Nowości na sezon zimowy 2010/11

Przed nami kolejna zima, co dla części kierowców wiąże się z zakupem nowych opon zimowych. Jak wybrać najlepsze i najbardziej dopasowane opony do własnych potrzeb i stylu jazdy? Możliwości jest wiele. Możemy porozmawiać ze znajomymi, posłużyć się prasą fachową, samemu zagłębić się w niezliczone publikacje internetowe poświęcone opiniom o oponach. Możemy również porozmawiać z fachowcem. Jak widać opcji jest wiele. Alternatywą dla długich godzin wyszukiwania, rozważania i porównywania może być zakup opon które po raz pierwszy w tym sezonie pojawią się na naszym rynku. Co zaproponowali producenci na tegoroczną zimę, przeczytacie w dalszej części tekstu.



Bridgestone Blizzak LM32

Japoński producent opon Bridgestone którego produkty klasyfikowane są jako klasa Premium czyli najwyższa, proponuje na tę zimę oponę Bridgestone Blizzak LM32. Przeczytajcie co pisze o nich sam producent: „… Innowacyjne rozwiązania technologiczne to przede wszystkim nietuzinkowa rzeźba bieżnika długimi, poprzecznymi rowkami to sposób na poprawianie przyczepności, a ich duża powierzchnia gwarantuje wyjątkową trakcję na mokrej nawierzchni i tak znienawidzonym przez kierowców błocie pośniegowym. W Blizzaku LM32 zastosowano także specjalna budowę barków dla skuteczniejszego hamowania w zimowych warunkach.”

Bridgestone Blizzak LM32

Bridgestone Blizzak LM32

Firestone Winterhawk 2V EVO oraz Firestone Winterhawk2 EVO

Kolejną nowościami są opony Firestone Winterhawk 2V EVO oraz Firestone Winterhawk2 EVO. Marka Firestone jest częścią japońskiego koncernu Bridgestone. Opony Firestone klasyfikowane są jako klasa Medium. Opony te różnią się od siebie wzorami bieżników oraz przeznaczeniem, Firestone Winterhawk 2V EVO posiada asymetryczną rzeźbę, występuje w klasie prędkości V. Opona ta przeznaczona jest do aut o sportowych osiągach. Budowę opony dopracowano tak aby zapewniała bezpieczne prowadzenie na śniegu oraz na mokrej i suchej nawierzchni. Opony Firestone Winterhawk 2 EVO mają kierunkową rzeźbę bieżnika. Przeznaczone są do małych oraz średnich aut. Dostępne są z indeksami prędkości T i H. W oficjalnej informacji prasowej możemy przeczytać że ich zadnim jest zapewnienie bezpieczeństwa we wszystkich warunkach drogowych. W obu modelach wykorzystano najnowsze osiągnięcia w dziedzinie technologii budowy opon zimowych, w tym materiał EVO który jest specjalnie zaprojektowaną mieszanką gumową z dodatkiem krzemionki. Jego zadaniem jest zapewnienie równowagi pomiędzy zachowaniem opon na śniegu, ich zużywaniem się oraz zachowaniem na mokrych nawierzchniach.

Firestone Winterhawk 2V EVO oraz Firestone Winterhawk2 EVO

Firestone Winterhawk 2V EVO oraz Firestone Winterhawk2 EVO

Marka Sava należąca do koncernu Goodyear na ten sezon zimowy zaprezentowała aż trzy nowości. Pierwsza z nich to:

Sava Eskimo HP

Producent o oponie pisze tak: „Zaprojektowana z myślą o kierowcach lubiących dynamiczną jazdę w zimowych warunkach. Nowa opona zimowa Sava Eskimo HP przeznaczona jest do samochodów o wysokich osiągach. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii opona zapewnia wysokie osiągi na zaśnieżonych i oblodzonych drogach. Opona posiada kierunkową rzeźbę bieżnika, która wraz z mieszanką gumową bogatą w krzemionkę, gwarantuje doskonałe prowadzenie samochodu nawet w najtrudniejszych warunkach. Zoptymalizowana, kierunkowa rzeźba bieżnika z ostrymi nacięciami zapewnia stabilne prowadzenie na śniegu. Ponadto system samo zazębiających się lameli o łącznej długości 28 metrów gwarantuje znakomitą przyczepność na zaśnieżonych nawierzchniach. Dzięki wzmocnionej strefie centralnej i barkowej oraz zoptymalizowanej sztywności bieżnika, Sava Eskimo HP oferuje doskonałe osiągi nawet przy wysokich prędkościach. W oponie zastosowano najnowszą mieszankę polimerową. Mieszanka gumowa opracowana na bazie krzemionki zachowuje elastyczność w niskich temperaturach, co zapewnia zwiększoną pewność prowadzenia pojazdu w trudnych zimowych warunkach, a także zmniejsza opory toczenia. Nowa opona Sava Eskimo HP jest dostępna w 17 rozmiarach.”

