OPONY
FELGI
KOMPLETY KÓŁ
Serwis
Koszyk
SEZON
TYP POJAZDU
PRODUCENCI
ROZMIAR
FELGI ALUMINIOWE
FELGI STALOWE
Nie wybrałeś żadnego serwisu.
205/55R16 91 V
Zimowa
5.4
Zobacz inne opony marki Nokian
Zmień rozmiar
Opona niedostępna
Koszt dostawy zakupionych towarów w całości pokrywa sklep.
Oferta dotyczy przesyłki kurierskiej na terenie Polski.
Kup teraz, otrzymasz
Odbierz z montażem
Odbierz w punkcie
Odbierz w punkcie dziś
Wybierz punkt
Zakupy na raty
RATY 10x0%
Nokian WR D3 205/55R16 91 V 3PMSF
Opony zimowe mają bardziej miękki skład gumy niż ich letnie odpowiedniki, co zapewnia lepszą przyczepność i hamowanie na oblodzonych i zaśnieżonych nawierzchniach. Opony zimowe mają zazwyczaj większą głębokość bieżnika i twardszą mieszankę gumową, co korzystnie wpływa na przyczepność i bezpieczeństwo.
Model Nokian WR D3 205/55R16 91 V 3PMSF, który właśnie wybierasz pochodzi z segmentu premium. Znajdują się w nim opony najbardziej uznanych marek, często wyróżniające się jakością wykonania i parametrami jezdnymi. Zastosowanie najnowocześniejszych technologii oraz budowane latami know-how producenta świadczą, że otrzymany produkt ma bardzo wysoką jakość.
Nokian WR D3 205/55R16 91 V 3PMSF posiada kierunkową rzeźbę bieżnika, która ma określony kierunek obrotu, jego wzór przyjmuje zazwyczaj kształt litery “V”. Opony te wymagają montażu zgodnie z kierunkiem rotacji. Jest to bardziej zaawansowana konstrukcja, którą wyróżnia przystosowanie do odprowadzanie wody i błota spod kół pojazdu. Nokian WR D3 205/55R16 91 V 3PMSF są solidnym wyborem, który dobrze wpływa na bezpieczeństwo jazdy!
Grupy producenckie obejmują marki opon pochodzące z różnych stron świata – między innymi z Niemiec, Japonii, Finlandii, a nawet Indonezji. Znajdują się tu firmy o zróżnicowanym profilu cenowym i technologicznym. Niejedna grupa producencka często jest swoistym znakiem jakości, że za wybranymi oponami określonej marki stoi duży koncern.
Opony do samochodów osobowych mają zasadnicze znaczenie dla bezpieczeństwa pojazdu. Z odpowiednio dopasowanym ogumieniem, kierowca może podróżować bezpiecznie, przyjemnie i wykorzystać pełen potencjał swojego pojazdu. Opony osobowe Nokian WR D3 205/55R16 91 V 3PMSF w zależności od rozmiaru pasują do szerokiej gamy aut – od miejskich, przez większe samochody rodzinne, aż po usportowione sedany. Wybierając ten model, zyskujesz przemyślane konstrukcyjnie ogumienie, które jest dobrze dostosowane do samochodów osobowych!
Opony Nokian WR D3 205/55R16 91 V 3PMSF posiadają czas gwarancji na okres 5 lat. Dokładne warunki gwarancji, które określa producent opony zawiera karta gwarancyjna.
Ogumienie to jedna z najważniejszych części pojazdu. Jakość opon jest jednym z czynników wpływających na ich okres gwarancyjny. Opony z klasy premium cechują się często dłuższym okresem gwarancyjnym z dwóch głównych powodów:
w oponach klasy premium stosowane są liczne technologie,
opony premium prezentują wysoką jakość.
Opór toczenia (efektywność paliwowa)
Efektywność paliwowa, jest wyrażana za pomocą skali od A do G, gdzie A oznacza najbardziej efektywną oponę. Opór toczenia jest testowany w warunkach laboratoryjnych w których ogumienie jest montowane na obrotowy bęben imitujący nawierzchnię.
