Opony bieżnikowane

Dostawa gratis

Wyszukaj opony bieżnikowane wg rozmiaru

Rodzaj pojazdu

Szerokość

Profil

Średnica

Sezon

Polecane opony przez naszych ekspertów

Profil Aqua Race

Profil Prosport

Profil Pro All Weather

3.4/6

Popularne rozmiary opon bieżnikowanych

Całoroczne opony bieżnikowane

całoroczne opony bieżnikowane

205/55R16195/65R15175/65R14185/65R15215/65R16

Czy warto kupić opony bieżnikowane?

Na temat zakupu opon bieżnikowanych krążą różne opinie. Ogumienie nalewane jest z pewnością bardzo korzystną ofertą dla właścicieli dużych firm transportowych i kierowców chcących ograniczyć koszty. Regularnie odnawiane ogumienie w przypadku firmy może pomóc zaoszczędzić nawet kilkadziesiąt procent na zakupie.

Zalety pokazują, że opony bieżnikowane są opcją wartą rozważenia. Nawet w przypadku kierowców indywidualnych jest to oszczędne rozwiązanie, a dobrze dobrane ogumienie po regeneracji wciąż zaoferuje dobre właściwości jezdne.

Jest to dużo bezpieczniejszy wybór, niż eksploatowanie starych i mocno zużytych opon. Zastanawiając się nad wyborem – opony używane a nalewki, zdecydowanie warto kupić opony bieżnikowane!

Opony bieżnikowane do swojego pojazdu komfortowo dobierzesz w ofercie 24opony. Posiadamy bogaty asortyment opon nalewanych, pochodzących od sprawdzonych producentów. Modele regenerowane są dostępne w każdym przedziale cenowym, dzięki czemu każdy kierowca znajdzie tu coś dla siebie!

Sprawdź, co zyskujesz kupując opony bieżnikowane:

  • darmową dostawę,
  • solidne rozwiązanie w niskiej cenie,
  • opony bardziej przyjazne dla środowiska,
  • wybór opon do szerokiej gamy samochodów,
  • głębszy bieżnik od fabrycznego w wielu przypadkach,
  • i wiele innych korzyści!

Opinie o oponach bieżnikowanych

Marcin Cz. Polecana opona

Profil AQUASPEED

Miałem opory przed zakupem, znajomi odradzali. Po całym sezonie nie zgadzam się, trzymają się lepiej niż każde nowe chińczyki kupione wcześniej. Są zbliżone cenowo ale wrażenia z jazdy nieporównywalne. Kupiłem opony bieżnikowane zimowe i cały sezon przetrwały bez żadnego problemu. Jeździ się spokojnie i stabilnie. Żadnego wyząbkowania po drodze, a druty spokojnie siedzą w środku. Szanujące się firmy mają dziś sprzęty kontrolujące stan kordu i nalewają dobrej jakości gumę, skąd więc te stereotypy? Osobiście polecam, moje posłużą pewnie jeszcze w przyszłym sezonie :)

Artur Kalinowski Polecana opona

Bargum XPC

Opona jest odczuwalnie cięższa od poprzednich nowych, które kupiłem. Nie cierpi na tym codzienna jazda, tylko latem na autostradzie bardziej hałasują. Przyczepność trzymają dużo lepiej niż przeciętne budżetówki, z hamowaniem też nie miałem kłopotów. To już drugie lato na tych gumach i moja opinia jest jak najbardziej pozytywna. Po co przepłacać, jak nalewki są o wiele tańsze, a przy tym równie solidne...

Michałek92 Polecana opona

Profil ALPINER

Na zimę najlepiej śmigać na oponach bieżnikowanych, już od kilku lat nie kupuję nowych. Mam dość mocne BMW z tylnym napędem i tańsze nówki na śniegu spisywały się tylko gorzej. Głęboki bieżnik super radzi sobie z błotem i śniegiem, a takie gadanie o zużytym karkasie to zwyczajna plotka. Ani razu nie miałem pęknięcia ani innych awarii. Jak masz kupić tanie budżetówki, lepiej weź bieżnikowane od dobrej firmy (sam od początku kupuję marki Profil).

