Test opon kolcowanych 2023 Tyre Reviews

Odkryj, jak w testach Vi Bilagare stare opony z kolcami zmierzyły się z nowymi modelami na śniegu i lodzie. Ten niezwykły test ujawnia, czy warto inwestować w droższe opony premium czy też nowe, budżetowe modele są równie dobre. Zapraszamy do artykułu, aby poznać szczegółowe wnioski, które mogą zmienić Twoje podejście do wyboru opon kolcowanych.

Na czym polegał test?

Szwedzki magazyn Vi Bilagare jako jedni z najlepszych skandynawskich kierowców, zapewniają wiarygodność i precyzję testu, który uznano za jeden z najlepszych w tym roku.

Test opon kolcowanych 2023 obejmował badania na suchej i mokrej nawierzchni, śniegu i, co najważniejsze, na lodzie – środowisku, gdzie kolce najbardziej się sprawdzają. 

Interesującym dodatkiem do testów w tym roku jest "opona joker" – używana Nokian Hakkapeliitta 8 z 2015 roku, z bieżnikiem o głębokości 7 mm i częściowo stępionymi kolcami.

Była to okazja do porównania starych technologii z nowymi, a także premium opony z tanim modelem chińskim. 

To porównanie pozwoliło na zbadanie, czy starsza opona premium może przewyższać nową oponę budżetową, co jest cenną informacją dla konsumentów. 

Tyre Reviews przetestował 12 popularnych modeli opon 15-calowych

W teście oceniano między innymi przyczepność na śniegu i lodzie. Miejsca przedstawiamy poniżej.

  1. Nokian Hakkapeliitta 10
  2. Michelin X Ice North 4
  3. Goodyear UltraGrip Arctic 2
  4. Falken Winterpeak F Ice 1
  5. Continental IceContact 3
  6. Hankook Winter i pike RS2
  7. Goodride IceMaster Spike Z 506
  8. Nokian Hakkapeliitta 8

Szczegółowe wyniki testu na suchej nawierzchni

Hamowanie na suchym

  1. Nokian Hakkapeliitta 8 - 31,4 m
  2. Goodyear UltraGrip Arctic 2 - 32,11 m
  3. Goodride IceMaster Spike Z 506 - 32,36 m
  4. Michelin X Ice North 4 - 32,37 m
  5. Nokian Hakkapeliitta 10 - 32,74 m
  6. Continental IceContact 3 - 32,77 m
  7. Hankook Winter i pike RS2 - 32,82 m
  8. Falken Winterpeak F Ice 1 - 33,32 m

Prowadzenie na suchym - przyznane punkty 

  1. Michelin X Ice North 4 - 5 pkt.
  2. Continental IceContact 3 - 5 pkt.
  3. Nokian Hakkapeliitta 8 - 4 pkt.
  4. Goodride IceMaster Spike Z 506 - 4 pkt.
  5. Nokian Hakkapeliitta 10 - 3 pkt.
  6. Hankook Winter i pike RS2 - 2 pkt.
  7. Goodyear UltraGrip Arctic 2 - 2 pkt.
  8. Falken Winterpeak F Ice 1 - 2 pkt.

Szczegółowe wyniki testu na mokrej nawierzchni

Hamowanie na mokrym

  1. Hankook Winter i pike RS2 - 35,85 m
  2. Goodyear UltraGrip Arctic 2 - 35,94 m
  3. Falken Winterpeak F Ice 1 - 36,98 m
  4. Nokian Hakkapeliitta 8 - 37,02 m
  5. Michelin X Ice North 4 - 37,56 m
  6. Continental IceContact 3 - 37,87 m
  7. Nokian Hakkapeliitta 10 - 38,58 m
  8. Goodride IceMaster Spike Z 506 - 39,19 m

Prowadzenie na mokrym

  1. Continental IceContact 3 - 41,1 s
  2. Goodyear UltraGrip Arctic 2 - 41,2 s
  3. Nokian Hakkapeliitta 10 - 41,4 s
  4. Falken Winterpeak F Ice 1 - 41,4 s
  5. Hankook Winter i pike RS2 - 41,5 s
  6. Michelin X Ice North 4 - 41,8 s
  7. Nokian Hakkapeliitta 8 - 41,9 s
  8. Goodride IceMaster Spike Z 506 - 42,6 s

Szczegółowe wyniki testu na śniegu

Hamowanie na śniegu

  1. Goodride IceMaster Spike Z 506 - 12,8 m
  2. Hankook Winter i pike RS2 - 12,82 m
  3. Falken Winterpeak F Ice 1 - 12,85 m
  4. Nokian Hakkapeliitta 10 - 12,96 m
  5. Goodyear UltraGrip Arctic 2 - 12,96 m 
  6. Continental IceContact 3 - 12,98 m
  7. Nokian Hakkapeliitta 8 - 13,06 m
  8. Michelin X Ice North 4 - 13,24 m

Trakcja na śniegu

  1. Goodyear UltraGrip Arctic 2 - 4,79 km/h
  2. Michelin X Ice North 4 - 4,83 km/h
  3. Nokian Hakkapeliitta 8 - 4,84 km/h
  4. Continental IceContact 3 - 4,84 km/h
  5. Nokian Hakkapeliitta 10 - 4,85 km/h
  6. Falken Winterpeak F Ice 1 - 4,86 km/h
  7. Goodride IceMaster Spike Z 506 - 4,87 km/h
  8. Hankook Winter i pike RS2 - 4,9 km/h

Szczegółowe wyniki testu na lodzie

Hamowanie na lodzie

  1. Nokian Hakkapeliitta 10 - 12,77 m
  2. Michelin X Ice North 4 - 12,93 m
  3. Goodyear UltraGrip Arctic 2 - 12,97 m
  4. Falken Winterpeak F Ice 1 - 14,6 m
  5. Hankook Winter i pike RS2 - 15,87 m 
  6. Continental IceContact 3 - 17,14 m
  7. Goodride IceMaster Spike Z 506 - 17,16 m
  8. Nokian Hakkapeliitta 8 - 19,03 m

Trakcja na lodzie

  1. Michelin X Ice North 4 - 5,55 km/h
  2. Nokian Hakkapeliitta 10 - 5,74 km/h
  3. Goodyear UltraGrip Arctic 2 - 6,09 m/h
  4. Hankook Winter i pike RS2 - 6,41 km/h
  5. Falken Winterpeak F Ice 1 - 6,51 km/h
  6. Goodride IceMaster Spike Z 506 - 7,53 km/h
  7. Continental IceContact 3 - 7,88 km/h
  8. Nokian Hakkapeliitta 8 - 8,66 km/h

Autor: Dariusz Janiszewski

Pasjonat motoryzacji, który od wielu lat profesjonalnie doradza w wyborze opon i felg. Posiada bogate doświadczenie na rynku oponiarskim – od opon do aut miejskich, aż po ogumienie do jazdy wyścigowej. Prywatnie jest zapalonym miłośnikiem japońskiej motoryzacji lat 80. i nowinek technologicznych.

Copyright © 2010-2024 24opony.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.