Test opon zimowych Tyre Reviews 2023 w rozmiarze 255/45 R20 do samochodów typu SUV!

Tyre Reviews, jedna z najbardziej renomowanych platform testujących opony właśnie opublikowała wyniki testu opon zimowych na rok 2023. Test nie tylko odpowiada na pytanie, jaka jest najlepsza opona zimowa w popularnym rozmiarze 255/45 R20, ale także bada wpływ zastosowania pojazdu elektrycznego na wydajność opon.

Co to jest Tyre Reviews?

Tyre Reviews to platforma, która od lat specjalizuje się w testowaniu różnego rodzaju opon. Ich ekspertyzy są cenione zarówno przez profesjonalistów w branży motoryzacyjnej, jak i przez zwykłych kierowców. Dzięki dokładnym i rzetelnym testom, Tyre Reviews dostarcza konsumentom istotnych informacji, które pomagają w wyborze najodpowiedniejszych opon dla ich pojazdów.

Test opon zimowych 2023 AMS SUV

W najnowszym teście, Tyre Reviews zdecydowało się użyć Kia Sorento z silnikiem wysokoprężnym oraz jej elektrycznej wersji - Kia EV6. 

Cel? Nie tylko znalezienie najlepszej opony zimowej w rozmiarze 255/45 R20, ale także sprawdzenie, czy zmiana typu pojazdu z silnikiem spalinowym na elektryczny wpływa na wydajność opon zimowych.

Opony i typ pojazdu

Podczas testów, okazało się, że typ pojazdu (spalinowy czy elektryczny) nie wpłynął znacząco na trakcję, hamowanie czy prowadzenie pojazdu. Oznacza to, że niezależnie od typu napędu, dobrej jakości opony zimowe oferują podobny poziom bezpieczeństwa i wydajności.

Tester zauważył jednak pewne różnice w zachowaniu pojazdów na śniegu. W Kia Sorento z silnikiem spalinowym, tradycyjne mechanizmy różnicowe były bardziej przewidywalne, gdy przód i tył pojazdu były zablokowane mechanicznie. Z kolei w przypadku Kia EV6, oddzielne jednostki napędowe przedniej i tylnej osi miały "indywidualną motywację" podczas ślizgania się, co wpłynęło na odczucia kierowcy.

Test opon zimowych w rozmiarze 255/45 R20 Tyre Reviews 2023

Tyre Reviews przetestował 7 popularnych modeli opon w rozmiarze 255/45 R20. 

W teście oceniano między innymi przyczepność na suchej i mokrej drodze, oszczędność paliwową, a także komfort i głośność opony. Miejsca prezentujemy poniżej.

  1. Bridgestone Blizzak LM005
  2. Goodyear UltraGrip Performance 3
  3. Michelin Pilot Alpin 5 SUV
  4. Continental WinterContact TS 870 P
  5. Pirelli Scorpion Winter 2
  6. Vredestein Wintrac Pro
  7. Falken Eurowinter HS02 Pro

Wyniki testu na suchej nawierzchni

Rozmiar 255/45 R20 to niecodzienna specyfikacja dla opony zimowej, co tylko podnosi poziom emocji w oczekiwaniu na wyniki testów. Tyre Reviews podkreśla, że wyniki są szczególnie interesujące z uwagi na udział nowości od Goodyeara, Pirelli i Falkena. 

Wyniki testu

Jeżeli chodzi o hamowanie na suchej nawierzchni, dwie opony wyróżniły się na tle konkurencji. 

Pirelli Scorpion Winter 2 oraz Bridgestone Blizzak LM005 wykazały się imponującą wydajnością, zatrzymując się na odległości 43 metrów i 43,1 metra odpowiednio. Co ciekawe, Bridgestone niewiele wyprzedziło Goodyeara, co pokazuje, że również ta marka zasługuje na uwagę w kontekście suchości.

Co to oznacza dla kierowców?

Tak dobre wyniki w teście na suchej nawierzchni wskazują, że te opony zimowe nie są tylko "sezonowym wyborem" dla trudnych warunków zimowych. Są to wszechstronne opony, które można z powodzeniem stosować w różnych warunkach atmosferycznych. 

Hamowanie na suchej nawierzchni

  • Pirelli Scorpion Winter 2 – 43 m
  • Bridgestone Blizzak LM005 – 43,1 m
  • Goodyear UltraGrip Performance 3 – 43,5 m
  • Michelin Pilot Alpin 5 SUV – 43,7 m
  • Vredestein Wintrac Pro – 43,7 m
  • Continental WinterContact TS 870 P – 44,2 m
  • Falken Eurowinter HS02 Pro – 44,4 m

Prowadzenie na suchej nawierzchni

Bridgestone Blizzak LM005 i Continental WinterContact TS 870 P wspólnie zajmują pierwsze miejsce, osiągając średnią prędkość okrążenia wynoszącą 117,5 km/h. 

