Historia koncernu Goodyear
Opony marki Goodyear znane są większości kierowców, a także fanom motoryzacji na całym świecie. Ciekawostką jest, że pomiędzy Good a Year znajduje się uskrzydlona stopa, tzw. wingfoot, która pojawiła się po raz pierwszy na łamach Saturday Evening Post.
Skrzydlata stopa jest atrybutem greckiego patrona posłańców, którego przedstawiono w sandałach ze skrzydłami.
Założycielem amerykańskiej firmy opon Goodyear jest Frank Seiberling. Ciekawostką jest, że w 1900 roku podczas spotkania dyskutowano o konieczności znalezienia znaku, który wyróżni firmę spośród innych koncernów oponiarskich.
W efekcie, na spotkaniu przedstawiono Seiberlingowi szkic logotypu, do którego dodano finalnie uskrzydloną stopę Merkurego.
Osoby obecne na zebraniu doszli do wniosku, że właśnie powyższy symbol ma się stać znakiem firmującym amerykański koncern opon Goodyear, a pomiędzy symbolem Goodyear należy umieścić znak rozpoznawczy, dzielący dwa człony.
W starożytności Merkury był patronem handlarzy i rzemieślników, ale jednocześnie również pełnił rolę posłańca pomiędzy wszystkimi innymi bogami. Idea szybkości miała wiele wspólnego z wyborem tego symbolu przez Goodyear. A co ciekawe, Merkurego uznawano za posłańca dobrych wiadomości.
Czy warto kupić opony Goodyear?
O jakości opony Goodyear świadczą choćby wielkie zamówienia amerykańskiej armii, która od 1943 roku, dzięki wielkim wpływom utworzyła własne centrum badawcze.
Warto przybliżyć kilka nieszablonowych projektów producenta opon Goodyear. Oprócz rozwoju nowoczesnych technologii w oponach do samochodów osobowych, inżynierowie Goodyear wzięli udział w kilku nieszablonowych projektach.
Marka Goodyear za sprawą decyzji Charles’a J. Pilioda Jr, ówczesnego dyrektora generalnego Goodyear przestawiła się na produkcję opon radialny, co było wielkim sukcesem amerykańskiego koncernu.
Owa decyzja spotkała się z powszechną krytyką, gdyż amerykańscy kierowcy w przeciwieństwie do europejskich właścicieli samochodów nie byli przekonani do tego rozwiązania i wybierali opony diagonalne. Jednak czas pokazał, że decyzja Pilioda była słuszna i przyczyniła się do znacznego wzrostu zysków.
Dziś Goodyear to trzeci pod względem wielkości producent opon na świecie. Opony amerykańskiego koncernu to ogumienie segmentu premium, które osiąga znakomite wyniki w niezależnych testach i cieszy się ogromnym uznanie wśród kierowców.
Innowacyjne technologie Goodyear
Warto wziąć pod lupę technologię Sound Comfort. Jest to rozwiązanie produkcji opon, które zmniejsza poziom hałasu nawet o 50 procent.
Rozwiązania Sound Comfort polega na przymocowaniu piankowego pierścienia do wewnętrznej powierzchni opony, co wpływa na entuzjazm każdego kierowcy. W naszej opinii kierowcy przywiązują coraz większą wagę do głośności ogumienia.
Drugą niezwykle ciekawą technologią amerykańskiego koncernu opon jest SealTech. Pozwala ona automatycznie uszczelniać uszkodzenia opony w strefie bieżnika o średnicy do 5 mm. Dzięki czemu kierowcy mogą kontynuować drogą bez konieczność wymiany opony na poboczu drogi, a co za tym idzie nagłego zatrzymywania się.