Kierowca_zawodowy Polecana opona

Domin ALPIN 3

W pracy przejechałem na trasie ponad 100 tysiecy km na oponach bieżnikowanych Goodyear. To skłoniło mnie do zakupu do swojego auta. Opona jest odczuwalnie cięższa i na początku lekkie drganie było odczuwalne, ale po oddaniu do wyważenia problem zniknął. Gumy bardzo dobrze trzymają się drogi i do spokojnej, przepisowej jazdy serdecznie polecam. Można sporo zaoszczędzić.

Paloski Offroad Polecana opona

Insa Turbo DAKAR MT

Opony bieżnikowane, ale jakościowo stworzone do górskich manewrów :) Bieżnik z wysoką przyczepnością świetnie sobie radzi na gorszym terenie, ani razu auto nie zakopało się w błocie. Gumy są co prawda cięższe i mocno hałasują, ale solidności nie mogę odmówić. Aktualnie przebieg dochodzi do 50 tys. km i nie miałem żadnych problemów. Dobre opony w dobrej cenie!

Rafał_mistrzu Polecana opona

King Meiler HPZ

Jazda na suchym asfalcie to jest bajka. Opony kleja się do drogi nawet przy dużej prędkości i nie trzeba ich ciągle wywazac a znajomi przed tym ostrzegali . Na deszczu wiadomo trzeba wolniej, ale i tu opony bieznikowane daja rade dobrze :) Skusila mnie tania cena ale następne też kupie bieznikowane. Polecam King meiler :)

Opony bieżnikowane – jaki rozmiar wybrać?

Wybierając właściwe opony bieżnikowane, przede wszystkim warto znać rozmiar ogumienia do swojego pojazdu. Jest on zapisany w postaci liter i cyfr (np. 205/55 R16) na ścianie bocznej każdej opony. Co oznaczają poszczególne oznaczenia rozmiaru?

Pierwsza liczba odpowiada za szerokość opony. Drugą wartością jest profil ogumienia. Trzeci człon informuje o konstrukcji opony bieżnikowanej oraz średnicy felgi, na którą jest przeznaczona.

Aby wybrać właściwy rozmiar opon bieżnikowanych wystarczy odczytać kod umieszczony na ścianie bocznej. Oto krótki poradnik, jak sprawdzić rozmiar opony:

205 – Szerokość bieżnika opony, wyrażona w milimetrach.
55 – Profil opony, czyli procentowy stosunek wysokości ściany bocznej do szerokości (np. 55% z 205 milimetrów).
R – Informacja o radialnej konstrukcji opony (R – radialna, D – diagonalna).
16 – Średnica felgi, podawana w calach.

Opony bieżnikowane i opony nalewane – co to znaczy?

Opony bieżnikowane (inaczej opony nalewane lub nalewki) to odnowione ogumienie, które przeszło proces odzyskania początkowych właściwości jezdnych. Proces bieżnikowania oznacza, że na używaną oponę nakładany jest nowy bieżnik. W przypadku znacznego wyeksploatowania, bieżnikowanie opony polega na pogłębieniu bieżnika.

Mówiąc najprościej, opony nalewane to modele, które zachowują swoją konstrukcję, a wyróżnia je fabrycznie nowa część wierzchnia. Jest ona kluczowa w zakresie bezpieczeństwa i prowadzenia podczas codziennej jazdy samochodem.

Technologia procesu bieżnikowania jest wciąż rozwijana i już teraz nalewki cieszą się dużą popularnością wśród kierowców. Warto wspomnieć, że w Polsce produkuje się około 100 tysięcy sztuk opon bieżnikowanych ciężarowych, co stanowi 20% ogólnej sprzedaży.

Biorąc pod uwagę inne państwa –  w USA są odpowiednie rozporządzenia, które wręcz nakazują bieżnikowania opon w autobusach szkolnych i pojazdach służbowych.

Jak rozpoznać opony bieżnikowane?

Opona bieżnikowana posiada specjalne oznaczenia, które obowiązkowo muszą znaleźć się na ogumieniu. Określenia "retread" lub "regroovable" są dla kierowców informacją, że dana opona przeszła już wcześniej zabieg odnowienia właściwości jezdnych.

Oznaczenia sezonowe opon bieżnikowanych nie różnią się niczym od standardowych. Każdy model posiada odpowiednie oznaczenia wskazujące, czy są to opony zimowe, letnie czy wielosezonowe.

