Nowości na sezon zimowy 2012/2013

Przed nami kolejna zima, producenci chcąc sprostać wymaganiom kierowców co jakiś czas wprowadzają nowe i ulepszone modele opon. Chcielibyśmy zaprezentować wam kilka opon które pojawią się tej zimy jako nowości.

Goodyear UG 8 Performance

Goodyear UG 8 Performance to tegoroczna nowość z fabryki Goodyeara. Przy produkcji opony zastosowano technologie 3D BIS, która wpłynęła na poprawę struktury rowków hybrydowych. Technologia ta ma zapewnić gęstsze występowanie nacięć w trzech strefach bieżnika, czego efektem jest doskonała sztywność i prowadzenie opony na ośnieżonej i mokrej nawierzchni. Opona charakteryzuję się gęsto ponacinanym żebrem bieżnika, zawierające ustawione pod różnymi kątami krawędzie w głównej części opony. Natomiast obwodowe rowki bieżnika są głębokie na 6 mm co powoduje ,że opona jest doskonale przygotowana również jeśli chodzi o boczną przyczepność.
Do produkcji opony UG 8 Performance firma Goodyear wykorzystała tworzywo oparte na krzemionce co zapewnia jej bardzo dobre osiągi na śniegu i lodzie. Główną zaletą tej jest mniejsze zużycie paliwa oraz redukcje hałasu.
Warto nadmienić ,że opona równie dobrze zachowuje się na suchej nawierzchni, a dzieje się tak dzięki specjalnie zaprojektowanej konstrukcji centralnego żebra bieżnika oraz wymienionych wcześniej rowków hybrydowych. Wszystkie te cechy gwarantują komfort i bezpieczeństwo w trakcie użytkowania opony.
Opona Goodyear UG 8 Performance

Opona Goodyear UG 8 Performance

Dębica Frigo HP

Dębica Frigo HP to nowa pozycja w ofercie krajowej marki Dębica. Jest to opona przeznaczona do samochodów osobowych. Opona ma kierunkową strukturę bieżnika. Płaski kontur bieżnika to najważniejsza cecha tego modelu, ma on zapewnić duże przebiegi oraz równomierne zużycie bieżnika. Przypadku tej opony głównym składnikiem wykorzystanym do jej produkcji jest mieszanka gumowa oparta na krzemionce , która idealnie sprawdza się w zimowych warunkach.
Na jej dobrą przyczepność mają także wpływ zwiększona ilość krawędzi. Zastosowanie w oponie szerokie rowki obwodowe świetnie usuwają błoto pośniegowe, a kierunkowa rzeźba bieżnika idealnie odprowadza wodę, natomiast poziom hałasu zewnętrznego opony ocenia się na 68 dB.
Opona Dębica Frigo HP

Opona Dębica Frigo HP

Continental ContiWinterContact TS850

Bieżnik ContiWinterContact TS850 to nowy produkt, który na zimowy sezon przygotował koncern Continental. Opona o kierunkowej rzeźbie bieżnika skierowana jest do właścicieli kompaktowych samochodów osobowych średniej klasy. ContiWinterContact TS850 charakteryzuje się większą ilością ostrych krawędzi , które mają zapewnić doskonałe wyniki na ośnieżonych, mokrych oraz oblodzonych nawierzchniach. Za dobrą przyczepność w trudnych warunkach na drodze odpowiadają nachylone pod odpowiednim kątem bloki bieżnika. Warto dodać, że kontur bieżnika został dodatkowo usztywniony, dzięki czemu opona prowadzi się bardzo precyzyjnie i szybko reaguje na ruchy kierownicą. Model ten jest też bardziej oszczędny od swojego poprzednika a to za sprawą mniejszego o 10 % oporu toczenia./b
Opona Continental ContiWinterContact TS850

Opona Continental ContiWinterContact TS850

Pirelli Snowcontrol Serie III

Pirelli Snowcontrol Serie III jest następcą serii II i zastosowano w niej specjalny wzór bieżnika. Opona charakteryzuje się zaokrąglonym kształtem, który zapewnia dobrą zwrotność w trudnych zimowych warunkach. Ciekawostką jest ,że włoski koncern do produkcji tej opony użył najnowocześniejszych mieszanek z polimerami, które odpowiedzialne są za właściwe zachowanie opony na mokrej i ośnieżonej nawierzchni. W budowie opony zwraca uwagę specjalna geometria stopki opony, która odpowiedzialna jest za stabilność na suchej nawierzchni drogi.
Opona Pirelli Snowcontrol Serie III