Sava Eskimo HP

Sava Eskimo HP

Sava Eskimo s3+

Kolejna nowość to Sava Eskimo s3+ o której w materiałach prasowych producenta możemy przeczytać: „Stworzona z myślą o bezpiecznej jeździe w każdych zimowych warunkach. Sava wprowadza na rynek kolejną zimową oponę do samochodów osobowych – Sava Eskimo s3+, uzupełniającą szeroką gamę opon Sava Eskomo s3. Nową s3+ zaprojektowano z myślą o bezpiecznej jeździe w każdych zimowych warunkach. W Eskimo s3+ zastosowano rozwiązania, które poprawiają osiągi opony. Polimerowa mieszanka na bazie krzemionki zachowuje elastyczność nawet w czasie największych mrozów, co zapewnia krótszą drogę hamowania na mokrej i oblodzonej nawierzchni. Zoptymalizowany kształt czoła opony przyczynia się do równomiernego rozkładu nacisku na całej szerokości styku opony z podłożem, dzięki czemu opona zużywa się równomiernie na całej szerokości. Udoskonalona konstrukcja wraz z odpowiednio dobraną mieszanką gumową gwarantują wysokie osiągi opony. Trzy szerokie i głębokie rowki obwodowe, a także głębokie rowki poprzeczne skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe spod czoła opony, co przyczynia się do zmniejszenia ryzyka wystąpienia zjawiska aquaplaningu. Opona posiada kierunkową rzeźbę bieżnika, która zwiększa bezpieczeństwo prowadzenia pojazdu zimą. Sava eskimo s3+ jest dostępna w 8 rozmiarach, które uzupełniają paletę (37 rozmiarów) Sava Eskimo s3.”

Sava Eskimo s3+

Sava Eskimo s3+

Sava Eskimo SUV

Ostatnią nowością od tego producenta jest opona Sava Eskimo SUV. Jak sama nazwa wskazuje opona przeznaczona jest do samochodów typu SUV. Sava oferuje nową oponę zimową do aut klasy SUV. Sava Eskimo SUV zapewnia bardzo dobre osiągi na zaśnieżonych i oblodzonych drogach. Doskonałe parametry jezdne na mokrej nawierzchni gwarantuje kierunkowa rzeźba bieżnika. Głębokie i szerokie rowki obwodowe oraz poprzeczne skutecznie odprowadzają wodę i błoto pośniegowe spod czoła opony, dzięki czemu minimalizowane jest ryzyko wystąpienia poślizgu. Wzmocniona konstrukcja opony doskonale radzi sobie z dużą masą pojazdu, gwarantując stabilność i kontrolę niezależnie od prędkości. Wysokie przebiegi opony zapewniane są dzięki zoptymalizowanej głębokości rowków obwodowych i poprzecznych, a także dzięki równomiernemu rozkładowi nacisku na całej szerokości kontaktu bieżnika z podłożem. Sava eskimo suv gwarantuje znakomite właściwości jezdne. Opona posiada zwiększoną liczbę lameli (ich łączna długość wynosi 38 metrów). Dzięki temu gwarantowana jest lepsza trakcja pojazdu. Z kolei mieszanka gumowa na bazie krzemionki zapewnia zachowanie elastyczności opony nawet w czasie najniższych temperatur, co przekłada się na skrócenie drogi hamowania.

