Zobacz najnowsze wyniki testów ADAC 2019/2020 - opony zimowe w rozmiarze 185/65 R15!

Co roku przyglądamy się testom opon zimowych, które przeprowadza automobilklub ADAC. Jest to niezależna organizacja, która uznawana jest powszechnie za opiniotwórczą i rzetelną. Zajmiemy się oponami w bardzo popularnym rozmiarze 185/65 R15.

Dobrej jakości opony zimowe doskonale pradzą sobie w zróżnicowanych warunkach.

Dobrej jakości opony zimowe doskonale pradzą sobie w zróżnicowanych warunkach.

Rozmiar ten montowany jest często m.in. w takich samochodach, jak: Opel Corsa, Peugeot 207, Citroen C3 oraz Dacia Logan zależnie od wybranego nadwozia oraz wyposażenia. Jeżeli nie wiesz, czy wymiar 185/65 R15 będzie odpowiedni dla Twojego samochodu, skorzystaj z naszego konfiguratora.

W najnowszym teście opon zimowych w rozmiarze 185/65 R15 wzięło udział 16 modeli opon. Znalazły się tutaj produkty zarówno popularnych marek premium, jak i klasy ekonomicznej. Każda opona przebadana była pod kątem właściwości jezdnych na suchej, mokrej, zaśnieżonej i pokrytej lodem nawierzchni, głośności, żywotności oraz efektywności paliwowej. Na tej podstawie przyznano ogólne noty od „bardzo dobra” do „niedostateczna”.

Najwyższa ocena znów nie pojawiła się w rankingu. Jest przeznaczona dla modelu, który wyróżni najlepszymi właściwościami się w przyszłości.

W pierwszej trójce znalazły się dwa modele klasy premium (Dunlop oraz Pirelli) a także jeden z klasy średniego (Kleber). To im przyjrzymy się bliżej.

 

Miejsce 1 - Dunlop SP Winter Response 2

Opona Dunlop SP Winter Response 2 nie należy do nowości na sezon zimowy 2019/2020 ale mimo to wypadł znakomicie w tegorocznym teście ADAC.

Model otrzymał 2,1 punktów rankingowych, co jest bardzo dobrym wynikiem (standardowo w tym przypadku im mniej, tym lepiej). Model jest bezkonkurencyjny w kategorii jazdy po zaśnieżonej nawierzchni. Podobne noty w tym zakresie otrzymały też opony marek Nokian i Sava. Dunlop SP Winter Response 2 jest także najlepszy jeśli chodzi o zużycia paliwa. Specjaliści wyróżnili go także za wyjątkowo dobre efekty za jazdę na mokrej nawierzchni oraz zachowanie na suchej drodze.

Jeśli chodzi o słabe strony opony, to jest to komfort akustyczny (jest to tendencja w oponach zimowych). Żadne testowane opony nie otrzymały oceny wyższej niż zadowalająca, a propozycja marki Dunlop i tak wypada rewelacyjnie na tle konkurencji.

Konstrukcja Dunlop SP Winter Response 2 została pomyślana w taki sposób, aby naciski wewnątrz opony rozkładały się równomiernie, a karkas nie odkształcał się nadmiernie. Dzięki temu w dużym stopniu poprawione zostały osiągi decydujące o kosztach eksploatacji opon, wydłużyła się żywotność, a opory toczenia są o wiele niższe.

Bieżnik został wyposażony w zwiększające przyczepność rowki, lamele oraz centralne żebro, dostosowane do trudnych, zimowych warunków.

Dunlop SP Winter Response 2

Dunlop SP Winter Response 2

Miejsce 2 - Kleber Krisalp HP3

 

Opona Kleber Krisalp HP3 chwalona jest nie tylko przez badaczy z ADAC, ale i przez kierowców jeżdżących na tym modelu. Aż 99% naszych klientów, którzy kupili ten model, poleca je innym kierowcom.