Bridgestone tutaj pokazuje swoją wszechstronność, wyróżniając się zarówno pod względem hamowania na suchej nawierzchni, jak i ogólnej sterowności pojazdu.

  • Continental WinterContact TS 870 P – 117,5 km/h
  • Bridgestone Blizzak LM005 – 117,5 km/h
  • Goodyear UltraGrip Performance 3 – 117 km/h
  • Falken Eurowinter HS02 Pro – 116 km/h
  • Vredestein Wintrac Pro – 115,8 km/h
  • Michelin Pilot Alpin 5 SUV – 115,4 km/h
  • Pirelli Scorpion Winter 2 – 114,8 km/h

Wyniki testu na mokrej nawierzchni

Wyniki testu

Opona Bridgestone Blizzak LM005 kontynuuje swoją passę sukcesów, tym razem w testach na mokrej nawierzchni. Zgodnie z danymi od Tyre Reviews, Bridgestone osiągnęło znakomite wyniki w hamowaniu na mokrej nawierzchni, zatrzymując się na odległości 32,6 metra. Wynik ten tylko podkreśla wszechstronność i uniwersalność tej opony w różnych warunkach atmosferycznych.

Co to oznacza dla kierowców?

Te wyniki wskazują, że Bridgestone Blizzak LM005 jest solidnym wyborem dla kierowców.

Dzięki swojej wszechstronności, zapewnia doskonałe hamowanie i sterowność zarówno na suchych, jak i mokrych nawierzchniach.

Hamowanie na mokrej nawierzchni jest jednym z kluczowych aspektów, którymi kierowcy kierują się przy wyborze opon zimowych. Bridgestone Blizzak LM005 nie tylko prezentuje się dobrze w tej kategorii, ale również wyróżnia się jako wszechstronna opona, co czyni ją jednym z głównych graczy na rynku opon zimowych.

Jeżeli więc rozważasz zakup opon zimowych, które oferują sprawdzoną wydajność w różnorodnych warunkach, Bridgestone Blizzak LM005 z pewnością zasługuje na twoją uwagę.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

  • Bridgestone Blizzak LM005 – 32,6 m
  • Vredestein Wintrac Pro – 33,9 m
  • Pirelli Scorpion Winter 2 – 39 m
  • Falken Eurowinter HS02 Pro – 34,2 m
  • Goodyear UltraGrip Performance 3 – 35,1 m
  • Michelin Pilot Alpin 5 SUV – 35,2 m
  • Continental WinterContact TS 870 P – 35,7 m

Prowadzenie na mokrej nawierzchni

Goodyear UltraGrip Performance 3 delikatnie wyprzedza konkurencję w testach jazdy na mokrej nawierzchni, osiągając średnią prędkość okrążenia na poziomie 79,3 km/h. Bezpośrednio za nim, z minimalnie niższą prędkością 79,2 km/h, znajduje się Bridgestone Blizzak LM005.

  • Goodyear UltraGrip Performance 3 – 79,3 km/h
  • Bridgestone Blizzak LM005 – 79,2 km/h
  • Falken Eurowinter HS02 Pro – 78,4 km/h
  • Vredestein Wintrac Pro – 78,3 km/h
  • Michelin Pilot Alpin 5 SUV – 78 km/h
  • Pirelli Scorpion Winter 2 – 78 km/h
  • Continental WinterContact TS 870 P – 77,8 km/h

Test „Wet Circle” 

Pojazd z testowanymi oponami jest prowadzony po okręgu o określonym promieniu, który jest zalany wodą. Parametr wyrażony w m/s² (metry na sekundę do kwadratu) określa przyspieszenie, przy którym opona zaczyna tracić przyczepność i pozwala na wystąpienie zjawiska aquaplaningu lub poślizgu.

Zwykle, im wyższa wartość m/s², tym lepsza przyczepność opony na mokrej nawierzchni. To jest ważne dla bezpieczeństwa, zwłaszcza podczas jazdy w deszczowe dni, ponieważ lepsza przyczepność oznacza krótszą drogę hamowania i lepszą kontrolę nad pojazdem.

