Test opon zimowych Tyre Reviews 2023 w rozmiarze 225/60 R18 do samochodów sportowych!

Tyre Reviews przedstawia swoje najnowsze odkrycia w zakresie opon zimowych UHP na rok 2023. Test nie tylko ujawnia, która opona zimowa w popularnym rozmiarze 225/40 R18 wyróżnia się na tle konkurencji. Analizuje także, jak różne modele opon zachowują się w połączeniu z dynamicznym Audi S3.Dowiedz się, jak wybór opon wpływa na jazdę sportowym pojazdem w chłodniejsze miesiące.

Co to jest Tyre Reviews?

Tyre Reviews to renomowana platforma znana z przeprowadzania szczegółowych testów opon. 

Ich analizy zyskały uznanie zarówno wśród ekspertów branży motoryzacyjnej, jak i wśród kierowców na całym świecie. Oferując dokładne i wiarygodne oceny, Tyre Reviews zapewnia konsumentom cenne wskazówki. Te wskazówki ułatwiają wybór opon najlepiej dopasowanych do ich indywidualnych potrzeb i specyfikacji pojazdów.

Ocena 10 opon zimowych UHP w Audi S3 - dlaczego zostało tylko 9 w ocenie testu?

Tyre Reviews, niedawno przeprowadzili szczegółową ocenę dziesięciu opon zimowych UHP na Audi S3. Test miał na celu wyłonienie najlepszych modeli w popularnym rozmiarze 225/40 R18.

Mimo że początkowo do testu zakwalifikowano dziesięć opon, opona Kumho WinterCraft WP 52 została zdyskwalifikowana z powodu słabych właściwości, które zaprezentowała w porównaniu z innymi oponami dostępnymi na rynku. 

Opona wykazywała się dobrym hamowaniem na mokrej nawierzchni, ale miała problemy z przyczepnością na zakrętach i słabe osiągi na śniegu, co przyczyniło się do jej dyskwalifikacji. 

Pozostałe dziewięć opon zostało poddanych rygorystycznym testom, obejmującym hamowanie na mokrej i suchej nawierzchni, zachowanie na śniegu i ogólną wydajność.

Test opon zimowych w rozmiarze 255/45 R20 Tyre Reviews 2023

Tyre Reviews przetestował 9 popularnych modeli opon.

W teście oceniano między innymi przyczepność na suchej i mokrej drodze oraz hamowanie i trakcję na śniegu. Miejsca prezentujemy poniżej.

  1. Bridgestone Blizzak LM005
  2. Goodyear UltraGrip Performance 3
  3. Michelin Pilot Alpin 5
  4. Continental WinterContact TS 870 P
  5. Vredestein Wintrac Pro
  6. Hankook Winter i cept evo3
  7. Pirelli Cinturato Winter 2
  8. Giti GitiWinterW2
  9. Falken EUROWINTER HS02 Pro

Wyniki testu na suchej nawierzchni

Continental i Michelin wyraźnie wyróżniły się swoimi osiągami na suchej nawierzchni. Opony te, choć nie skupiają się głównie na komforcie, wykazały imponujące możliwości na różnych warunkach drogowych. 

Continental TS 870 P, choć nieco ustępował w kwestii hamowania w porównaniu z czołówką, wykazał się znakomitą informacją zwrotną z kierownicy i zapewnił najwyższe rezerwy bezpieczeństwa podczas spontanicznych manewrów wymijania przy wysokich prędkościach.

Goodyear i Hankook również zaprezentowały się jako marki zapewniające bardzo dobre osiągi na suchej nawierzchni. 

Z drugiej strony, Bridgestone i Vredestein okazały się wolniejsze w reakcji na polecenia kierownicy.

Hamowanie na suchej nawierzchni

  1. Michelin Pilot Alpin 5 - 43,6 m
  2. Falken EUROWINTER HS02 Pro - 43,7 m
  3. Vredestein Wintrac Pro - 44 m
  4. Hankook Winter i cept evo3 - 44 m
  5. Goodyear UltraGrip Performance 3 - 44 m
  6. Pirelli Cinturato Winter 2 - 44,1 m
  7. Continental WinterContact TS 870 P - 44,4 m
  8. Bridgestone Blizzak LM005 - 45,1 m
  9. Giti GitiWinterW2 - 45,7 m 

Prowadzenie na suchej nawierzchni

  1. Continental WinterContact TS 870 P - 123,7 km/h
  2. Michelin Pilot Alpin 5 - 123 km/h
  3. Goodyear UltraGrip Performance 3 - 122,6 km/h
  4. Vredestein Wintrac Pro - 122,2 km/h
  5. Hankook Winter i cept evo3 - 122,1 km/h
  6. Giti GitiWinterW2 - 122 km/h
  7. Falken EUROWINTER HS02 Pro - 121,8 km/h
  8. Bridgestone Blizzak LM005 - 121,4 km/h
  9. Pirelli Cinturato Winter 2 - 120,9 km/h

Wyniki testu na mokrej nawierzchni

Podczas testów na mokrej nawierzchni, opony Bridgestone Blizzak LM 005 wykazały się wyjątkową przyczepnością. Nowy model opon od Goodyear oraz Vredestein Wintrac Pro również zaprezentowały silne wyniki, chociaż miały problemy z bocznym aquaplaningiem, podobnie jak opony Michelin, Falken i Pirelli. 