Przyczepność na mokrej nawierzchni
Klasa A oznacza najkrótszą drogę hamowania, a klasa E najdłuższą. Różnica między klasami to ok. 3-6m. Testowy pojazd porusza się na mokrej nawierzchni z prędkością 85km/h, następnie w wyznaczonym miejscu uruchamiane są hamulce.
Poziom hałasu
Klasa przedstawia pomiar w decybelach, gdzie A to opona najcichsza, C najgłośniejsza. Badanie przeprowadza się na zewnątrz pojazdu, gdy jest on rozpędzony do 80km/h przy wyłączonym silniku.
Przyczepność na śniegu (opony zimowe i całoroczne)
Symbol na etykiecie oznacza, że opony zostały przetestowane i spełniają określone normy. Pomiar wykonuje się, podczas pokonywania zakrętów, hamowania w określonym miejscu oraz przyspieszenia na nawierzchni pokrytej ubitą warstwą śniegu o grubości minimum 3cm.
Przyczepność na lodzie (opony zimowe)
Ikonę umieszcza się na etykiecie opony testowanej w najsurowszych warunkach zimowych. Opony te posiadają zwiększoną przyczepność do nawierzchni pokrytych lodem. Pomiary przeprowadzane są na specjalnie przygotowanych torach lodowych, testowana jest droga hamowania, pokonywanie zakrętów oraz przyspieszenie.
Zasady bezpieczeństwa
Dane kontaktowe dostawcy
Osobowe
Zimowe
Nokian
WR D3
205/55R16
kierunkowy
Klasa Premium
5 lat
91 = max 615 kg
V = max 240 km/h
C
72dB
Nie
100% klientów
poleca tę oponę
Ogólna ocena
Zalety opony Nokian WR D3
Informujemy, że weryfikujemy zbierane opinie, aby pochodziły wyłącznie od klientów, którzy zakupili opony w naszym sklepie.
użytkownik:
andrzej186
4.11/6
rozmiar opony
205/60R16
pojazd
Kia Carens IV 2013r. Minivan RP - 1.7 CRDi (100 kW)
przejechany dystans
65000km
styl jazdy
umiarkowany
sposób nabycia
z wyboru
miejsce użytkowania
w mieście i poza miastem
zachowanie na suchej nawierzchni
5.00
zachowanie na mokrej nawierzchni
3.00
zachowanie na śniegu i lodzie
4.00
zachowanie na błocie pośniegowym
komfort
poziom hałasu
wygląd
opory toczenia
zużycie
Komentarz: Od lat jeżdżę na Nokianach zimowych oraz letnich (Micra, Space Star, Carens) i uważam, że są dobre. Natomiast opony Nokian WR D3 (205/60/R16 92H prod. fińska) eksploatuję od 2013 r. i trochę ostudziły mój zachwyt. Przejechałem na nich 65 tys. km. Pierwsze 5-10 tys. km były OK w warunkach typowo zimowych, jednak przy temp. ok. 0 do +5 st.C - sporadycznie - ale potrafiły zabuksować przy ruszaniu na mokrym po deszczu asfalcie, a także śliznąć się przy hamowaniu (nie jeżdżę agresywnie). Później przytrafiało się to częściej. Z przejazdami przez kałuże na jezdni (np. w koleinach) dawały sobie radę dobrze. Zmorą było "łapanie" drobnych kamyczków w głąb bieżnika (szybko i łatwo do niego wpadały, ale usunąć to już się nie chciały). Po 40-50 tys. km (bieżnik ok. 5,0 mm) już zacząłem na nie narzekać. Wszystkie parametry poza oporem toczenia (którego nie sposób „na oko” ocenić) i hałasem pogorszyły się diametralnie. Na lekko zaśnieżonych nieznacznych podjazdach już miały trudności. Słabo wypadały też pod względem samooczyszczania bieżnika ze śniegu podczas jazdy ze średnią prędkością ok. 50-60 km/h. Przy hamowaniu ze średnią siłą na suchym zmrożonym do -3 st.C asfalcie, na łuku - potrafiły śliznąć się w bok. Przejazdy przez kałuże też już były odczuwalne i wymuszały zwolnienie auta. Dociągnąłem na nich na siłę do 65 tys. km (bieżnik 4,5-4,0 mm) i wymienię na WR D4, dając Nokianom jeszcze jedną szansę. Na poprzednich Nokian "W" (175/65/14 82 H prod. fińska) przejechałem 56 tys. km (bieżnik 5 mm) i spisywały się do końca ogólnie lepiej. Mam problem z odpowiedzią na pytanie - "czy poleciłbym ten produkt przyjacielowi?" Odpowiem tak: do głębokości bieżnika z cyferką "6" (czyli przebieg ok. 30 tys. km) - TAK, ale gdy ona zniknie – to już NIE (przynajmniej do auta zbliżonego wielkością i wagowo do mojego – Kia Carens 1,7 CRDi).
