Minął prawie rok od kiedy USA nałożyły taryfę na opony sprowadzane z Chin . Taryfa ta w pierwszych 12 miesiącach nakłada dodatkowe 35% do wcześniej istniejącego 4 % cła. Taryfa ta została odebrana bardzo pozytywnie w niektórych kręgach . Prezes United Steelworkers International Leo W. Gerard wystosował w kwietniu 2010 roku list do Prezydenta Obamy, w którym pisze „ krajowy przemysł powoli podnosi się po zapaści spowodowanej nagłym masowym importem opon z Chin. Jednakże opinie o taryfie są różne. Z okazji zbliżającej się pierwszej rocznicy taryfy Szef US-China Business ( USCBC ) również wysłał list do Prezydenta, w którym stwierdza: „ nie ma żadnych dowodów na to, że taryfa na opony chińskie miała pozytywny wpływ na amerykańskie miejsca pracy , podejrzewamy, że taryfa miała ogólny negatywny ekonomiczny wpływ na amerykańskich konsumentów.
Na szkicu widać jak taryfa miała wpływ na obniżenie sprzedaży opon chińskich. USCBC twierdzi, że import powoli się odradza.