Test opon terenowych 2022/2023. Sprawdź ranking opon AT!

Tyre Reviews stworzył interesujący test opon terenowych, w którym znajdziemy kilka modeli przeznaczonych na rynek europejski! Zastanawiasz się, która ma opona A/T ma najlepszą przyczepność na suchej i mokrej nawierzchni? A także, które ogumienie zużywa najmniej paliwa i daje największe poczucie komfortu? Sprawdź nasz artykuł!

Wiemy, ile wątpliwości budzi u Was wybór opon terenowych. Dlatego dodatkowo przygotowaliśmy zestawienie opon A/T, które świetnie sprawdzają się u wśród Was! 

Ranking opon terenowych według kierowców

Wybór właściwych opon do samochodu 4x4 jest niezwykle ważny. W trosce o Wasz dobry zakup i komfort jazdy powstał ranking opon terenowych. Wierzymy, że najlepszymi doradcami są inni kierowcy, dlatego poniższe top 5 oparte jest na opiniach zadowolonych klientów. Sprawdź, jakie opony A/T wybierane są najchętniej!

5. Radar Renegade AT-5

Na piątym miejscu znajduje się bardzo popularna opona klasy ekonomicznej – Radar Renegade AT-5. Kierowcy w opiniach wymieniają kilka najważniejszych zalet.

  • Atrakcyjna cena w stosunku do jakości.

  • Solidne wykonanie i wytrzymałość opony.

  • Dobrze sprawdza się w zróżnicowanych warunkach.

4. Toyo Open Country A/T+

Kolejnym modelem jest opona Toyo Open Country A/T+, czyli propozycja klasy premium japońskiej marki. Jakie zalety wyróżnili kierowcy?

  • Wysoka przyczepność na mokrej nawierzchni.

  • Stabilna droga hamowania w terenie.

  • Dobre przystosowanie do agresywnej jazdy.

3. BFGoodrich All Terrain T/A KO2

BFGoodrich to marka, która zajmuje szczególne miejsce wśród miłośników aut terenowych. Zobaczmy, co mówią kierowcy na temat opony BFGoodrich All Terrain T/A KO2!

  • Znakomity design, podkreślający masywność auta.

  • Wysoka odporność na uszkodzenia.

  • Dobre tłumienie nierówności w trudnym terenie.

2. Yokohama Geolandar A/T G015

Na drugim miejscu znalazła się kolejna japońska propozycja klasy premium – Yokohama Geolandar A/T G015. Jakie są opinie kierowców na temat tej opony?

  • Wysoka odporność na zużycie.

  • Wysoka stabilność podczas jazdy na bezdrożach.

  • Dobra przyczepność i prowadzenie na śniegu.

1. Cooper Discoverer AT3 Sport 2

Zdecydowanym liderem wśród klientów 24opony są opony Cooper Discoverer AT3 Sport 2! Jest to propozycja klasy średniej, pochodząca od amerykańskiej marki z wieloletnim doświadczeniem. O jakich zaletach kierowcy mówią najczęściej?

  • Bardzo dobry stosunek jakości do ceny.

  • Bezpieczne rozwiązanie na lato oraz na zimę.

  • Wytrzymały bieżnik.

Ranking opon terenowych według opinii naszych klientów

Ranking opon terenowych według opinii naszych klientów

Test opon terenowych Tyre Reviews 2022/2023

Tyre Reviews przetestował dziewięć popularnych modeli opon terenowych. Co ważne, większość modeli skierowanych jest na rynek amerykański, natomiast 4 z 9 bieżników znajdziesz u nas z europejską etykietą.

W teście oceniano między innymi przyczepność na suchej i mokrej drodze, oszczędność paliwową, a także komfort i głośność opony. Miejsca prezentujemy poniżej:

  1. Firestone Destination AT2*
  2. Continental TerrainContact AT*
  3. Goodyear Wrangler All Terrain Adventure
  4. Pirelli Scorpion All Terrain+
  5. Yokohama Geolandar AT G015
  6. Travelstar Ecopath AT All Terrain*
  7. Toyo Open Country AT III*
  8. BFGoodrich Trail Terrain TA
  9. Nitto Terra Grappler G2*

* – Opona przeznaczona na rynek amerykański, obecnie niedostępna na rynku europejskim.