  • Bridgestone Blizzak LM005 – 7,31 m/s do kwadratu
  • Goodyear UltraGrip Performance 3 – 7,24 m/s do kwadratu
  • Falken Eurowinter HS02 Pro – 7,23 m/s do kwadratu
  • Pirelli Scorpion Winter 2 – 7,22 m/s do kwadratu
  • Continental WinterContact TS 870 P – 7,18 m/s do kwadratu
  • Vredestein Wintrac Pro – 7,15 m/s do kwadratu
  • Michelin Pilot Alpin 5 SUV – 7,05 m/s do kwadratu

Test „Straight Aqua”

Opona Bridgestone Blizzak LM005 imponuje w testach, osiągając prędkość 77,5 km/h w testach na aquaplaning w jeździe po prostej. Wynik określa maksymalną prędkość, przy której opona zaczyna tracić przyczepność na mokrej nawierzchni. 

Testy przeprowadzono na specjalnie przygotowanym, zalanym wodą torze, gdzie mierzono, przy jakiej prędkości opona zaczyna tracić kontakt z nawierzchnią, co jest kluczowym wskaźnikiem jej skuteczności w warunkach deszczowych.

  • Bridgestone Blizzak LM005 – 77,5 km/h
  • Michelin Pilot Alpin 5 SUV – 76,6 km/h
  • Continental WinterContact TS 870 P – 76 km/h
  • Goodyear UltraGrip Performance 3 – 75,4 km/h
  • Vredestein Wintrac Pro – 74,5 km/h
  • Pirelli Scorpion Winter 2 – 73,9 km/h
  • Falken Eurowinter HS02 Pro – 72 km/h

Test „Curved Aquaplaning”

Opona Bridgestone Blizzak LM005 ponownie wyróżnia się jako najlepsza w testach na aquaplaning na zakręconym torze. 

Oznacza to, że podczas jazdy w zakręcie na mokrej nawierzchni, ta opona utrzymuje doskonałą przyczepność i kontrolę nad pojazdem. Opony były badane na specjalnie przygotowanym torze, który był zalany wodą. W testach mierzono, jak dobrze opona radzi sobie z utrzymaniem przyczepności w zakrętach, co jest kluczowym wskaźnikiem jej wydajności w warunkach deszczowych.

  • Bridgestone Blizzak LM005 – 2,87 m/s do kwadratu
  • Continental WinterContact TS 870 P – 2,82 m/s do kwadratu
  • Michelin Pilot Alpin 5 SUV – 2,36 m/s do kwadratu
  • Goodyear UltraGrip Performance 3 – 2,28 m/s do kwadratu
  • Vredestein Wintrac Pro – 2,24 m/s do kwadratu
  • Pirelli Scorpion Winter 2 – 1,91 m/s do kwadratu
  • Falken Eurowinter HS02 Pro – 1,85 m/s do kwadratu

Wyniki testu jazdy po śniegu

Jazda po śniegu stawia przed oponami wyjątkowe wyzwania, takie jak utrzymanie przyczepności i efektywne hamowanie. Oto opony, które wykazały się najlepszymi właściwościami jezdnymi w tych trudnych warunkach.

Hamowanie na śniegu

Opona Michelin Pilot Alpin 5 SUV wyróżnia się w kategorii hamowania na śniegu, osiągając średnią odległość zatrzymania na poziomie 29,8 metra. 

Ponadto, opona ta doskonale radzi sobie z prowadzeniem pojazdu na śnieżnej nawierzchni, co sprawia, że jest to wydajna opona w warunkach śniegowych. Jej wyjątkowe właściwości w tej kategorii czynią ją solidnym wyborem dla kierowców, którzy szukają niezawodnej i bezpiecznej opony na zimowe miesiące.

  • Michelin Pilot Alpin 5 SUV – 29,8 m
  • Goodyear UltraGrip Performance 3 – 30,5 m
  • Bridgestone Blizzak LM005 – 30,8 m
  • Pirelli Scorpion Winter 2 – 30,9 m
  • Continental WinterContact TS 870 P – 31,2 m
  • Vredestein Wintrac Pro – 31,3 m
  • Falken Eurowinter HS02 Pro – 31,7 m

Trakcja na śniegu

Opona Michelin Pilot Alpin 5 SUV zyskuje uznanie za wyjątkową trakcję na śniegu wyrażoną w Niutonach, co dodatkowo podkreśla jej imponujące osiągi w warunkach zaśnieżonych. Jej doskonałe właściwości trakcyjne sprawiają, że jest to wydajna opona idealna na zimowe miesiące.

  • Michelin Pilot Alpin 5 SUV – 3,38 N
  • Vredestein Wintrac Pro – 3,36 N
  • Pirelli Scorpion Winter 2 – 3,33 N
  • Goodyear UltraGrip Performance 3 – 3,31 N
  • Continental WinterContact TS 870 P – 3,28 N
  • Bridgestone Blizzak LM005 – 3,24 N
  • Falken Eurowinter HS02 Pro – 3,1 N

Prowadzenie na śniegu

Opona Michelin Pilot Alpin 5 SUV ponownie wyróżnia się jako lider w kategorii prowadzenia na śniegu, osiągając średnią prędkość 48,2 km/h. To wyjątkowe osiągnięcie potwierdza, że jest to opona wszechstronna, która doskonale radzi sobie w różnych warunkach, od suchych aż po zaśnieżone.