Opona Pirelli Snowcontrol Serie III

Michelin Pilot Alpin PA4

Opona Michelin Alpin PA4 to nowy model, który jest następcą Michelin Pilot Alpin 3. W oponie wykorzystuje się asymetryczny kształt bieżnika co powoduję , że opona przeznaczona jest do samochodów osobowych typu coupe i sedan o dużych mocach silnika. Alipn PA4 została wyprodukowana w technologii Ridge-n-Flex, która charakteryzuje się tym że łączy w sobie osiągi wysokiej jakości bieżnika zimowego z nowoczesną miękką mieszanką Helio Compund 3D. Opona posiada zwiększoną o 135% liczbę lameli ,które wykonane zostały w systemie StabilGrip co oznacza , że są głębsze, trójwymiarowe oraz ułożone pod różnymi kątami. O 74 % zwiększono również liczbę krawędzi. To wszystko powoduje, że opona charakteryzuje się wysoką motorycznością , która nie słabnie w zależności od promienia skrętu kierownicy. Warto nadmienić , że podobnie jak w modelu Latitiude Alpin LA2 do produkcji opony wykorzystano mieszankę gumową, która zawiera krzemionkę oraz olej słonecznikowy. To dzięki temu opona zachowuje przyczepność oraz dużą elastyczność w bardzo niskich temperaturach a także na oblodzonych i zaśnieżonych drogach.
Na rynku możemy spłakać oponę Michelin Pilot Alpin PA4 z kierunkową rzeźbą bieżnika. Ten bieżnik został zaprojektowany z myślą o autach marki Porsche. Kierunkowy bieżnik występuje w czterech rozmiarach. Wszystkie te opony mają homologację Porsche.
Opona Michelin Pilot Alpin PA4

Opona Michelin Pilot Alpin PA4

Michelin Latitude Alpin LA2

Kolejna tegoroczna nowość francuskiego koncernu Michelin to opona przeznaczona do samochodów osobowych z napędem 4X4 oraz SUV. Jest to kontynuacja znanej i popularnej serii Latitude Alpin. W porównaniu z poprzednim modelem producent zastosował o 75% więcej lameli i 40% więcej krawędzi ,co powoduje że lamele unowocześnionej Alpin LA2 są trójwymiarowe, głębsze oraz położone pod różnymi kątami (technologia Stabili Grip). To właśnie dzięki tej technologii Alpin LA2 skutecznie odprowadza wodę oraz wykazuje się wysokim poziomem stabilności.
Warto dodać że firma Michelin do produkcji tej opony zastosowała tworzywo o nazwie Helio Compound . Jest to mieszanka gumowa na bazie krzemionki i oleju słonecznikowego a jej główną zaletą jest to ,że zachowuje elastyczność nawet w bardzo niskich temperaturach.
Opona Michelin Latitude Alpin LA2

Opona Michelin Latitude Alpin LA2

Nokian Hakkapeliitta LT2

Ten produkt to kontynuacja znanej serii opon Hakkapeliitta produkowanej przez fiński koncern Nokian. Opona ta wyróżnia się doskonałą przyczepnością oraz trwałością i idealnie sprawdziła się podczas testów na śliskich i oblodzonych skandynawskich drogach. Stabilność opony, a także jej mocna struktura sprawia ,że opona idealnie nadaje się do najcięższych samochodów typu SUV, aut z napędem 4X4, a także pikapów lub vanów.
Górna część bieżnika wykonana jest z mieszanki wyjątkowo odpornej na różnego rodzaju pęknięcia i przecięcia, natomiast w obrębie barku opony jest 60% więcej stalowych wzmocnień niż w zwykłych oponach stosowanych w samochodach osobowych. Opona posiada również stalowe kolce z amortyzatorami powietrznymi na frontowych krawędziach klocków bieżnika (technologia Air Claw), które odpowiedzialne są za redukcje wibracji podczas kontaktu kolców z jezdnią a co za tym idzie skutecznie ograniczają hałas i nie niszczą jezdni. Model ten posiada oznaczenie płatka śniegu, zniknięcie symbolu oznacza, że opony nie są już bezpieczne i konieczna jest ich wymiana.

Uwaga! Przypominamy, że używanie opon kolcowanych w Polsce jest zabronione. Z opon tego typu można korzystać jedynie na wymagających tego rajdach i wyścigach, za pozwoleniem zarządcy drogi.
Opona Nokian Hakkapeliitta LT2

Opona Nokian Hakkapeliitta LT2

Autor: Dariusz Janiszewski

Pasjonat motoryzacji, który od wielu lat profesjonalnie doradza w wyborze opon i felg. Posiada bogate doświadczenie na rynku oponiarskim – od opon do aut miejskich, aż po ogumienie do jazdy wyścigowej. Prywatnie jest zapalonym miłośnikiem japońskiej motoryzacji lat 80. i nowinek technologicznych.

Copyright © 2010-2024 24opony.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.