OPONY
FELGI
KOMPLETY KÓŁ
Serwis
Koszyk
SEZON
TYP POJAZDU
PRODUCENCI
ROZMIAR
FELGI ALUMINIOWE
FELGI STALOWE
Nie wybrałeś żadnego serwisu.
225/45R17 91 W
Letnia
5.4
Zobacz inne opony marki Dunlop
Zmień rozmiar
Koszt dostawy zakupionych towarów w całości pokrywa sklep.
Oferta dotyczy przesyłki kurierskiej na terenie Polski.
Kup teraz, otrzymasz
Dostępność: w magazynie
Dostawa w 2 dni robocze.
Przewidywana data doręczenia:
środa, 31 grudnia 2025
Oferta dotyczy przesyłki kurierskiej na terenie Polski z wybraną opcją płatności za pobraniem.
Dostępność: duża ilość w magazynie
Odbierz z montażem
Odbierz w punkcie
Wybierz punkt
Odbierz w punkcie dziś
Zakupy na raty
RATY 10x0%
Dunlop SP Sport Bluresponse 225/45R17 91 W FR
DUNLOP SP SPORT BLURESPONCE to opony letnie klasy premium do samochodów osobowych. Innowacyjny skład mieszanki gumowej i budowa bieżnika przyczyniły się do 30% oszczędności paliwa w porównaniu z poprzedniczką opony. Opona charakteryzuje się niskim poziomem hałasu. Nowoczesna technologia produkcji opony gwarantuje o 2,8 metra krótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni i o 3 metry krótszą drogę hamowania na suchej nawierzchni w porównaniu z oponami konkurencji.
Bieżnik asymetryczny dominuje wśród opon letnich. Rożnica w rodzaju bieżnika to nie tylko efekt wizualny. Różne kształty bloków oraz ich rozmieszczenie pozwalają na dopasowanie do konkretnego typu auta. Odpowiednio dobrane opony to zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i poprawienie osiągów. Oponę asymetryczną pierwszy raz wyprodukowano w 1964 roku a była to Michelin X-AS.
Opona asymetryczna składa się z dwóch różnych części. Część zewnętrzna bieżnika odpowiada za osiągi na suchej nawierzchni i stabilność. Natomiast wewnętrzna jego część odpowiada za przyczepność podczas hamowania - szybko i skutecznie odprowadza wodę. Taki model opony nie może być dowolnie montowany a tylko zgodnie z wytycznymi producenta. Po obu stronach opony umieszczone są napisy: INSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem do wewnątrz i OUTSIDE – opona powinna być skierowana tym oznaczeniem na zewnątrz.
Główne zalety takiego bieżnika to bardzo dobra trakcja na zakrętach nawet przy większej prędkości oraz łatwiejsze odprowadzanie wody – ochrona przed aquaplaningiem. Bieżnik asymetryczny zużywa się wolniej, co sprawia, że możemy dłużej użytkować oponę.
Opony tej klasy są najbardziej nowoczesne a producenci nie szczędzą środków na testy i rozwój. Wykonane są z najnowocześniejszych mieszanek gumowych. Gwarantują większe bezpieczeństwo jazdy w każdych warunkach nawet tych najbardziej ekstremalnych.
Zadaj sobie pytania: Gdzie poruszasz się samochodem? Tylko w mieście, czy również w dalsze trasy? Jaki auto posiadasz? O dużej czy małej mocy silnika? Jaki styl jazdy preferujesz? Spokojny czy dynamiczny? Odpowiednio dobrane opony to gwarancja bezpieczeństwa.
Opona klasy wyższej przeznaczone są dla najbardziej wymajającego klienta. Klasa wyższa opon dedykowana jest dla pojazdów o dużej mocy silnika, aut sportowych, limuzyn i średniej klasy. Jeśli jeździsz dynamicznie i pokonujesz wiele kilometrów w różnych warunkach, to opony klasy premium są właśnie dla Ciebie.
Opór toczenia (efektywność paliwowa)
Efektywność paliwowa, jest wyrażana za pomocą skali od A do G, gdzie A oznacza najbardziej efektywną oponę. Opór toczenia jest testowany w warunkach laboratoryjnych w których ogumienie jest montowane na obrotowy bęben imitujący nawierzchnię.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasa A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a klasa E najdłuższą. Różnica między klasami to ok. 3-6m. Testowy pojazd porusza się na mokrej nawierzchni z prędkością 85km/h, następnie w wyznaczonym miejscu uruchamiane są hamulce.