szuwkoxtsti
5.67/6
205/70R15
Subaru Forester II 2008r. SUV SG - 2.5 XT Turbo (169 kW)
418997km
szybki i agresywny
6.00
Komentarz: Bardzo dobre opony klasy premium. bezkonkurencyjny stosunek ceny do jakosci , opona stworzona przez fińskich specjalistów. nokian niewątpliwie przyciąga rozsądną ceną, jednak dodatkowa zaleta jest jakość. porównując te opony np z owiele droższymi oponami również premium pirelli sottozero mogę stwierdzić że nokian wrd3 na lodzie i sniegu zachowuje się nieco bardziej przewidywalnie a mieszanka gumy nokianów w niskich temperaturach jest bardziej elastyczna i przyczepna, lepiej radzą sobie z blotem posniegowym a także mniej pływaja .podczas najechania na solnowodną koleinę w drodze. pozdrawiam nokiany dostepne na polskim rynku najczesciej produkowane sa w finlandii oraz w rosji. nie przejmowalbym się opiniami że rosyjskie są gorzej wykonane gdyż Finlandia od lat graniczy i utrzymuje wspolprace biznesowa z rosyjskimi firmami, fabryka nokiana w rosji nie rozni sie jakiscia od fińskiej fabryki koncernu. mam dwa komplety tych opon jedne "made in finland a drugie russia. niczym się nie różniA:-) pzdr
Mirek K.
195/65R15
Skoda Octavia 2011r. Kombi 1Z - 1.6 MPI (75 kW)
18000km
Komentarz: Bardzo dobre opony na zimę, chociaż miałem obawy że nie będą trwałe bo wykonanie opon na pierwsze wrażenie - bardzo miękkie. Opony wyprodukowane w Rosji.Przejechałem prawie 18 tys kilometrów i mogę polecić z czystym sumieniem. Rewelacyjnie zachowywały się na śniegu i błocie pośniegowym. Mieszkam obok Szczyrku więc podjazdy pod górkę na ośnieżonej drodze to chleb powszedni. Bez problemu. Jeździłem wcześniej na Dunlopach Winter Sport 3D które też były bardzo dobre, trwałe ale dużo droższe. Te Nokiany spełniają moje oczekiwania. Sądzę że nie będą tak trwałe jak Dunlopy, ale po zużyciu widzę że zrobię na nich 3 sezony czyli powinny spokojnie przejechać 50-60 tys km (tylko zimą). Pozdrawiam
X
Odbierz osobiście zamówienie w jednym z punktów odbioru GLS i na stacjach Shell.
Popularne
Wszystkie miasta
FIRMA
STREFA KLIENTA
OFICJALNY PARTNER
Copyright © 2010-2025 24opony.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Ustawienia plików cookies:
Tutaj możesz zarządzać swoimi zgodami na różne kategorie plików cookies, które są używane na naszej stronie. Poniżej znajdziesz szczegółowe informacje na temat celów, dla których używane są pliki cookies oraz dowiesz się, jakie dane mogą być przetwarzane przez naszych partnerów, takich jak Google. Możesz dostosować swoje zgody zgodnie z własnymi preferencjami. Możesz dostosować swoje zgody, wybierając opcje przy poszczególnych kategoriach ciasteczek. Klikając przycisk obok konkretnej kategorii, uzyskasz więcej informacji na jej temat.