Sava Eskimo SUV

Sava Eskimo SUV

Fulda Kristall Control HP

Fulda to marka dobrze rozpoznawalna na naszym rynku, w tym sezonie oferuje nam nową oponę zimową Fulda Kristall Control HP. Zaawansowana technologicznie konstrukcja nowej opony Fulda Kristall Control HP zapewnia wysoki poziom bezpieczeństwa i pewność prowadzenia nawet w najtrudniejszych zimowych warunkach. Znakomite osiągi nowej opony Fulda Kristall Control HP gwarantowane są przez trzy innowacyjne rozwiązania technologiczne. Bieżnik „wgryzający” się w śnieg (dzięki zastosowaniu „Snow Catcher Technology”) zapewnia wysoki poziom przyczepności, zaś specjalna konstrukcja opony („High Performance Construction”) przystosowana jest do podróżowania z wysokimi osiągami. Nową mieszankę gumową bieżnika („Low Temperature Compound”) zaprojektowano do jazdy przy niskich temperaturach, dzięki czemu opona oferuje wiele możliwości w pełnym zakresie zimowych warunków. Technologia „Snow Catcher” zastosowana w Kristall Control HP polega na „przytrzymywaniu” śnieżnej nawierzchni przez bieżnik opony. W trakcie kontaktu z podłożem, rowki bieżnika zaciskają się „przytrzymując” śnieg. W ten sposób maksymalizowana jest przyczepność opony, tak istotna w zimowych warunkach. Konstruując nową Fuldę nie zapomniano o efektywnym usuwaniu wody i błota pośniegowego spod opony. Dzięki wydatnym rowkom obwodowym i kierunkowym minimalizowane jest ryzyko wystąpienia zjawiska aquaplaningu. W przypadku opon dedykowanych do pojazdów zdolnych poruszać się z wysokimi prędkościami bardzo istotna jest odpowiednia konstrukcja opony, zapewniająca bezpieczeństwo niezależnie od prędkości. Wzmocniona strefa barkowa gwarantuje stabilność prowadzenia nawet przy wysokich prędkościach, a wzmocniona stopka opony odpowiada za stabilne osadzenie opony na obręczy. Nie mniej istotne w przypadku opon zimowych jest, aby przy pełnej elastyczności mieszanki gumowej zachować stabilność bloków bieżnika. W przypadku Kristall Control HP osiągnięto to dzięki zastosowaniu technologii „Bubble Blades”, tj. samoblokujących się lameli. Zastosowanie technologii wykorzystującej nowoczesną mieszankę polimerową zapewnia dużą elastyczność opony w niskich temperaturach. Przekłada się to na lepsze osiągi w warunkach zimowych. Nowa mieszanka bogata jest w krzemionkę, która zapewnia doskonałą przyczepność zarówno na mokrych, jak i ośnieżonych drogach. Przyczynia się ona również do zmniejszenia oporów toczenia, co w bezpośredni sposób wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Nowa opona Fulda Kristall Control HP jest dostępna w 22 rozmiarach.

Fulda Kristall Control HP

Fulda Kristall Control HP

Michelin Alpin A4

Bieżnik opony Michelin Alpin A4 zaprojektowany jest w technologii Full Active Tread która poprzez brak nieaktywnych stref poprawia trakcję, hamowanie i stabilność prowadzenia opony w najbardziej wymagających warunkach. Na oponie znajduje się większa ilość klocków które mają ciągłą styczność z podłożem. W produkcji tej opony zastosowano innowacyjną mieszankę gum poprawiającą przyczepność oraz siłę hamowania. Producent szczyci się tym iż nowa opona z serii Alpin zapewnia o 35% większy przebieg od średniej rynkowej.

Michelin Alpin A4

Michelin Alpin A4

Toyo Snowprox S953

Japońska marka Toyo wprowadziła do oferty nową oponę zimową Toyo Snowprox S953 Tegoroczna nowość w ofercie, opona Toyo Snowprox S953, stanowi rozwinięcie koncepcji technicznych zawartych w cenionym modelu Snowprox S952. Tym razem japońscy inżynierowie skupili swoje wysiłki na polepszeniu komfortu jazdy oraz skróceniu drogi hamowania na suchej i mokrej nawierzchni. Snowprox S953 dostępna jest w rozmiarach o profilu od 40 do 60 i sprawdza się doskonale w każdych warunkach zimowych. Nowa, asymetryczna rzeźba bieżnika łączy najlepsze rozwiązania technologiczne zapewniające wysokie osiągi na suchej nawierzchni, efektywne odprowadzanie wody oraz stabilność i przyczepność na śniegu i błocie pośniegowym.

Toyo Snowprox S953

Toyo Snowprox S953

Vredestein Wintrac Nextreme

Na koniec nowość od Holenderskiego producenta opona Vredestein Wintrac Nextreme. Jest to opona o asymetrycznym wzorze bieżnika. Po raz kolejny za projekt wizualny odpowiedzialne jest studio Giugiaro. Rewelacyjny wygląd to nie wszystko czym może zachwycić nowa opona Vredestein. Opona zapewnia bardzo dobrą przyczepność w warunkach zimowych, długą eksploatację, a to dzięki specjalnie zaprojektowanemu grzbietowi bieżnika. Specjalnie dobrana mieszanka z odpowiednią ilością polimerów zapewnia oponie optymalną elastyczność w nawet niskich temperaturach.

Vredestein Wintrac Nextreme

Vredestein Wintrac Nextreme

Autor: Dariusz Janiszewski

Pasjonat motoryzacji, który od wielu lat profesjonalnie doradza w wyborze opon i felg. Posiada bogate doświadczenie na rynku oponiarskim – od opon do aut miejskich, aż po ogumienie do jazdy wyścigowej. Prywatnie jest zapalonym miłośnikiem japońskiej motoryzacji lat 80. i nowinek technologicznych.

Copyright © 2010-2024 24opony.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.