Continental – czwarty największy producent opon na świecie
Continental-Caoutchouc und Gutta-Percha Compagnie – to pełna nazwa, pod którą marka zaczęła działalność 8 października 1871 roku. Produkowano opony z utwardzonej gumy do wozów i rowerów oraz tkaniny gumowane. W tamtym czasie przemysł motoryzacyjny nie istniał. W 1892 firma Continental wprowadziła opony pneumatyczne do rowerów. Continental wyprodukował pierwsze opony ( bez bieżnika ) do automobilów. Pierwszą oponę do samochodów osobowych posiadającą bieżnik wyprodukowano 1904 roku.
Wybuch pierwszej wojny światowej zatrzymał rozwój firmy. Firma Goodrich, która wykupiła pakiet udziałów w niemieckim przedsiębiorstwie przyczyniła się do dalszego rozwoju. Dzięki tej współpracy Continental zaczął odbudowywać swoją markę. Continental stał się potentatem na rynku niemieckim a niedługo potem związał się z Oplem. Plany koncernowi pokrzyżowała II wojna i Continental znów musiał skorzystać z pomocy Amerykanów. W czerwcu 1945 roku wznowiono produkcję.
Ekspansja firmy trwa do dziś. Koncern przejął skandynawskie: Gislaved i Viking, amerykańską markę Uniroyal, austriacki Semperit, amerykański General Tire Inc. oraz czeski Barum. Otworzył fabryki m.in. w Argentynie, Meksyku, RPA, na Słowacji, w Rumunii i Malezji.
Continental trafił do Księgi Rekordów Guinnessa dzięki oponom ContiSportContact Vmax. W roku 2008 Porsche 911 GT 9 wyposażone w te opony rozpędziło się do 409 km/h na torze we włoskim Nardo.
Polski oddział koncernu Continental AG powstał w styczniu 1997 roku.