Najlepsze opony terenowe według Tyre Reviews przeznaczone na polski rynek

Najlepsze opony terenowe według Tyre Reviews przeznaczone na polski rynek

Wyniki testu na mokrej nawierzchni

Jazda autem terenowym na mokrej nawierzchni często bywa wyzwaniem. Stabilność na drodze i krótka droga hamowania to kluczowe parametry, szczególnie w sytuacjach awaryjnych. Jak poradziły sobie testowane opony? Oto najważniejsze wyniki!

  • Według ekspertów testowane opony Continental oraz Firestone są niemal równie dobre – choć pokazują to na różne sposoby. Jako atut modelu TerrainContact AT wskazano znakomicie zbalansowane parametry, z kolei Destination AT2 wyróżnił się szybkością oraz przyczepnością na mokrej nawierzchni.
  • Stawkę testu zamyka opona Nitto Terra Grappler G2, która pomimo dobrego wyważenia miała problemy z przyczepnością. 

Hamowanie na mokrej nawierzchni

  • Continental TerrainContact AT – 58 m

  • Firestone Destination AT2 – 58,55 m

  • Goodyear Wrangler All Terrain Adventure – 59,6 m

  • Yokohama Geolandar AT G015 – 60,45 m

  • Toyo Open Country AT III – 62,65 m

  • Pirelli Scorpion All Terrain+ – 62,95 m

  • Travelstar Ecopath AT All Terrain – 63,25 m

  • BFGoodrich Trail Terrain TA – 68,5 m

  • Nitto Terra Grappler G2 – 74,05 m

Prowadzenie na mokrej nawierzchni

  • Continental TerrainContact AT – 81,33 s

  • Firestone Destination AT2 – 81,59 s

  • Yokohama Geolandar AT G015 – 82,28 s

  • Goodyear Wrangler All Terrain Adventure – 82,48 s

  • Travelstar Ecopath AT All Terrain – 83,78 s

  • Pirelli Scorpion All Terrain+ – 84,3 s

  • Toyo Open Country AT III – 84,56 s

  • BFGoodrich Trail Terrain TA – 86,02 s

  • Nitto Terra Grappler G2 – 88,67 s

Aquaplaning wzdłużny

  • Travelstar Ecopath AT All Terrain – 86,5 km/h

  • Firestone Destination AT2 – 85,9 km/h

  • Yokohama Geolandar AT G015 – 85,4 km/h

  • Continental TerrainContact AT – 84,4 km/h

  • Pirelli Scorpion All Terrain+ – 83,8 km/h

  • BFGoodrich Trail Terrain TA – 83,1 km/h

  • Nitto Terra Grappler G2 – 82,9 km/h

  • Toyo Open Country AT III – 82,7 km/h

  • Goodyear Wrangler All Terrain Adventure – 81,1 km/h

Wyniki testu na suchej nawierzchni

Test na suchej nawierzchni okazał się bardzo wyrównany. Różnica w czasach okrążeń pomiędzy pierwszą i ostatnią oponą wyniosła zaledwie sekundę. Ponadto, żaden z testowanych modeli nie wykazał niedociągnięć w zakresie bezpieczeństwa. Podsumujmy!

  • Jako najlepszy wybrano model Goodyear Wrangler All Terrain Adventure – wykazał on nie tylko najlepsze czasy okrążeń i dobrą drogę hamowania, ale też bardzo responsywne sterowanie.
  • Subiektywnie, najmniej precyzyjne sterowanie na suchej drodze wykazała opona Toyo Open Country AT III. Warto jednak pamiętać, że różnice były w tej kategorii niewielkie. 

Hamowanie na suchej nawierzchni

  • Continental TerrainContact AT – 41,6 m

  • Travelstar Ecopath AT All Terrain – 42,3 m

  • Goodyear Wrangler All Terrain Adventure – 42,4 m

  • Pirelli Scorpion All Terrain+ – 43,4 m

  • Toyo Open Country AT III – 43,6 m

  • Nitto Terra Grappler G2 – 43,7 m

  • Yokohama Geolandar AT G015 – 44 m

  • Firestone Destination AT2 – 45,2 m

  • BFGoodrich Trail Terrain TA – 46,6 m

Prowadzenie na suchej nawierzchni

  • Goodyear Wrangler All Terrain Adventure – 68,32 s

  • Pirelli Scorpion All Terrain+ – 68,41 s

  • Continental TerrainContact AT – 68,6 s

  • Travelstar Ecopath AT All Terrain – 68,63 s

  • Toyo Open Country AT III – 68,63 s

  • Yokohama Geolandar AT G015 – 68,99 s

  • Firestone Destination AT2 – 69,06 s

  • BFGoodrich Trail Terrain TA – 69,33 s

  • Nitto Terra Grappler G2 – 69,34 s

Wyniki testu w terenie

Jazda na wymagającym terenie to jeden z najciekawszych elementów testu opon A/T. Testowane opony sprawdzono zarówno na żwirowym, jak i piaszczystym terenie i wyniki okazały się bardzo interesujące!