Informacje o tym zabiegu muszą być umieszczone w ofercie sprzedaży opony, np. w sklepie internetowym. Dzięki temu można w łatwy sposób rozpoznać, że mamy do czynienia z oponami bieżnikowanymi oraz wybrać dla siebie korzystne cenowo, optymalne rozwiązanie.

Jak wygląda bieżnikowanie opony

Bieżnikowanie opony wykonuje się stosując dwie metody: na zimno i na gorąco. Warto pamiętać, że niezależnie od konkretnego rodzaju, bieżnikowane opony zachowują dobrą właściwości jezdne, podobne do tych w momencie zakupu.

  • Bieżnikowanie opony na zimno – wcześniej wytworzony i wstępnie zwulkanizowany nowy bieżnik nakładany jest na podstawę opony.
  • Bieżnikowanie opony na gorąco – z ogumienia ściągany jest zużyty bieżnik. Następnie na karkas opony nakładana jest warstwa nowej gumy. Dopiero potem dochodzi do wulkanizacji, gdzie za pomocą wysokiego ciśnienia i temperatury formowany jest nowy bieżnik.

Jak wygląda bieżnikowanie w praktyce? Opony do bieżnikowania w pierwszej kolejności poddawane są dokładnemu sprawdzeniu pod kątem uszkodzeń, przy pomocy prób ciśnieniowych. Potem następuje szorstkowanie, czyli zerwanie zużytego lub starego bieżnika. W końcowym etapie, na oponę nakłada się nową warstwę gumy według jednej z powyższych metod.

Do procesu bieżnikowania opon najczęściej wykorzystuje się kopie wzorów modeli pochodzących od marek premium. Często także odświeża się napisy i oznaczenia na ścianie bocznej.

Jakie opony można bieżnikować?

Bieżnikowanie ogumienia podlega ścisłym regulacjom, gdyż wpływa to na jakość opon i ich właściwości jezdne. Bieżnikować można opony:

  • posiadające w pełni sprawny stalowy kord,
  • nie budzące zastrzeżeń jeśli chodzi o stan techniczny (np. nie posiadające odkształceń),
  • o głębokości bieżnika, która nie przekracza minimalnej wartości 2 milimetrów,
  • posiadające bieżnik o co najmniej takiej samej głębokości co karkas (szkielet opony).

Opony bieżnikowane zalety

Opona bieżnikowana posiada wiele zalet, które czynią ją korzystną propozycją – zarówno dla właścicieli dużych firm transportowych, jak i kierowców indywidualnych. Wielu kierowców wciąż podchodzi do opon nalewanych nieufnie. Warto jednak pamiętać, że są one o wiele bardziej wydajne i bezpieczniejsze od starych i mocno zużytych bieżników.

Najważniejsze zalety opon bieżnikowanych

  • Niższy koszt zakupu – ceny takiego ogumienia są dużo niższe od kosztu nowych, ekonomicznych modeli.
  • Dłuższa eksploatacja – opony użytkowane prawidłowo można bieżnikować nawet 2-3 razy. Sam przebieg samochodu ciężarowego może dzięki bieżnikowaniu wydłużyć się nawet o 30%.
  • Względy ekologiczne – proces bieżnikowania zużywa mniej materiałów, niż wyprodukowanie nowego ogumienia. Jest to rozwiązanie zdecydowanie bardziej przyjazne dla środowiska.
  • Bezpieczeństwo na mokrej nawierzchni – wiele modeli opon bieżnikowanych posiada głębszy bieżnik niż nowe opony. Pozytywnie wpływa to na bezpieczeństwo, a szczególnie na odprowadzanie wody i zabezpieczenie pojazdu przed aquaplaningiem.

Wady opon bieżnikowanych

Choć opony bieżnikowane zapewniają właścicielowi wiele korzyści, nie są też pozbawione pewnych wad. Nalewki wymagają dokładnej kontroli jakości, szczególnie pod kątem występowania rozwarstwień.