  • Michelin Pilot Alpin 5 SUV – 48,2 km/h
  • Goodyear UltraGrip Performance 3 – 47,8 km/h
  • Bridgestone Blizzak LM005 – 47,8 km/h
  • Vredestein Wintrac Pro – 47,3 km/h
  • Pirelli Scorpion Winter 2 – 47,1 km/h
  • Continental WinterContact TS 870 P – 46,4 km/h
  • Falken Eurowinter HS02 Pro – 45,2 km/h

Test „Snow Circle”

W kontekście testów opon, termin "Snow Circle" odnosi się do testu prowadzenia opony na okręgu pokrytym śniegiem. Test ten jest zaprojektowany, aby zobaczyć, jak dobrze opona radzi sobie z utrzymaniem przyczepności i kontroli podczas jazdy w zakręcie na śnieżnej nawierzchni. Wynik wyrażony w jednostkach m/s² (metry na sekundę do kwadratu) reprezentuje przyspieszenie boczne, które opona jest w stanie utrzymać bez utraty kontroli. 

Im wyższa jest ta wartość, tym lepsza jest zdolność opony do utrzymania przyczepności i kontroli w zakręcie na śniegu. Ostatecznie, wyższe wyniki w tym teście sugerują, że opona oferuje lepsze właściwości jezdne w warunkach zimowych.

  • Pirelli Scorpion Winter 2 – 4,32 m/s do kwadratu
  • Continental WinterContact TS 870 P – 4,3 m/s do kwadratu
  • Michelin Pilot Alpin 5 SUV – 4,29 m/s do kwadratu
  • Goodyear UltraGrip Performance 3 – 4,28 m/s do kwadratu
  • Bridgestone Blizzak LM005 – 3,95 m/s do kwadratu
  • Vredestein Wintrac Pro – 3,85 m/s do kwadratu
  • Falken Eurowinter HS02 Pro – 3,85 m/s do kwadratu

Ekonomia i komfort opon w testach

Choć większość kierowców zwraca uwagę głównie na aspekty związane z przyczepnością i bezpieczeństwem, równie ważne są czynniki takie jak zużycie paliwa oraz komfort jazdy. Opony mogą znacząco wpływać na te parametry.

Test hałasu zewnętrznego

Opona Michelin Pilot Alpin 5 SUV wyróżnia się jako najcichsza w kategorii hałasu zewnętrznego, osiągając wynik 71,2 dB. Dzięki niskiemu poziomowi hałasu, opona ta oferuje wyjątkowy komfort jazdy, co czyni ją wszechstronnym wyborem dla kierowców zainteresowanych zarówno wydajnością, jak i wygodą.

  • Michelin Pilot Alpin 5 SUV – 71,2 dB
  • Continental WinterContact TS 870 P – 71,8 dB
  • Goodyear UltraGrip Performance 3 – 72,1 dB
  • Bridgestone Blizzak LM005 – 72,2 dB
  • Pirelli Scorpion Winter 2 – 72,7 dB
  • Falken Eurowinter HS02 Pro – 72,9 dB
  • Vredestein Wintrac Pro – 73,7 dB

Test oporów toczenia

Opony Bridgestone Blizzak LM005 wyróżniają się niskim oporem toczenia, osiągając wartość 7,1 kg/t. Dzięki temu stają się najbardziej ekologicznym wyborem wśród opon poddanych testom. Taki niski opór toczenia przekłada się na mniejsze zużycie paliwa, co czyni je wyjątkowo efektywnymi i przyjaznymi dla środowiska.

  • Michelin Pilot Alpin 5 SUV – 7,1 kg/t
  • Continental WinterContact TS 870 P – 7,2 kg/t
  • Goodyear UltraGrip Performance 3 – 7,6 kg/t
  • Bridgestone Blizzak LM005 – 8 kg/t
  • Pirelli Scorpion Winter 2 – 8 kg/t
  • Falken Eurowinter HS02 Pro – 8,6 kg/t
  • Vredestein Wintrac Pro – 8,6 kg/t

Autor: Dariusz Janiszewski

Pasjonat motoryzacji, który od wielu lat profesjonalnie doradza w wyborze opon i felg. Posiada bogate doświadczenie na rynku oponiarskim – od opon do aut miejskich, aż po ogumienie do jazdy wyścigowej. Prywatnie jest zapalonym miłośnikiem japońskiej motoryzacji lat 80. i nowinek technologicznych.

Copyright © 2010-2024 24opony.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.