierzchni pokrytej ubitą warstwą śniegu o grubości minimum 3cm.

Przyczepność na lodzie (opony zimowe)

Ikonę umieszcza się na etykiecie opony testowanej w najsurowszych warunkach zimowych. Opony te posiadają zwiększoną przyczepność do nawierzchni pokrytych lodem. Pomiary przeprowadzane są na specjalnie przygotowanych torach lodowych, testowana jest droga hamowania, pokonywanie zakrętów oraz przyspieszenie.

Gwarancja i zasady bezpieczeństwa

5 lat <br />gwarancji
Sprawdź gwarancję powyższego producenta! Wiemy, jak istotna jest gwarancja ogumienia.
W pliku znajdziesz wszelkie informacje na ten temat.

Zasady bezpieczeństwa

  • Zabrania się wykorzystywać produkt i jego części niezgodnie z przeznaczeniem. Nieautoryzowane modyfikacje i zmiany są niedozwolone.
  • Produktu nie powinno się przechowywać w gorących i mocno nasłonecznionych miejscach – może prowadzić do jego uszkodzenia lub degradacji.
  • Produkt stosować wyłącznie z kompatybilnymi felgami.
  • Produkt może być montowany wyłącznie przez osoby wykwalifikowane i przeszkolone w tym zakresie, zgodnie z wytycznymi producenta.
  • Nie usuwać żadnych oznaczeń z produktu – zawierają one istotne informacje niezbędne do dla bezpiecznej obsługi produktu.

Dane kontaktowe dostawcy

  • Dostawca Goodyear S.A. Innovation Center Goodyear EPREL Customer Support
  • Adres
  • E-mail goodyear_eprel_customer_support@goodyear.eu
  • Telefon +3227115111

Parametry Dunlop SP SportMaxx RT 215/55R16 93 Y FR

Rodzaj pojazdu

Osobowe

Sezon

Letnie

Producent

Dunlop

Nazwa opony

SP SportMaxx RT

Rozmiar

215/55R16

Rodzaj bieżnika

asymetryczny

Klasa opony

Klasa Premium

Gwarancja

5 lat

Indeks nośności

93 = max 650 kg

Indeks prędkości

Y = max 300 km/h

Opór toczenia

D

Przyczepność na mokrej nawierzchni

A

Hałas zewnętrzny

B/70dB

Wzmocnienie (XL)

Nie

Rant ochronny (FR)

Tak

Homologacja

Nie

Raty

Możliwość zakupu opon na raty jest dostępna na stronie 24opony, a cały proces ogranicza się do kilku prostych kroków: wyboru modelu opon, wypełnienia wniosku, potwierdzenia tożsamości, oceny zdolności kredytowej przez Bank oraz cieszenia się nowym kompletem opon kupionym w wygodnych ratach.

Opinie

96% klientów

poleca tę oponę

5.3

Ogólna ocena

Zalety opony Dunlop SP SportMaxx RT

  • Skrócona droga hamowania
  • Stabilność na zakrętach
  • Wyższa przyczepność na suchych drogach

Informujemy, że weryfikujemy zbierane opinie, aby pochodziły wyłącznie od klientów, którzy zakupili opony w naszym sklepie.

użytkownik:

Piotr

5.56/6

rozmiar opony

205/55R16

pojazd

Mercedes-Benz C-KLASSE 2013r. Sedan W 204 - 2.2 C 220 CDI (125 kW)

przejechany dystans

15000km

styl jazdy

szybki i agresywny

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

w mieście i poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

6.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

6.00

hamowanie

6.00

zachowanie na łukach

6.00

komfort

6.00

poziom hałasu

5.00

wygląd

6.00

opory toczenia

6.00

zużycie

3.00

Komentarz: Opona w atrakcyjnej cenie dedykowana do mocnych i mocniejszych jednokstek silnikowych niż ma nasze auto. W naszym - 170 koni tylno napędowym dislu na mokrym i suchym sprawuje się bardzo pewnie.To sprawdzona, bezpieczna Opona premium w dobrej cenie, gdyż To już drugi komplet tego samego letniego ogumienia od Dunlop w naszym samochodzie. Hamowanie - super, na suchym czy mokrym bardzo pewnie, ścieralnoś średnia ale zależy od stylu jazdy,ładny, oryginalny wzór bieżnika, a sam indeks prędkości już przy szerokości 205 to Y, - czyli 300km/h!!! Nieźle!! Więc w tej cenie to prawdziwe oponki o sportowym zacięciu!! Z czystym sumieniem Polecamy dla wszystkich niezdecydowanych co do wyboru sport maxxów rt, którzy są w stanie przeznaczyć śrenią kasę za koplet szesnastek w szerokości 205, a nie ok. 1700 -1800 zł za przykładowo micheliny, kóre nie były według nas lepsze a na nich nasze auto wyjeżdżało z salonu.

użytkownik:

Leo

5.11/6

rozmiar opony

225/50R17

pojazd

Ford S-Max 2007r. Van WA6 - 2.0 TDCi (103 kW)

przejechany dystans

15000km

styl jazdy

umiarkowany

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

w mieście i poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

5.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

6.00

hamowanie

6.00

zachowanie na łukach

6.00

komfort

6.00

poziom hałasu

5.00

wygląd

5.00

opory toczenia

5.00

zużycie

2.00

Komentarz: OPONY B. DOBRZE ZACHOWUJĄ SIĘ ZARÓWNO NA NAWIERZCHNI SUCHEJ JAK I MOKREJ. SĄ DOSYĆ MIĘKKIE I PRZEZ TO SIĘ DOŚĆ SZYBKO ZUŻYWAJĄ. SAMOCHÓD PROWADZI SIĘ JEDNAK JAKBY BYŁ PRZYKLEJONY DO NAWIERZCHNI. SZKODA ŻE TAKIE DROGIE :( POPRZEDNIE GOODYEARY WOLNIEJ SIĘ ZUŻYWAŁY I RÓWNIE DOBRZE SIĘ ZACHOWYWAŁY NA DRODZE, WIĘC NASTĘPNE OPONY RACZEJ NIE BĘDĄ DUNLOPY.

użytkownik:

Rafał K.

3.44/6

rozmiar opony

225/45R17

przejechany dystans

20000km

styl jazdy

umiarkowany

sposób nabycia

z wyboru

miejsce użytkowania

poza miastem

zachowanie na suchej nawierzchni

4.00

zachowanie na mokrej nawierzchni

4.00

hamowanie

4.00

zachowanie na łukach

4.00

komfort

4.00

poziom hałasu

3.00

wygląd

3.00

opory toczenia

3.00

zużycie

2.00

Komentarz: rok wczesniej kupilem 2 opony a pózniej czyli w nastepnym roku nastepne 2 i te nastepne 2 dostalem z innym bieżnikiem!Kiedy w Niemczech wymieniałem koła na zimę Niemiec powiedział do mnie że musze kupić nowe opony bo te już są zużyte (po 1 roku użytkowania)prawda że jeżdżę po autostradach,ale zużycie opon jest bardzo szybkie

  • X

Copyright © 2010-2025 24opony.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.