Hankook Winter icept evo3 wyróżnił się swoją zdolnością do odprowadzania wody, natomiast wykluczona opona Kumho była zauważalnie szybka w mokrych warunkach.

Bezpieczeństwo było kluczowym elementem tych testów, ale równie ważna była efektywność. 

Laboratoryjne testy oporów toczenia ujawniły, że Bridgestone Blizzak LM 005 z powodzeniem łączy doskonałą przyczepność na mokro z niskimi oporami toczenia, co uczyniło ją zwycięzcą testu. 

Tuż za nią plasują się bardzo zbalansowane opony Goodyear, niezawodne na śniegu Michelin i efektywne Continental. Te wyniki dostarczają cennych wskazówek dla kierowców szukających opon, które zapewnią bezpieczeństwo i efektywność na mokrych drogach.

Hamowanie na mokrej nawierzchni

  1. Bridgestone Blizzak LM005 - 32,3 m
  2. Goodyear UltraGrip Performance 3 - 32,7 m 
  3. Michelin Pilot Alpin 5 - 33,2 m
  4. Vredestein Wintrac Pro - 33,2 m
  5. Falken EUROWINTER HS02 Pro - 33,2 m
  6. Pirelli Cinturato Winter 2 - 33,6 m
  7. Hankook Winter i cept evo3 - 34,1 m
  8. Continental WinterContact TS 870 P - 34,2 m
  9. Giti GitiWinterW2 - 34,3 m

Prowadzenie na mokrej nawierzchni

  1. Vredestein Wintrac Pro - 80,1 km/h
  2. Bridgestone Blizzak LM005 - 80 km/h
  3. Giti GitiWinterW2 - 80 km/h
  4. Goodyear UltraGrip Performance 3 - 80 km/h
  5. Falken EUROWINTER HS02 Pro - 79,6 km/h 
  6. Michelin Pilot Alpin 5 - 79,4 km/h
  7. Continental WinterContact TS 870 P - 79,4 km/h
  8. Pirelli Cinturato Winter 2 - 79,2 km/h
  9. Hankook Winter i cept evo3 - 78,1 km/h

Wyniki testu na śniegu

Na śniegu, Michelin Pilot Alpin 5 zdecydowanie wyróżnił się jako wyjątkowo szybki i bezpieczny, za nim podąża Bridgestone, Continental i nowy Goodyear UltraGrip Performance 3 (najlepsza trakcja). 

Warto zauważyć, że wszystkie cztery profile hamują niemal równie mocno i dobrze współpracują z systemem ABS Audi.

W środku znajdują się Pirelli (szybka i bezpieczna jazda, ale słabości w hamowaniu), Vredestein (konsekwentnie dobre osiągi) i Hankook. 

Opony Falken i Giti wykazały mniejszą kompatybilność ze śniegiem, przy czym nowy Falken Eurowinter HS 02 Pro wyraźnie odstaje w bezpośrednim porównaniu prowadzenia, co skutkuje obniżeniem oceny w tym rozdziale. 

Te wyniki dają jasny obraz, jakie opony zimowe najlepiej sprawdzą się w warunkach śniegowych, dostarczając kierowcom istotnych informacji przy dokonywaniu wyboru opon dla ich pojazdów.

Hamowanie na śniegu

  1. Bridgestone Blizzak LM005 - 29,6 m
  2. Continental WinterContact TS 870 P - 29,7 m
  3. Goodyear UltraGrip Performance 3 - 29,7 m
  4. Michelin Pilot Alpin 5 - 29,8 m
  5. Hankook Winter i cept evo3 - 30,5 m
  6. Vredestein Wintrac Pro - 30,7 m 
  7. Giti GitiWinterW2 - 30,9 m 
  8. Pirelli Cinturato Winter 2 - 31 m
  9. Falken EUROWINTER HS02 Pro - 31 m

Trakcja na śniegu

  1. Goodyear UltraGrip Performance 3 - 1,53 N
  2. Michelin Pilot Alpin 5 - 1,52 N
  3. Pirelli Cinturato Winter 2 - 1,49 N
  4. Falken EUROWINTER HS02 Pro - 1,46 N
  5. Hankook Winter i cept evo3 - 1,45 N
  6. Continental WinterContact TS 870 P - 1,45 N
  7. Bridgestone Blizzak LM005 - 1,44 N
  8. Vredestein Wintrac Pro - 1,42 N
  9. Giti GitiWinterW2 - 1,41 N

Prowadzenie na śniegu

  1. Bridgestone Blizzak LM005 - 54,4 km/h
  2. Hankook Winter i cept evo3 - 54,3 km/h
  3. Michelin Pilot Alpin 5 - 54,2 km/h
  4. Pirelli Cinturato Winter 2 - 54,2 km/h
  5. Vredestein Wintrac Pro - 54,1 km/h
  6. Continental WinterContact TS 870 P - 54,1 km/h
  7. Goodyear UltraGrip Performance 3 - 54 km/h
  8. Giti GitiWinterW2 - 52,5 km/h
  9. Falken EUROWINTER HS02 Pro - 51,7 km/h

Autor: Dariusz Janiszewski

Pasjonat motoryzacji, który od wielu lat profesjonalnie doradza w wyborze opon i felg. Posiada bogate doświadczenie na rynku oponiarskim – od opon do aut miejskich, aż po ogumienie do jazdy wyścigowej. Prywatnie jest zapalonym miłośnikiem japońskiej motoryzacji lat 80. i nowinek technologicznych.

Copyright © 2010-2024 24opony.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.