  • W trudnych warunkach zdecydowanie widać przewagę opon BFGoodrich Trail Terrain TA. Model amerykańskiego producenta jest na prowadzeniu zarówno na żwirowym, jak i piaszczystym terenie. 
  • Modele marek Nitto oraz Yokohama znalazły się na końcu subiektywnej oceny eksperta. Wskazano, że w obu kategoriach wypadły one gorzej od konkurentów pod względem przyczepności. 

Jazda na żwirowym terenie

  • BFGoodrich Trail Terrain TA – 61,6 s

  • Firestone Destination AT2 – 61,77 s

  • Travelstar Ecopath AT All Terrain – 62,12 s

  • Toyo Open Country AT III – 62,12 s

  • Yokohama Geolandar AT G015 – 62,47 s

  • Continental TerrainContact AT – 62,67 s

  • Goodyear Wrangler All Terrain Adventure – 62,67 s

  • Pirelli Scorpion All Terrain+ – 63,16 s

  • Nitto Terra Grappler G2 – 64,06 s

Jazda na piaszczystym terenie

  • BFGoodrich Trail Terrain TA – 56,86 s

  • Goodyear Wrangler All Terrain Adventure – 57,76 s

  • Firestone Destination AT2 – 57,91 s

  • Nitto Terra Grappler G2 – 57,95 s

  • Continental TerrainContact AT – 58 s

  • Pirelli Scorpion All Terrain+ – 58,26 s

  • Toyo Open Country AT III – 58,37 s

  • Yokohama Geolandar AT G015 – 58,41 s

  • Travelstar Ecopath AT All Terrain – 58,55 s

Ekonomia i komfort opon A/T w testach

Pomiędzy testowanymi oponami zauważono spore różnice zarówno w oporach toczenia (nawet do 13%), jak i w generowanym hałasie (ponad 6 dB). Wybór najlepszej opony pod względem ekonomii oraz komfortu okazał się więc prostszy od poprzednich kategorii!

  • Najkorzystniejsze dla spalania paliwa okazały się opony od marek Firestone, BFgoodrich oraz Pirelli. Pierwsza trójka w testach wykazała bardzo podobne wyniki.
  • Najmniej hałasu generują modele ze stajni Continental oraz Firestone. Eksperci z Tyre Reviews przyznają jednak, że w subiektywnej ocenie jazdy testowej, największy komfort akustyczny dają opony Geolandar AT G015 marki Yokohama.

Test oporów toczenia

  • Firestone Destination AT2 – 8,42 kg t

  • BFGoodrich Trail Terrain TA – 8,86 kg t

  • Pirelli Scorpion All Terrain+ – 8,89 kg t

  • Toyo Open Country AT III – 9,27 kg t

  • Goodyear Wrangler All Terrain Adventure – 9,49 kg t

  • Travelstar Ecopath AT All Terrain – 9,49 kg t

  • Yokohama Geolandar AT G015 – 9,56 kg t

  • Continental TerrainContact AT – 9,67 kg t

  • Nitto Terra Grappler G2 – 9,77 kg t

Test hałasu zewnętrznego

  • Continental TerrainContact AT – 71,9 dB

  • Firestone Destination AT2 – 72,8 dB

  • Goodyear Wrangler All Terrain Adventure – 73 dB

  • Yokohama Geolandar AT G015 – 73,2 dB

  • BFGoodrich Trail Terrain TA – 73,5 dB

  • Toyo Open Country AT III – 75,3 dB

  • Travelstar Ecopath AT All Terrain – 76,7 dB

  • Nitto Terra Grappler G2 – 77,3 dB

  • Pirelli Scorpion All Terrain+ – 78,1 dB

Autor: Dariusz Janiszewski

Pasjonat motoryzacji, który od wielu lat profesjonalnie doradza w wyborze opon i felg. Posiada bogate doświadczenie na rynku oponiarskim – od opon do aut miejskich, aż po ogumienie do jazdy wyścigowej. Prywatnie jest zapalonym miłośnikiem japońskiej motoryzacji lat 80. i nowinek technologicznych.

Copyright © 2010-2024 24opony.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.