Najważniejsze wady opon bieżnikowanych

  • Większa podatność na uszkodzenie –stalowa konstrukcja opony (karkas) jest bardziej podatna na usterki, ze względu na jej długi przebieg.
  • Zmniejszony komfort jazdy – niektóre parametry opon bieżnikowanych (np. hałas i droga hamowania) mogą wypadać nieznacznie gorzej w stosunku do nowych produktów.
  • Nieznacznie krótszy przebieg – bieżnik opon nalewanych statystycznie może ulegać szybszemu zużyciu niż opony nowe fabrycznie.

Bieżnikowane opony – producent

Producenci opon bieżnikowanych, dostępni w naszej ofercie to: Bargum, Challenger, King Meiler, Rigdon, Insa Turbo, Targum, Markgum, Profil oraz wielu innych!

Warto pamiętać, że dobry i profesjonalny producent opon bieżnikowanych korzysta wyłącznie z wysokiej jakości materiałów. Wiele mniejszych firm z powodu niskich kosztów, korzysta w produkcji z materiałów odpadowych. Cechują się znacznie większą awaryjnością.

Bieżnikowanie opon cena

Ceny dostępnych na rynku opon bieżnikowanych są zróżnicowane ze względu na zastosowaną metodę i jakość materiałów. Oprócz firm oferujących bieżnikowanie opon, można też spotkać dużych producentów, którzy sprzedają gotowe i zregenerowane ogumienie.

Ile w takim razie kosztują opony bieżnikowane? Opony-nalewki cechuje niższy koszt od nowego ogumienia. Cena jest oczywiście zależna od preferowanej klasy ogumienia i rozmiaru.

Warto pokazać to na przykładzie: średni koszt nowej opony w rozmiarze 225/45 R17 będzie oscylować wokół 200 złotych. Taka sama opona bieżnikowana może kosztować już około 120 złotych. Wiadomo, że im większy rozmiar modelu, tym opony bieżnikowane będą jeszcze tańsze.

Jest to rozwiązanie szczególnie korzystne dla właścicieli dużych flot pojazdów. W przypadku zakupu ogumienia do większej firmy, różnice w cenach mogą sięgać nawet kilku tysięcy złotych!

Opony nalewane – o czym pamiętać podczas zakupu?

W oparciu o powyższe wskazówki, przygotowaliśmy kilka porad i przypomnienie, o czym należy pamiętać kupując opony bieżnikowane.

  • Pamiętaj o regularnej kontroli ogumienia pod kątem wystąpienia rozwarstwień.
  • Kupuj opony bieżnikowane oznaczone marką producenta. Renomowani producenci nalewek nie wstydzą się swoich produktów i udzielają na nie co najmniej rocznej gwarancji.
  • Podczas zakupu warto pamiętać o możliwości ponownego użycia ogumienia. Warto więc zainwestować w opony klasy premium, które często można bieżnikować nawet 2-3 razy.
  • Warto pamiętać, że opony bieżnikowane to zawsze lepsze bezpieczniejsze i tańsze rozwiązanie, niż mocno wyeksploatowane i stare ogumienie.

Gdzie kupić opony bieżnikowane?

Opony bieżnikowane najlepiej kupić wygodnie i szybko przez Internet. W 24opony dokładamy wszelkich starań, aby zakup był jak najwygodniejszy dla klienta. Znajdziesz tu fachowe porady w doborze odpowiedniego ogumienia oraz możliwość łatwego porównania dostępnych modeli.

Nasze opony bieżnikowane pochodzą od sprawdzonych producentów, a do każdej z nich dostępna jest darmowa dostawa do domu. Sprawdź naszą ofertę i przekonaj się o jakości opon po regeneracji!

Tanie opony bieżnikowane

Poszukujesz opon bieżnikowanych tanio? Sprawdź ofertę 24opony! Oferujemy szeroki wybór ogumienia nalewanego na każdy sezon – posiadamy w asortymencie tanie opony bieżnikowane zimowe, letnie i całoroczne. Znajdziesz tutaj opony po regeneracji do szerokiej gamy aut – od małych samochodów miejskich, aż po pojazdy dostawcze oraz 4x4.

Nasze opony bieżnikowane dostępne są w korzystnej cenie, dzięki czemu zakup nie jest znacznym obciążeniem dla budżetu. Wybierz 24opony i postaw na wysokiej jakości opony bieżnikowane!

Copyright © 2010-2024 24opony.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.