Czy warto kupić opony Goodyear?
Kupując opony Goodyear, kierowca otrzymuje ogumienie klasy premium w każdym calu. Każda z opon produkowana jest w oparciu o ponad 125 lat doświadczenia producenta w branży.
Amerykańska marka rozumie potrzeby współczesnych kierowców. W ofercie Goodyear znajdują się opony do samochodów osobowych, SUV-ów, ale też bardziej wyspecjalizowane do aut sportowych oraz pojazdów ciężarowych. Bogaty wybór rozmiarów pozwala na komfortowy wybór niemal do każdego modelu auta. Wszystkie opony całoroczne Goodyear nadają się też do użytku w pojazdach elektrycznych.
Ogumienie amerykańskiej marki zostało docenione przez producentów samochodów, którzy chętnie wybierają produkty Goodyear, jako wyposażenie fabryczne nowych pojazdów. Są one obecne między innymi w takich pojazdach jak: BMW X3 oraz BMW 5-series/i5.
Wiele opon Goodyear zajmuje czołowe pozycje w profesjonalnych testach, przeprowadzanych między innymi przez niemieckie ADAC oraz Auto Bild. Przykładem jest tu model Goodyear Vector 4 Seasons, który w ostatnich trzech latach osiągnął 6 wygranych w testach i 13 miejsc na podium.
Innowacyjne technologie opon Goodyear
Warto wziąć pod lupę technologię Sound Comfort. Jest to sposób konstrukcji opon, który zmniejsza poziom hałasu nawet o 50 procent. Rozwiązanie to polega na przymocowaniu piankowego pierścienia do wewnętrznej powierzchni opony, co poprawia komfort akustyczny.
Drugą niezwykle ciekawą technologią amerykańskiego koncernu opon jest SealTech. Pozwala ona automatycznie uszczelniać uszkodzenia opony w strefie bieżnika o średnicy do 5 mm. Dzięki temu kierowcy mogą kontynuować drogą bez konieczności wymiany opony na poboczu drogi, a co za tym idzie nagłego zatrzymywania się.
Historia koncernu Goodyear
Opony marki Goodyear dziś znane są większości kierowców, a także fanom motoryzacji na całym świecie. Firma posiada jednak ponad 100-letnie doświadczenie w branży opon. Założona przez Franka Seiberlinga w 1898 roku od początku działalności produkowała opony (w pierwszych latach do rowerów i powozów).
Dzięki konsekwentnej ekspansji na rynki zagraniczne i zwiększaniu produkcji, Goodyear szybko zyskał na znaczeniu i dziś pozostaje 4. na świecie koncernem produkującym opony. W Goodyear obecnie zatrudnia się ponad 68 tysięcy pracowników, a sprzedaż obejmuje zasięgiem cały świat. Doświadczenie producenta przełożyło się na liczne innowacyjne rozwiązania, wysoko cenione w branży oponiarskiej.
Najważniejsze osiągnięcia w historii opon Goodyear
- Goodyear staje się największą ówczesną marką opon na świecie (1916 r.).
- Goodyear jako pierwszy producent opon reklamuje się w telewizji (1949 r.).
- Wyprodukowanie 500-milionowej opony (1950 r.).
- Rekord prędkości 600 mil na godzinę, ustanowiony na oponach Goodyear (1963 r.).
- Goodyear wprowadza pierwszą na świecie oponę całoroczną "Tiempo" (1977 r.).
- Wyprodukowanie pierwszej opony typu run-flat w historii marki (1992 r.).
Historia logotypu Goodyear
Kultowy logotyp marki Goodyear, tzw. wingfoot, został wybrany przez Franka Seiberlinga w 1905 roku. Po raz pierwszy pojawił się on na łamach gazety Saturday Evening Post.
Już w 1900 roku podczas spotkania dyskutowano o konieczności znalezienia znaku, który wyróżni firmę spośród innych koncernów oponiarskich. Zebrani doszli do wniosku że pomiędzy dwoma członami nazwy Goodyear należy umieścić znak rozpoznawczy.
W efekcie, na spotkaniu przedstawiono Seiberlingowi szkic logotypu, do którego dodano finalnie uskrzydloną stopę Merkurego (wingfoot). Skrzydlata stopa jest atrybutem greckiego patrona posłańców, którego przedstawiono w sandałach ze skrzydłami.
W starożytności Merkury był patronem handlarzy i rzemieślników, ale jednocześnie również pełnił rolę boskiego posłańca. Atrybut szybkości powiązany z Merkurym miał wiele wspólnego z wyborem tego symbolu przez Goodyear. Co ciekawe, Merkurego uznawano również symbolicznie za posłańca dobrych wiadomości.