SYSTEM PIRELLI PNCS, CONTI SILENT, MICHELIN Acoustic Technology (MAT)
Dla wielu z nas bardzo istotne jest, by opona była cicha, a jazda autem była wygodna i komfortowa. Korzystamy z coraz większej ilości sprzętów w samochodzie, z zestawów głośnomówiących, kamer, telewizji i ważne jest by szum opon powstający podczas jazdy nie przeszkadzał nam podczas dalekiej podróży, a co jeszcze ważniejsze, nie męczył kierowcy i nie obniżał jego koncentracji.
Jak powstaje hałas w kabinie samochodu?
Kiedy opona w trakcie ruchu styka się z drogą, sprężone powietrze powoduje wibracje, które są przyczyną wytwarzania dźwięku. Dźwięk przenosi się z opony do piasty koła i trafia do kabiny kierowcy powodując nieprzyjemny i uciążliwy hałas.
By poprawić komfort jazdy kierowców i pasażerów producenci opon opracowali nową technologię, która polega na zmniejszeniu poziomu hałasu spowodowanego ruchem obrotowym opon wewnątrz samochodu.
Koncerny oponiarskie- Continental ( CONTI SILENT) , Michelin ( MICHELIN Acoustic Technology - MAT ) oraz Pirelli ( SYSTEM PIRELLI PNCS ) opracowali innowacyjną technologię, która zdecydowanie zmniejsza poziom hałasu w kabinie auta.
Opony wyposażone są w wewnętrzny absorber – piankę poliuretanową, przymocowaną do wewnętrznej strony bieżnika, która obniża poziom hałasu wewnątrz auta.
Według badań producentów technologia CONTI SILENT obniża poziom hałasu wewnątrz auta nawet o 9 decybeli w zależności od typu pojazdu. Różnicy nie słychać na zewnątrz auta, jednak w kabinie poziom hałasu jest znacznie niższy.
MICHELIN Acoustic Technology (MAT) skutecznie redukuje wibracje podczas jazdy, powodując znaczną redukcję hałasu we wnętrzu samochodu o około 20%.
SYSTEM PIRELLI PNCS redukuje hałas o dwa do trzech decybeli, co w praktyce oznacza zmniejszenie poziomu hałasu o mniej więcej połowę, co znacznie zwiększa komfort jazdy.