Poziom hałasu
Klasa przedstawia pomiar w decybelach, gdzie A to opona najcichsza, C najgłośniejsza. Badanie przeprowadza się na zewnątrz pojazdu, gdy jest on rozpędzony do 80km/h przy wyłączonym silniku.
Przyczepność na śniegu (opony zimowe i całoroczne)
Symbol na etykiecie oznacza, że opony zostały przetestowane i spełniają określone normy. Pomiar wykonuje się, podczas pokonywania zakrętów, hamowania w określonym miejscu oraz przyspieszenia na nawierzchni pokrytej ubitą warstwą śniegu o grubości minimum 3cm.
Przyczepność na lodzie (opony zimowe)
Ikonę umieszcza się na etykiecie opony testowanej w najsurowszych warunkach zimowych. Opony te posiadają zwiększoną przyczepność do nawierzchni pokrytych lodem. Pomiary przeprowadzane są na specjalnie przygotowanych torach lodowych, testowana jest droga hamowania, pokonywanie zakrętów oraz przyspieszenie.
Zasady bezpieczeństwa
Dane kontaktowe dostawcy
Osobowe
Letnie
Dunlop
SP Sport Bluresponse
225/45R17
asymetryczny
Klasa Premium
5 lat
91 = max 615 kg
W = max 270 km/h
C
A
B/70dB
Nie
Tak
98% klientów
poleca tę oponę
Ogólna ocena
Zalety opony Dunlop SP Sport Bluresponse
Informujemy, że weryfikujemy zbierane opinie, aby pochodziły wyłącznie od klientów, którzy zakupili opony w naszym sklepie.
użytkownik:
Damian
5.22/6
rozmiar opony
205/55R16
pojazd
Seat Toledo II 2003r. Sedan 1M - 1.9 TDI (81 kW)
przejechany dystans
50000km
styl jazdy
szybki i agresywny
sposób nabycia
z wyboru
miejsce użytkowania
w mieście i poza miastem
zachowanie na suchej nawierzchni
6.00
zachowanie na mokrej nawierzchni
5.00
hamowanie
zachowanie na łukach
komfort
poziom hałasu
wygląd
opory toczenia
zużycie
1.00
Komentarz: Opony po ok 50000km / 2 lata mają bieżnika ok 2mm. Świetnie trzymają w zakrętach i łukach. Zaczynają płynąć przy prędkości większej niż 200km/h tzn. nie tracą przyczepności w łukach tylko trzeba czekać dłużej na reakcję opony po ruchu kierownicą. Jak ktoś nie oszczędza i chce jeździć na świeżych oponach to polecam. Chciałbym dodać, że mój styl jazdy może nie jest "Szybki i agresywny" a "Dynamiczny". Spalanie względem opon zimowych ok 0,7L/100km mniej. Pozdrawiam
Andrzej
4.22/6
205/60R16
Renault Laguna 2008r. Kombi T - 2.0 dCi (110 kW)
5000km
umiarkowany
4.00
Komentarz: Po opiniach jakie czytałem spodziewałem się czegoś więcej. Opona bardzo miękka. Zużycie paliwa w stosunku do starych Michelin bez zmian podobnie jak poziom hałasu. Jedna z opon przez pewien czas "kantowała" tzn na niskich prędkościach słychać było rytmiczne stuka co w warsztacie wulkanizacyjnym określili wadą fabryczne.
AJ
4.56/6
Audi A 3 2002r. Hatchback 8L - 1.8 T (132 kW)
30000km
2.00
Komentarz: Opony po jednym sezonie zrobiły się bardzo głośne. Zawieszenie po kompletnym remoncie także nie biorę pod uwagę uszkodzenia opony ze względu na zabezpieczenie. Hałas bardzo drażniący od 70 do 120 km/h. Przyczepność, opory toczenia tutaj nie mam zastrzeżeń. Co do zużycia nie sprawdzałem.
X
Odbierz osobiście zamówienie w jednym z punktów odbioru GLS i na stacjach Shell.
Popularne
Wszystkie miasta
FIRMA
STREFA KLIENTA
OFICJALNY PARTNER
Copyright © 2010-2025 24opony.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Ustawienia plików cookies:
Tutaj możesz zarządzać swoimi zgodami na różne kategorie plików cookies, które są używane na naszej stronie. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje na temat celów, dla których używane są pliki cookies oraz dowiesz się, jakie dane mogą być przetwarzane przez naszych partnerów, takich jak Google. Możesz dostosować swoje zgody zgodnie z własnymi preferencjami. Możesz dostosować swoje zgody, wybierając opcje przy poszczególnych kategoriach ciasteczek. Klikając przycisk obok konkretnej kategorii, uzyskasz więcej informacji na jej temat.