Nota punktowa dla tej opony to 2,3 („dobra”). Podkreślamy, że jest to model klasy średniej, który wyprzedził czołowych producentów klasy premium. O pozycji zdecydowały parametry jazdy na mokrej i ośnieżonej nawierzchni. Kleber Krisalp HP3 okazał się lepszy od modelu Dunlop pod względem trwałości i trakcji na suchej drodze.

 

Kleber Krisalp HP3 cechuje się wyjątkową mieszanką gumy, przygotowaną specjalnie pod trudne zimowe warunki. Jest ona odpowiednio elastyczna oraz bardzo skutecznie wspomaga auto podczas hamowania nawet na lodzie. Kierunkowy bieżnik z odpowiednim rozkładem lameli i rowków ma za zadanie zapobiegać utracie przyczepności przy zmiennej zimowej pogodzie.

Kleber Krisalp HP3

Kleber Krisalp HP3

Miejsce 3 - Pirelli Cinturato Winter

Trzecią notę „dobra” otrzymała opona Pirelli Cinturato Winter. Tutaj wygrały zrównoważone osiągi. W różnych kategoriach model otrzymał bardzo podobne noty, a ocena ogólna to 2,3. Wśród największych zalet tego modelu wymieniono jazdę na suchej, mokrej oraz zaśnieżonej nawierzchni. Potwierdza to bardzo dobre właściwości tej opony.

Kierunkowy bieżnik, który doskonale sprawdza zimową porą oraz lamele o zróżnicowanym kształcie poprawiają przyczepność i stabilność a także precyzję prowadzenia podczas manewrów. Nieregularne rowki są rozwiązaniem problemu aquaplaningu, który dokucza szczególnie późną jesienią i wczesną wiosną.

W porównaniu do modeli wcześniej opisanych Pirelli Cinturato Winter otrzymał niższe noty w kategorii efektywności paliwowej oraz żywotności. Ale jeśli chodzi o generowany hałas, to włoska opona znalazła się na pierwszym miejscu. Nic dziwnego, że komfort jazdy jest najlepszym z ocenianych parametrów także przez klientów.

Pirelli Cinturato Winter

Pirelli Cinturato Winter

Te trzy modele wykazały się znakomitymi parametrami, dlatego też ich pozycja jest tak wysoka.

Jak poradziły sobie wybrane modele w poszczególnych kategoriach?

Jazda na suchej nawierzchni:

Jazda na mokrej nawierzchni:

Jazda na zaśnieżonej nawierzchni:

Jazda na oblodzonej nawierzchni:

Głośność opony:

Oszczędność paliwa:

  • Dunlop Winter Response 2 (1,6 pkt),

  • Davanti Wintoura (1,6 pkt),

  • Nokian WR D4 (1,7 pkt);

Jazda w zimowych warunkach będzie łatwiejsza, kiedy odpowiednio dobierzemy opony

Jazda w zimowych warunkach będzie łatwiejsza, kiedy odpowiednio dobierzemy opony

Czym kierować się przy wyborze nowych opon?

Należy najpierw ustalić, jaki rozmiar opon pasuje do naszego samochodu. To bardzo ważny czynnik, który ma wpływ na poziom naszego bezpieczeństwa, a podczas doboru opon zawęzi liczbę poszukiwanych modeli. Następnym krokiem jest ustalenie, w jakich warunkach będziemy wykorzystywać nowy komplet opon – na autostradzie, w mieście, czy też w terenie. Duże znaczenie ma również to, z jaką prędkością będziemy się przemieszczać.

Warto sprawdzić też opinie kierowców, którzy przetestowali dane opony i podzielili się swoim doświadczeniem a także testy przeprowadzane przez niezależne organizacje, które oceniają obiektywnie właściwości danego modelu.

Autor: Dariusz Janiszewski

Pasjonat motoryzacji, który od wielu lat profesjonalnie doradza w wyborze opon i felg. Posiada bogate doświadczenie na rynku oponiarskim – od opon do aut miejskich, aż po ogumienie do jazdy wyścigowej. Prywatnie jest zapalonym miłośnikiem japońskiej motoryzacji lat 80. i nowinek technologicznych.

Copyright © 2010-2024 24opony.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.